Advies ander aquarium.


jacqueline

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2005
Berichten
3,002
Locatie
hoofddorp
Zit te denken om mijn hoekbak trigon 350 weg te doen en een Rio 300 of 400 te kopen. Wat zijn de voordelen van zo,n bak vergeleken met een hoekbak.

Zelf denk ik meer licht in de bak. Makkelijker schoonmaken. En misschien meer zwemruimte voor de vissen. Liters zullen niet uitmaken met de Rio 300.

Graag jullie ervaring advies.
 
Trigon,kunnen ze rond zwemmen(als ze dat willen.)
Rechte bak,makkelijker onderhoud.

Maar,ieder zijn mening,he.
 
Wat Bertus zegt... vooral het onderhoud zal een heel stuk makkelijker zijn!
 
Ik weet niet of je op zoek bent naar een splinternieuw aquarium of een gebruikte? Ik heb 3 weken geleden een nieuwe Ferplast Dubai 120 aangeschaft. Naar mijn mening krijg je bij Ferplast meer kwaliteit voor je geld vergeleken met Juwel. De constructie van de lichtkap is in mijn ogen vele malen steviger en robuuster. De Dubai 120 is echter net als een Rio 240 'maar' 240 liter... Ik weet niet of Ferplast ook nog grotere aquaria maakt in de Dubai serie. Tip: De Dubai is bij Petsplace.nl nog in de aanbieding (Juwel trouwens ook). Net nog gekeken.

Gr Robin
 
Ik ben ge�nteresseerd aan het meelezen, omdat ik nou juist van plan ben om mijn meterbak te verruilen voor een hoekbak van 300 liter. Eventueel een Trigon, maar voorlopig is deze bak met rechte ruiten favoriet: [KLIK]

Waarom is het onderhoud van een Trigon moeilijker dan een rechte bak? Heeft dat met de ronde ruit te maken?
 
Wat is de diepte,van voorruit,tot beneden in de hoek?

Moet je wel lange armen hebben.
 
Dat moet ik eens uitrekenen met de stelling van Pythagoras. Dan is de wiskunde op school nog �rgens goed voor geweest :)
 
hahahaha.
Stelling van Pythagoras - Wikipedia


De stelling van Pythagoras is een wiskundige stelling, die zijn naam dankt aan
de Griekse wiskundige Pythagoras. 'Zijn' stelling was overigens alleen maar ...
nl.wikipedia.org/wiki/Stelling_van_Pythagoras -
 
Je kan beter Trigon 350 in google dumpen en op afbeeldingen klikken

Weet je binnen 1 minuut dat de diepte 87 cm is ;-)

en dat moet je bereiken over een rand van 1.37,5 mtr hoog.
 
Robin ik hoefniet persee een ju wel maar wel een bak met 350 tot 400 liter. De bak mag niet breeder zijn dan 1500 breed. Ik ga geen nieuw aquarium kopen liefst tweede hans maar niet te oud.

Ikzelf heb nooit een grote rechte bak gehad dus weet ook niet het verschil. De trigon hoekbak schoonmaken vind ik niet zo,n probleem. Ik gebruik wel een trapje en kan dan net overal bij.
 
Ik dank jullie voor de info. Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat je in zo'n grote hoekbak niet overal bijkunt. En ik wil er een mooie plantenbak van maken, dus dan moet je wel overal kunnen planten, snoeien en toppen.

Ik denk dat het toch maar een 200 liter hoekbak gaat worden.
 
Kijk eens beneden, bij Meisje.
Een 1.20 bak.
 
Ik heb op 3 aquariums gereageerd via mp. Een Rio 400 Rio 300 en een ferplast scenic 300 liter. Afwachten. Heb voor de ferplast en Rio 300 225 euro geboden en de Rio 400 250 euro.ben benieuwd.
Wil Max 250 euro uitgeven. Moet wel in goede staat zijn. Zonder vissen. Vinden jullie deze prijs redelijk?
 
Ik ben geslaagd. Heb vandaag een Rio 300 gekocht van 1 jaar oud. Ook ledverlichting erbij veel extra planten, garnalen en 13 rasboras galexy.
En heb ook een co2 fles 2 kg erbij gekocht.

Echt voor een heel mooi prijs je. :daisy: ;)
 

Terug
Bovenaan