aankoop nieuw aquarium


J

jens dedrie

Guest
van een kennis heb ik de kans een 200l aquarium te kopen waar al enkele roofvissen inzitte.

er zitten 2chana bleheri, 4 microglanis iheringi en 2 pantsermeervallen
blijkbaar leven ze al een lange tijd zonder problemen samen, nu heb ik wat vragen over de inrichting, donker grind of zand? aangezien de meervallen misschien graag door het zand woelen?drijfplanten voor de snakeheads
veel stenen en kienhout om verstopplekken te creeren
anders nog dingen waar ik zeker op moet letten?

alvast bedankt.
 
Volgens mij is 200 liter veel te krap voor de vissen die je noemt maar kan mis zijn.
Zou de vissen ff googlen en als ze idd veel te groot zijn/worden deze "kans" lekker laten voorbij gaan...
 
2 Channa bleheri kan wel in 200l, maar dan zou ik er niets bijzetten. Vroeg of laat gaan dat namelijk fout volgens alle adviezen die ik heb gehad en gevonden, de channa's proberen het *toch*... Die microglanis wordt sowieso lunch, veel te klein. Pantsermeervallen wellicht te groot, en/of ze beschadigen de channa's zodra die proberen ze op te eten.

Channa's zijn helemaal niet zo leuk om te houden, omdat je er maar 1 of hooguit 2 (voor zolang dat goed gaat) kunt houden in een grote bak, met verder niets erbij. Ik heb ze wel, maar zelfs met 6 halfwas channa's is de 80cm al bak erg leeg. Moet je van houden... En straks heb ik er nog maar 2, dus.
 
Het hangt van de prijs van die 200L bak af ;) Als het een leuke prijs is, kun je proberen die vissen bij iemand anders onder te brengen. En dan heb jij een mooie bak.
 
oke, hmm moet ik zeker nog eens extra over nadeken, de pantsermeervallen zijn iets groter dan de chana's , zouden ze die echt aanvallen?
de microglanis die hij heeft zijn tussen de 6 en de 7 cm ongeveer dus toch geen lucnh voor de chana's schat ik? zijn die echt zo gek agresief?
 
jens dedrie zei:
zijn die echt zo gek agresief?

Ja.

Ook vissen die net zo groot zijn zullen ze proberen, met als je pech hebt 2 doden tot gevolg.

Niks erbij zetten dus.
 
Oh ja Channa bleheri is subtropisch,dus aquarium op kamertemperatuur (19-21oC) houden, en in de winter moet de temperatuur nog wat verder naar beneden. Dat maakt het ook heel lastig om er andere soorten bij te houden...
 

Terug
Bovenaan