aanpassingen voor co2 set dennerle


B

bourks

Guest
hallo,

in mijn zoektocht naar een co2 set voor mijn rio 125 heb ik mij laten verleiden om deze set aan te schaffen.

https://www.gdaquarium.nl/a-3026928...mus-160-special-edition-co2-systeem-aquarium/

op zich ben ik tevreden over de set, maar graag zou ik dit wat finetunen. Ik ben op zoek naar iets voor een betere dosering. Deze flipper vind ik niet super nauwkeurig doseren.

wat zou bij deze set het beste erbij passen.

ook zou ik graag iets toevoegen om bellen te testen. Hebben jullie daar ook een advies voor?
 
Je zou DIT topic even kunnen doorlezen. Dat gaat over de aquaria-neo diffuser. gebruik ze ze;f al jaren naar tevredenheid.
Met een bellentest bedoel je een dropchecker of echt een bellenteller?

Beide zijn goedkoop te koop via Alibaba of eBay en het maakt niet zoveel uit welk model je neemt; kwestie van persoonlijke smaak
 
ook zou ik graag iets toevoegen om bellen te testen.
Geen idee wat je hier nu precies mee bedoeld :sorry:
Je kan wel een continu tester in de bak doen om de Co2 hoeveelheid in het water te controleren.

Je kan ook eens denken aan een inline diffusor.
 
Is het bekend welke belverspreiders (samenvattend) wel en niet goed werken met de druk van deze set?

Wij zijn voor onze bio co2 naar de dennerle flipper gegaan en zijn er erg blij mee trouwens, maar het is inderdaad niet te vergelijken met, in ons geval, een in tank bazooka of een glazen diffuser.
 
Geen idee wat je hier nu precies mee bedoeld :sorry:
Je kan wel een continu tester in de bak doen om de Co2 hoeveelheid in het water te controleren.

Je kan ook eens denken aan een inline diffusor.

excuus, ik bedoel eigenlijk een bellenteller,
 

Terug
Bovenaan