ADM Fusion van Lex.


Je hoort de kreet wel eens 'mijn planten groeien de bak uit' , Nou dit is juist wat er bij in het echt gebeurt...
Plantjes groeien super is bijna niet bij te snoeien...

Zie:

720.jpg


720.jpg


720.jpg


Na even gesnoeid te hebben:

720.jpg



Bak is nog wel wat troebel en niet optimaal op de foto gezet maar even een idee hoe die nu eruit ziet.


Oja, wie nog Braziliaanse klimop ( of klim-uit ;) ) plantje nodig heeft heb nog een emmer vol staan......
 
Haha :d

Je planten groeien de bak uit, heb ik nog wel nooit een foto over gezien op het forum, ik heb er ook nog nooit over gehoord dat iemand zijn planten er uit groeien, dus voor alles een eerste keer ;).

Na het snoeien leek het dat je bak 2x zo groot was.

aar je bak ziet er nog altijd even goed uit als altijd!
 
Dank je, :) ik vond het zelf ook wel apart dat de planten zelfs buiten 't water het goed deden... :D
En idd.de bak lijkt nu ook weer groter en zie weer vissen zwemmen... ;)
 
Begint alweer te groeien....links achterin een nieuw plantje gezet een soort grof eikenbladvaren denk ik (stond geen naam bij ).
De rest groeit ook weer lekker, nog ff groeit 't de bak weer uit en kan ik weer gaan snoeien...


720.jpg
 
Mooie bak hoor! Die beton look heeft wel wat!
 
Dank, ja beton-look past mooi in het interieur...ben blij met 't bakkie !

Cedric, ik 'probeer' zoveel mogelijk verschillende kleuren planten te plaatsen zodat het geen een dezelfde kleur groen in de bak wordt...
 
Lex zei:
Cedric, ik 'probeer' zoveel mogelijk verschillende kleuren planten te plaatsen zodat het geen een dezelfde kleur groen in de bak wordt...

Ja, hier gaf ik je ook een compliment op, hoor ;)
 
;) :thumbs:
 
Dat uit de bak groeien van de brazilliaanse klimop is zeker een bekend 'probleem'
Zelf heb ik het gisteren ook flink moeten snoeien. Nou snoeien....meer alles eruit en de mooie jonge uitlopers terug geplant.
Ook de lotus had weer een snoeibeurd nodig. Staan nu maar een paar blaadjes.

Maar het staat er zeker weer erg netjes bij.
 
Dank je John, en ja Marcel dat had ik ook gedaan met dat klimop, de hele bos eruit getrokken en de mooiste uitlopers terugzet.
Inmiddels alweer met de schaar in de bak gezeten......de Mexicaanse Eikenbladvaren was alweer boven het wateroppervlak uitgeroeid. ;)
 
Overzicht van hoe de bak er nu bijstaat. :)

540.jpg


Onderonsje tussen vuurtjes en een Corry,

720.jpg


Pas op de foto zie je hoeveel garnaaltjes er zitten....

720.jpg


Vuurtjes in alle soorten en maten...

720.jpg


Dat was het voor nu even... ;-)
 
mooie bak Lex!
 
Ziet er erg mooi uit!
 
Heel erg mooi!! Alles is mooi vol gegroeid.
Dacht even dat ik naar m'n eigen cory zat te kijken.
 
Dank jullie wel ! :)
 
Even update van de bak...was alweer een tijdje geleden.
Ik had weer een beetje geschoven en geknipt en gesnoeid dus ook maar gelijk ff een fotootje....en ook nog wat visjes erbij.
het bestand is nu;

8x Corydoras sp. Black Venezuela
1x Corydoras schwartzi
19 Paracheirodon simulans
5 Black molly's +wat kleintjes
xxxxxxx aantal vuurgarnaaltjes

720.jpg
 
Thanks, sinds deze bak waar Led en CO2 inzit groeien de planten super.... :)
 
Hele mooie bak!

Ik heb zelf ook de ervaring, dat de planten de bak uitgroeien.
 
Mooie bak, al vond ik persoonlijk de eerdere inrichting iets mooier. Je had de planten zo mooi van laag naar hoog naar rechtsachter gewerkt:)
 
Dit was ook net na een snoeibeurt, moet nog allemaal wat voller groeien...dat ziet 't er anders uit. :)
 
Het ziet er zeker anders uit.
De andere opzet van laag naar hoog vond ik ook erg mooi. Dit is nu weer anders en het achter midden stuk zal nog moeten groeien.
Ben benieuwd hoe het er dan uitziet.
 
Even een update hoe de bak er nu bijstaat, voorgrondplantje is eruit dat was wat te verwilderd en niet mooi meer daarvoor in de plaats zijn wat stekjes Hydrocotyle sp. ' Japan gekomen kijken of dit aan wil slaan, tevens de crypto's wat uitgedund dat was ook iets te 'wild' geworden.

6qQ26CnidSpuKumxUDGvpaPhUo-PqKwa.jpeg
 
Tijdje geleden dat ik het hier bijgehouden heb (6 jaar:oopss:) maar t bakje staat nog steeds wel af en toe wat plantjes omgegooid gewisseld ed. maar zo staat het er nu bij:

1k0.jpg


Het bestand is niet heel bijzonder nu, een stuk of 20/25 koraal platty's en 3 bejaarde Kardinaaltjes....en 100+ vuur/wild garnaaltjes.
Heb we; eens nagedacht over iets erbij maar weet niet wat....:unsure:
 
Weer wat geschoven, was niet zo tevreden met de linkerzijde....de bos planten voorin ( ben de naam ff kwijt ) uitgedund en opnieuw geplant.
Van de Vallisneria die is een beetje aan het wegkwijnen is ? de nog verse scheuten verplaatst en nog een plantje ( lagenandra meeboldii red ) neergezet.
Kijken of zo de linkerkant naar het zin komt.;)
1k0.jpg


De Koraal platy's zijn altijd nieuwsgierig.....:DD
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg
 
Had al een tijdje in m'n hoofd om de bak om te gooien ( ( niet letterlijk natuurlijk ) vorige week begonnen, hierbij een verslagje met een paar foto's daarvan.

De bak zelf heb ik nu 7jaar en de bodem/achterwand zat er even lang in en door de vele planten best wel een drab in de bodem waar je met schoonmaken niet bijkomt, wel in de afgelopen jaren soorten planten enzo gehad maar nu ff heel wat anders !

Als eerste een foto hoe de bak was voordat tie leeg ging.
aqua.jpg


Hier al de planten ( was best veel ) eruit gehaald en de mooie stekjes bewaard, en hier is ook de 'smerige' achterwand te zien.
aqua5.jpg

aqua3.jpg


Tevens had ik niet verwacht zoveel garnaaltjes tegen te komen, ben echt uuuuuren bezig geweest om ze te vangen, hopelijk heb ik er geen 1 gemist maar t zal best kunnen.
aqua4.jpg


Was ooit een groep vuurgarnalen, nu bleek/blauw/groen.
Voor de vissen had ik de komende dagen, een specie emmer ( schoon off course ) waar het buitenfilter aangesloten op stond.
De vissen waren een groep Koraal Platy's en 2 bejaarde Kardinaal Tetra's en 1 bejaarde Black Molly.
Na de laatste garnaal gevangen te hebben de bak schoongemaakt en tevens de achterwand eruit gehaald, scheelt toch weer inhoud was toch zo'n 3cm dik dus 10a 15 liter !

Hier de hele schone bak een heel nieuw begin dus...
aqua6.jpg

Had al wat spullen verzameld voor de inrichting, wat Spiderwood takjes en 1 groter stukje en wat stenen, ScaperSoil en filterzand.
Op internet al wat ideeën opgedaan, wat ik in m'n hoofd had was de Soil achterin als barrière de stenen met daarvoor het filterzand.

De achterkant aan de buitenzijde zwart gemaakt met schoolbordverf, dus geen achterwand meer, en de stenen en hout in de bak gegooid voor de eerste 'Scape'
aqua7.jpg

Daarna toen ik een beetje de Scape in gedachten had de Scapersoil ( zak van 9liter) op z'n plek gegoten en met een kwast op een hoop geschoven.
De stenen op het soil dus niet op het glas gelegd en het stukje Spiderwood vastgemaakt aan een steen.
aqua8.jpg

aqua9.jpg

aqua91.jpg

Van de andere takjes Spiderwood een tweede stukje in elkaar gelijmd en tevens nog takjes op het grote stukje geplakt.
aqua92.jpg


Tussen de stenen wat propjes filterwatten gedaan om te voorkomen dat het soil straks gemengd gaat worden met het filterzand.

Word vervolgd..
 
Tussen de stenen wat propjes filterwatten gedaan om te voorkomen dat het soil straks gemengd gaat worden met het filterzand.
aqua93.jpg


Zo is de hardScape geworden ( sorry voor de overbelichte foto )
aqua94.jpg


Een volgende dag, (totaal wel paar dagen bezig geweest, met tusenpozen...) de plantjes die ik over had geplant.
Van links naar rechts, Tussen het hout wat Bucephalandra, dan Cryptocoryne wendtii, achter het hout een stengelplant snelgroeier ( heb geen naam) , en tussen het hout nog wat Bucephalandra en Anubias.
Rechts naast het hout Lagenandra meeboldii red en 1 nieuw plantje de Alternanthera Reineckii.
aqua95.jpg
aqua96.jpg
aqua97.jpg
aqua98.jpg
aqua99.jpg

Toen had ik nog wat Hydrocotyle leucocephala over, deze maar in twee glazen hangpotjes gedaan, niet het mooiste zo maar goed voor het opnieuw indraaien.
aqua991.jpg

Dit zo 1 dag laten staan en toen bijna al het water er weer uit voor eventuele afvalstoffen uit de soil/zand/stenen en daarna vers water erin het buitenfilter opnieuw aangesloten en de garnalen ( de opruimploeg) en de vissen terug....

Overzichtje hoe er nu bijstaat, alles moet natuurlijk nog groeien/aanslaan.
aqua992.jpg
aqua993.jpg


Pffff......blij dat het klaar is en met het resultaat, wel iets wat je niet in 1 avondje doet zal ik maar zeggen....
Heb het geprobeerd zo uitgebreid verslag te maken, maar als er nog tips vragen of op of aanmerkingen zijn, graag !

Later nog wat foto's van de vissen.
 
Zkers heel wat anders, niet bepaald een biotoop maar laten we het maar een gezelschapsbakje noemen....

Dan de vissen die er nu inzitten, op de vorige foto's was al wat te zien maar de 'baas' van de bak is een bejaarde Black Molly een vrouwtje van 6cm, een overblijfsel van een groep Molly's die ik ooit gehad heb.

aqua995.jpg
aqua996.jpg

Dan nog 2 kardinalen die continu bij elkaar blijven, waar de een is is de ander ook....is ook een overblijfsel van een groter groepje, hier links op de foto.

aqua998.jpg


Dan een groep Koraal Platy's welke door de kleur mooi eruit springen ( gelukkig niet letterlijk...)

aqua999.jpg
aqua9991.jpg
aqua9992.jpg
aqua9993.jpg


Wil nog later als de bak beter ingedraaid is een groepje Corry's bijvoegen, uiteindelijk is de bedoeling een een groep Platy's en een groep Corry's dan is de bak vol genoeg.
Welk soort Cory's weet ik nog niet, wel die 3a 4 cm blijven max.
 

Terug
Bovenaan