Aanvulling bestand rode mangrove krabben


G

Gorebyss

Guest
Hallo allemaal, ik had mijn vraag eerder op een andere plek gesteld, maar ik keek naar de andere onderwerpen daar en eigenlijk viel me al snel op dat mijn vraag daar niet hoort. Ik ben nog nieuw hiermee.

Ik heb een vraag over mijn krabbenbakkie. Het gaat om het volgende aquarium (sg schommeld tussen 1.003 en 1.005).
Afm: 80x35x45
3 x rode mangrove krab 1 man 2 vrouwen, heb ik nu 3,5 jaar, regelmatig wolk met jongen
3 x blackmollie en wat jong halfwas grut
3 x opgroeiende guppen (gaan eerdaags naar mijn broer)
Minimaal 20 garnalen, ooit gekocht uit de koeling, waren bedoeld als voer.
Torenslakken en hele kleine platte ronde slakjes

Ik ben een beetje aan het rondkijken, ik zoek vissen die het goed doen bij de krabben. Ik heb in de afgelopen 5 jaar al wel wat ge-experimenteerd, de krabben zijn meer ge�nteresseerd in plantaardig voedsel en dierlijk voedsel zoals Artemia, mijn vissen laten ze eigenlijk altijd met rust (tenzij ziek of gewond). Keuze is uiteraard beperkt maar misschien heeft iemand leuke tips, idee�n of ervaringen. Het moet ook niet te vol
worden, dus misschien als de mollies ooit wegvallen. Ik ben benieuwd naar andere keuzes.

Wat ik al heb gehad bij de krabben:
- halfsnavelbekjes, ging goed;
- guppen, ging altijd goed;
- blackmollies, zitten er nu een jaar bij, gaat super. Vind ze alleen iets aan de grote kant.

Alvast bedankt!
 
Misschien een leuk scholenvisje?? Weet niet of het goed gaat.
 
Als guppen goed gaat zou je dan ook niet iets kunnen proberen van een schooltje Kardinaal Tetra's(die vind ik zelf altijd erg leuk :p) of iets in die richting? Of een wat groter paar vissen die goed in een 80cm bak kunnen. Die laten ze sowieso wel met rust lijkt me.
Zomaar een idee, geen ervaring met Rode Mangrove Krabben dus weet het niet helemaal zeker om eerlijk te zijn.
 
Syrae zei:
Als guppen goed gaat zou je dan ook niet iets kunnen proberen van een schooltje Kardinaal Tetra's(die vind ik zelf altijd erg leuk :p) of iets in die richting? Of een wat groter paar vissen die goed in een 80cm bak kunnen. Die laten ze sowieso wel met rust lijkt me.
Zomaar een idee, geen ervaring met Rode Mangrove Krabben dus weet het niet helemaal zeker om eerlijk te zijn.

Guppen zijn wel vissen die vooral in de bovenste waterlaag zwemmen en dus niet veel te maken hebben met de krabbetjes.

Zou naar een scholenvisje zoeken dat dus met name een beetje bovenin zwemt.
 
Niekserr zei:
Syrae zei:
Als guppen goed gaat zou je dan ook niet iets kunnen proberen van een schooltje Kardinaal Tetra's(die vind ik zelf altijd erg leuk :p) of iets in die richting? Of een wat groter paar vissen die goed in een 80cm bak kunnen. Die laten ze sowieso wel met rust lijkt me.
Zomaar een idee, geen ervaring met Rode Mangrove Krabben dus weet het niet helemaal zeker om eerlijk te zijn.

Guppen zijn wel vissen die vooral in de bovenste waterlaag zwemmen en dus niet veel te maken hebben met de krabbetjes.

Zou naar een scholenvisje zoeken dat dus met name een beetje bovenin zwemt.
Ja mijn Kardinalen zwemmen vooral in het midden/onderin, mis niet echt handig met krabben dan.
Iets van Bijlzalmpjes ofzo dan? Die zijn leuk en zwemmen bovenin. :p
 
Ik denk alleen dat de tetra's het brakke water niet echt zullen waarderen. Qua kleur was het wel een leuke combi geweest. Denk dat hetzelfde geld voor bijlzalmen e.d.

Ik zat te denken dat een kleine soort pseudomugil wel leuk kan zijn?? Die zijn ook wel snel. Volgens mij leven sommige hiervan in de natuur ook in brakwater?

Nu weer een aantal brakwater steurgarnalen op de kop kunnen tikken, dat was blijkbaar de soort die ik ook al had. Zwemmen ook in een schooltje. Alleen toch niet hetzelfde effect als een schooltje vissen. Lastig :)
 
Platys kunnen een erg leuk kleur effect geven, maar deze vissen zijn vrij saai. Misschien tetra's, heb zelf variatie neon en diamand.
Ga af en toe bij dierenwinkels of aquarium zaken langs om te kijken wat ze hebben. Zoek dan info op over de leuksten die je ziet, en ga ze als alles aan waarden klopt ze kopen.
 
brak water... Dan heb ik ook geen idee, ben niet echt thuis op dat gebied. Eerste wat me te binnen schoot waren de mollies, maar die heb je al.
 

Terug
Bovenaan