Aanpassen visbestand, kan Apistogramma cacatuoides erbij?


W

Wikkes

Guest
Hoi, na problemen met de colisa chuna, wil ik bestand aanpassen.

Ik heb:
6 cory panda
5 nannostomus beckfordi
15 vuurtetra's
2 achtergebleven ottocinclussen
3 waaierhandgarnalen +-7cm
5 japonica's +-5cm
wat achtergebleven vuurgarnalen die als voedsel kunnen/mogen dienen, want ik heb een bak appart voor deze beestjes.

Bak is 100B x 50h x 40d

Waterwaarden
ph 7.2
temp 25�
gh 8

medium stroming

Ik dacht aan 1m - 3v

Lukt dit in deze bak?

Ik dacht kwa bezetting wel, want zo grofweg geteld heb ik 95cm vis zitten op 200L water, met de apisto's erbij max 120cm vis.

Waarschijnlijk worden de 6panda's nog aangepast naar 8trilineatus, maar dan zit ik nog ver van max bezetting af.

Dus eigenlijk is de vraag puur karakteriel en waterwaardig.
 
Ik ben niet fan van de combinatie bodemewonende dwergcichlide en Corydoras, dit door de totaal uiteenlopende leefwijze. Apistogramma soorten zijn erg gesteld op hun rust, geef je ze dit niet zullen ze niet op hun gemak zijn en kunnen ze zelfs sterven. Corydoras soorten banjeren graag overal doorheen, dus ook door het leefgebied van de Apistogramma, hierdoor is de kans groot dat de Apistogramma niet op hun gemak zijn, geen aanrader dus, en dan vooral niet in bakken van 120 cm en kleiner.
 
Ik ben het eens met Mark. Neem anders weer een leuke oppervlakte vis. De trichopsis pumila is ook wel een leuk visje voor boven. Kan denk ik wel een groepje van ong. 5 visjes van in.
 

Terug
Bovenaan