98x42x52 rimless aquarium van Leon L


Is toch altijd meer werk dan van te voren bedacht. Maar het nieuwe zand zit erin. De ergste mist is al weggetrokken, dat laatste beetje zal denk ik ook wel snel weg zijn. Nu het aquarium maar weer even een poosje rust geven (misschien alleen het hout nog een beetje verschuiven).

0D7B481C-0015-4635-ADE9-39914B8DC7CB.jpeg
 
Valt reuze mee qua mist als je het mij vraagt hoor, als ik zie hoe weinig ik in mijn bak zag met een nieuwe bodem
 
Vorige maand de zandbodem vervangen, deze maand het hout.
Ik vond het grote stuk wat in het midden stond te groot en was niet te vrede.
Gister was ik bij de Hornbach waar ik een paar mooie stuken tegen kwam.
Deze drie stukken heb ik aan elkaar gemaakt zodat het nu één groot stuk is.
Vandaag gelijk wat nieuwe planten besteld, zodat ik het komende week kan afmaken.


1B98976B-40F5-42A1-8173-B960EF36CC48.jpeg
 
Afgelopen week de planten erin gezet die waren binnengekomen.
Vandaag nog wat stukjes Dragon Stone rondom het hout geplaat, maar daar ben ik nog niet helemaal tevreden over.
Misschien nog maar even verder zoeken naar wat plat grind.

C11237D6-FCDB-440E-A41B-FCF6CA2A7580.jpeg
 
Inmiddels een jaartje verder, maar nog niet veel veranderd.
Ik zit er wel over na te denken de bak helemaal op nieuw in te richten.
Maar ik ben er nog niet over uit hoe.

B36F59C3-4974-4171-ACB8-0450E84E486B.jpeg
 
Wat een prachtige bak! Snap dat jij na een jaartje jeuk krijgt om te verbouwen maar ik zie deze voor het eerst nu en vind m prachtig vormgegeven:) succes met de verbouwing! Ben benieuwd!
 
Ziet er goed uit. Soms wil je opnieuw inrichten niet uit onvrede, maar omdat je gewoon van je creativiteit af moet. Stoom afblazen dus. Dat is wat mij betreft een net zo goede reden!

Je hebt een rimless aquarium met mooie proporties. Een manier om de inrichting opnieuw 'uit te vinden' kan zijn om met het waterniveau te spelen. Wat inspiratiefilmpjes, waarbij het mij dus gaat om het lagere waterniveau en de potentie van hardscape en planten boven water:


 

Terug
Bovenaan