ADA Amazonia Soil + ADA Malaya Powder


L

LPC98

Guest
ADA Amazonia Soil + ADA Malaya Powder,

Is deze combinatie te doen? Of mengt dit na verloop van tijd zelf?

Ik speel met de gedachten een Amazonia bedekking te gebruiken, met daarin een "paadje" lichter materiaal (Daarvoor wil in de Malaya Powder gebruiken)
Om toch wat contract te creeëren.


Bvd
 
Dat dacht ik al Cornelius, maar ik graag wat kleurverschil in de bodem.
Wellicht is Amazonia Soil met Malaya Soil een betere combi....

Als er ooit garnaaltjes komen zal ik het aan moeten passen.. toch?
Of is het een fabel dat garnaaltjes een fijnere bodemstructuur prefereren?
 
De powder versie is feitelijk alleen bedoeld om delicate plantjes en/of bodembedekkers goed te kunnen verankeren en het voordeel van Malaya
is dat het minder voedingsstoffen bevat dan de reguliere Amazonia.
(maar daar heb je inmiddels al weermeerder verschillende versies van: de Amazonia Light in de gele zakken en de Amazonia versie II)
De vraag over garnaaltjes is meer voor mensen die daar meer verstand van hebben dan ik. Maar ikzelf gebruik helemaal geen bodem voor garnaaltjes, alleen hout en mosjes.
 
Dat dacht ik al Cornelius, maar ik graag wat kleurverschil in de bodem.
Wellicht is Amazonia Soil met Malaya Soil een betere combi....

Als er ooit garnaaltjes komen zal ik het aan moeten passen.. toch?
Of is het een fabel dat garnaaltjes een fijnere bodemstructuur prefereren?
Het ligt aan de soort garnaal die je wil gaan houden.
Wij hebben hier verschillende soorten op verschillende ph verlagende bodems.
Wij hebben de lichtbruine en donkere variant. Ikzelf dacht dat de donkere iets meer de ph verlaagd als de lichte. Maar de lichte bevat meer voedingstoffen voor je plantjes.
Je kan ook een zandbodem nemen maar dan kun je niet de wat moeilijkere garnalen soortjes houden. Van de soortjes die wij hebben zitten de meeste toch op een ph verlagende bodem.
Tussen de ph 5.5 en 6 . De wat makkelijker soortjes kun je op ph 7 tot 7.6 houden zonder ph verlagende bodem

Ik zal me eerst heel goed gaan inlezen welke soort plantjes en garnaaltjes je wil en daar je bodem pas op aanpassen.

Neem geen andere bodem als ADA, mijn ervaring is dat dit de beste en langstwerkende bodems zijn.
 

Terug
Bovenaan