Aanraders voor in mijn 375 liter aquarium


G

guppyfokker

Guest
Heb gisteren op marktplaats een 150x50x50 bak gekocht en ben nu op zoek naar tips voor mijn visbestand. Ik wil in elk geval graag maanvissen, kersenbuiken en een goerami (ben er nog niet uit welke) bovenop mijn bestaande visbestand.

Wat ik momenteel heb:
5 kardinaaltetra
3 corydoras paleatus
1 kersenbuik
1 siamese algeneter
2 honinggoerami
1 platy
15 endlerguppen

Wat is nog meer aan te raden? Ik ben bereid om vissen evt. te verkopen als deze niet samen kunnen met bijv. maanvissen.
Alvast bedankt voor de tips!
 
Hoewel de grootte van de bak an sich best kan voor maanvissen, is hij misschien wat laag voor deze hoge vissen. Het ligt er denk ik heel erg aan welke maanvissen je neemt.

Verder kunnen kardinalen er prima bij, maar wel in een grotere school, en als ze niet te klein zijn, want dan eindigen ze als heel duur voer.

Cory's horen ook in een grotere groep, rond de 8 bijvoorbeeld. Heb even niet paraat of deze corys passen, maar er zijn er zeker die dat wel doen.

kersenbuik zou ik er uit halen als je maanvissen neemt, zeker aangezien ook zij met meer horen.
 
Cory paleatus wil een stuk kouder dan de overige vissen (kan zelfs buiten gehouden worden in de zomer), dus die zou ik vervangen door een warmteminnend soortje zoals Corydoras sterbai.

Heb je een foto van je Siamese algeneter? Er zijn verschillende soorten die zo genoemd worden.
 
De paleatus kan zelfs jaarrond buiten als de vijver op een zonnige plek ligt.

Endlers met Maanvissen kan je ook wel vergeten. Als de Maanvissen eenmaal flink gegroeit zijn gaan de Endler mannen er ook gelijk in. :p Als de kersenbuik dat al niet heeft gedaan.

Endlers en Platy's zijn ook sowieso te druk voor bij de Colisa chuna.
 
Botia zei:
De paleatus kan zelfs jaarrond buiten als de vijver op een zonnige plek ligt.

Dat vind ik ietwat overdreven... De dieren komen voor in Zuid Brazilie, Uruguay en Noord Argentini�. Het water is daar in juni juli op zijn koudst en is op de koudste plek dan tussen de 8 en 15 graden. Het is dus een beetje afhankelijk welke vangplaats je dieren hebben. Koele periode is dan ook harstikke goed voor die dieren, maar zou dit doen in een bijv aquarium in de schuur... je kunt de tempratuur daar iets beter bijsturen dan buiten waar je dan moet hopen op wat zonnestralen :)
 

Terug
Bovenaan