advies gevraagt


W

wortel87

Guest
ik zou graag van de mede forumleden de oorzaak van mijn probleem willen weten.

Ik heb vorige week zaterdag een aantal nieuwe vissen gehaald.

een ervan is een koppeltje aulonocara stuartgranti het vrouwtje doet het goed en eet voldoende. de man daarentegen zweeft maar wat apathisch in de bak... eet ook niet. Hij heeft wel nog z'n oog gestoten en deze is wat beschadigd.(helemaal wit uitgeslagen) voordat hij zich gestoten heeft deed hij ook al niet veel.

zou ie ziek zijn of is het gewoon een kwestie van wennen?

graag jullie mening....
 
Hoe ziet je bak eruit? Maten, inrichting, andere bewoners?

Heb je een foto?

Wat zijn je waterwaardes?
Wat voer je ze?
 
rio 180
filter eheim pro 3 2071

waterwaard met teststrips ph 7.5, no2 0, no3 tusse 10 en 15, GH 10. KH 10

4 yellows 1m, 1v, 2 kleintjes
2 Iodotropheus sprengerae 2m
2 aulancora 1m, 1v
4 demasoni 1m, 3v
4 Pseudotropheus Kingsizei (volgens mij) 1m 3v

voedsel spirulina vlokken
osi cichlide pelletjes
wat opfok voer
mix diepvriesvoer
 
Ow, dat is een kleine bak voor malawi, zeker om mbuna en zandbewoners te combineren. Alleen mbuna gaat nog wel, specifieke soorten (zoals de yellow vermits je daar Labidochromis caeruleus mee bedoelt). Nu heb je ook een combi qua voer, maakt het ook niet makkelijker - vrijwel puur groenvoer voor de mbuna's, vrijwel puur vis/vlees voor de zandbewoners - hoe houd je dat uit elkaar (dit is het slechtste voor de mbuna's, die kunnen doodgaan aan teveel verkeerd voer).

Maar voor nu, heb je wel de hele bak opnieuw ingericht toen je de nieuwe vissen erbij deed? Zodat ze allemaal dezelfde kans kregen een schuilplaats/territorium te vinden?
 
in de bak is het een en ander verplaatst ja.

ik weet dat veel mbuna's hoofdzakelijk groenvoer willen. maar heb bij de kweker (aquabeek) om advies gevraagd.. daar is mij verteld gewoon afwisselend voeren met als hoofdvoer spirulina. (zouden ze zelf ook doen) tevens voor het visbestand hebben hun mij enkele keuzes gegeven waar ik uit kon kiezen. Deze zouden gaan in een meterbak mits er voldoende vis in zou zitten ivm met agressie en zodat er geen territorium gevormd kan worden.

van agressie is tot nut toe totaal nog geen spraken.
 
wortel87 zei:
van agressie is tot nut toe totaal nog geen spraken.

Zeker weten? Hoe heeft die aulonocara zijn oog dan gestoten?

Heb je nog een foto van de bak, en van de aulonocara (+ oog)?
 
zeker weten. ik zag hem vol tegen een steen aanzwemmen toen de hond langs de bak vloog.
 
dat kan ook ja... deden de mijne ook in het begin met de katten. Nu laten ze de katten voor tegen de bak aanliggen, in de voerklep hengelen, niet meer bang blijkbaar...

Heb je nog foto's?
 
IK heb ook een 1 m Malawi.

Met 1 soort M.buna,s .
Met een steenwand over de lengte van witte maansteen.kalksteen.
Bij gevaar duiken ze allemaal in de achterwand.
 

Terug
Bovenaan