Advies / mening gevraagd aansluiten UVC


MischaC

Well-known member
Lid geworden
3 april 2020
Berichten
258
Leeftijd
45
Goedemorgen,

Onder mijn nieuwe bak wil ik een UVC-unit plaatsen. Om deze aan te sluiten heb ik een aantal mogelijkheden. Ben benieuwd naar jullie mening en waarom dan specifiek deze keuze.
Opties:

1. Aansluiten op een bypass van de retourpomp en het water retour in de bak.
2. Aansluiten op een bypass van de retourpomp en het water retour in het eerste vak van de bioloog.
3. Idem alleen retour in het pompvak van de bioloog
4. Aansluiten op een eigen pomp en het water retour in het eerste vak van de bioloog
5. Idem alleen dan retour in het pompvak van de bioloog.

Ik zelf zou opteren voor optie 1.

Benieuwd wat jullie ervan vinden en waarom.
 
Ik heb optie 5.
Dan gaat er geen “behandeld” water voor de 2e keer door je Uvc en heb je altijd “onbehandeld” water door de uvc
 
Ik heb optie 5.
Dan gaat er geen “behandeld” water voor de 2e keer door je Uvc en heb je altijd “onbehandeld” water door de uvc
Die begrijp ik niet helemaal:). Als ik het water met een aparte pomp uit het pompvak haal, naar een UVC en vervolgens weer terug in het pompvak dan kan er toch nog steeds “behandeld” water opnieuw opgepompt worden of zie ik iets over het hoofd.
 
Die begrijp ik niet helemaal:). Als ik het water met een aparte pomp uit het pompvak haal, naar een UVC en vervolgens weer terug in het pompvak dan kan er toch nog steeds “behandeld” water opnieuw opgepompt worden of zie ik iets over het hoofd.
Oh klein detail vergeten xD
De pomp die m’n UVC van water voorziet staat in het vak voor m’n pompvak
 

Terug
Bovenaan