Aanpassen verlichting.


Otto55

Member
Lid geworden
13 februari 2009
Berichten
7
Heb recentelijk een nieuwe achterwand in mijn aquarium geplaatst, waardoor het aquarium grotendeels leeg moest.
Na plaatsing van de achterwand volgt dan weer de inrichting.
Het huidige plantenbestand heb ik grotendeels behouden, maar overweeg wel een toevoeging aan dit plantenbestand.

Aquarium lengte 175cm, breedte 50cm, waterhoogte van top bodem tot aan stabilisatiestrip 55cm, waterinhoud ruim 400 liter,
verlichting 2x HVP Goldline 36Watt per balk, totaal lumen 2x36x112= 8064 lumen en als één balk in de lengte geplaatst.

De (grote) anubiassen, crypto wendtii en bucephalandra doen het uitstekend onder deze verlichting; genoemde planten zijn aan de linker- en rechterzijde van het aquarium geplaatst.
Nu zou ik graag in het midden van het aquarium wat meer licht behoevende planten willen plaatsen, zoals een rode lotus, eichhornia en eleocharis parvula.
Zelf zit ik te denken om in het midden een Daytime Matrix profiel te plaatsen met (voorlopig) één module, welke ik dan naar behoefte kan verschuiven of uitbreiden met een
tweede module.
Een andere lichtbron erbij betekent ook een ander lichteffect in het aquarium.

Mijn vraag is of er een profiel bij geplaatst kan worden of zie ik iets over het hoofd?
 
Het lijkt me dat dit moet kunnen.
Vraag aan Wilco van AZaqua om advies!
Verder kan ik je het Daytime Matrix systeem van harte aanbevelen
 
Dank voor je reactie.
Het Matrix systeem lijkt mij, voor wat ik voor ogen heb, het beste. Wanneer ik bijv. een Goldline balk bijplaats, straalt deze denk ik weer teveel licht naar links en rechts uit, wat het huidige plantenbestand mogelijk niet ten goede zal komen; met een Matrix module geplaatst in het midden zal ik daar niet zoveel last van hebben. Ga nog onderzoeken dan wel navragen welke Matrix module kwa licht overeenkomt met de HVP Goldline.
 

Terug
Bovenaan