Achterwand project 90x31x35 bak


J

Judithvis

Guest
Hoi allemaal,

Ontzettend enthousiast met een achterwand begonnen, er gaat toch veel werk in zitten! Sinds een kwartier heb ik hem nu af, zou graag het proces willen laten zien hier.

Ik had een paar inspiratiebronnen om mee te beginnen, maar ben hier tijdens het maken eigenlijk helemaal vanaf gestapt.

Natuurlijk zijn foto's veel leuker als een paar letters die wat woorden maken dus hierbij:

461747judithvis_0_82_20131217_161734.jpg

Het begin!

527932judithvis_0_82_20131217_162908.jpg

Grofweg wat lijnen gezet, vooral omdat ik mezelf er vaak op betrap veel te veel in detail te gaan werken.

576863judithvis_0_82_20131217_192257.jpg

Het snijden is begonnen! Wat een keukenmesje al niet voor elkaar krijgt.

769964judithvis_0_82_20140114_144510.jpg

Ook leuk om even te showen natuurlijk: de bak waar het allemaal in gaat gebeuren! Er komt nog een LED verlichting bij, de verlichting die ik nu heb vind ik te fel voor deze bak.

384276judithvis_0_82_20140114_144517.jpg

Een goede lik verf erover heen. Ik heb de kleuren bruin, zwart en grijs gebruikt. Gewoon met acrylverf. Hier komt later nog Epoxy over heen.

825239judithvis_0_82_20140114_144525.jpg


367247judithvis_0_82_20140114_144529.jpg

Omdat ik zelf maar geen geschikte ornamenten of stenen kon vinden, die ik mooi vond, besloot ik deze zelf te maken. Op dezelfde manier als de achterwand. Ook deze krijgen epoxy.

399643judithvis_0_82_20140121_000213.jpg

En daar staat ie!! Ik ben er reuze blij mee, hoop dat de toekomstige bewoners er hetzelfde over denken. Ik laat het geheel nog een avondje extra uitharden (al is dit ook al twee week gebeurd). Ook handig vanwege de kit. Morgen gaat het water er in en mag de filter laten zien wat ie kan doen.

Meteen een vraag aan de plantexperts: schieten er bepaalde planten in het hoofd? Ik wil sowieso mos gebruiken voor delen van de achterwand, en ook voor het 'terrasje' rechts voorin. Verder vind ik een mooi groen bodemplantje ook erg mooi. Heeft iemand suggesties? Ik werk nog niet met co2 (arme student, je kent het wel) maar overweeg bio co2. Eerst daar het fijne maar van uitzoeken.

Tot dusverre het begin van de bak! Laat me weten wat jullie er van vinden, en uiteraard of je nog verbeteringen ziet! Wordt erg gewaardeerd.
 
Misschien ook leuk om te vermelden. Ik wil hier graag het volgende vis bestand in huisvesten:

20 Paracheirodon Simulans
8 a 10 Carnegiella strigata strigata
1 kuhli (kunnen er nog meer worden, maar misschien laat ik hem ook in de oude bak..)
3 Corydoras caudimaculatus: wellicht meer?
Een goede troep met vuurgarnalen, blijven leuke dieren.

Ook wil ik nog erg graag een appistogramma soort, denk nu erg aan de Mikrogeophagus ramirezi. In een ander topic las ik echter dat deze dol is op vuurgarnalen, dit wordt ook nog verder onderzoeken. Is er iemand die hier meer ervaring in kent?
 
Aardig wandje ;) :thumb:

Bestand ziet er leuk uit, ik zou slechts aanraden te kiezen tussen de Corydoras en Apistogramma/Mikroheophagus en niet beiden te nemen. Deze soorten kunnen elkaar op hun zenuwen werken ze zijn toch beiden het leukst om te zien als ze geheel op hun gemak zijn.
Ramirezi (Apistogramma's ook trouwens) lusten best eens een garnaaltje, maar als je begint met bv. 20 of 30 stuks en er genoeg verstopplekjes zijn is een hele populatie uitroeien lastig.

~ Ivo
 
Ah dankje!

Ik ben het helemaal met je eens, wil geen onnodige stress in mn bak hebben natuurlijk! Hier maar eens meer in verdiepen
Ik denk dat de garnalen het wel redden, ik heb er nu zeker 50-70.

Bedankt voor je advies!
 

Terug
Bovenaan