80 cm met Betta


S

stefanietje

Guest
Hallo,

Mijn aquarium staat net 1 dag te draaien nu, planten gaan er in de week in en dan binnen 3 weken de visjes :) Het is een Juwel: 80 cm-40cm-30cm.
Nu ben ik aan het twijfelen over een visbestand.
Ik weet zeker dat ik in de bovenlaag een Betta (waarschijnlijk crowntail of dumbo ear) wil. Maar in de andere lagen staat alles nog open. Op de bodem zou ik graag een klein blijvende l-nummer willen, maar welke dat weet ik nog niet en in het midden zou ik graag een school hebben.
Iemand raad?

Alvast bedankt!!
 
Je weet dat Betta's drijfplanten wensen? Dat zal de keuze van je planten beinvloeden. Ook wensen de meeste andere vissen ook wel wat dekking en komen dan ook beter op kleur. Een donkere achterwand en eventueel een donkere bodem vinden veel vissen ook erg fijn.

Een voorbeeld.

Bovenin: 1 Betta die maar wat saai aan de oppervlakte hangt. Of een koppel Colisa chuna die qua gedrag veel leuker zijn. (beiden wensen drijfplanten).

Midden: 15x Trigonostigma espei (in de winkel vaak Rasbora espei). Drijfplanten en veel randbeplanting zijn gewenst.

Onder: 7x Corydoras panda.
 
Bedankt voor je reactie!
Drijfplanten komen er zoiezo in :) Ben erge fan van betta's dus wil deze er heel graag in. Heb net plantjes besteld en het gaat een echte plantenbak worden met hout en misschien enkele stenen (als deze mooi uitkomen). Heb fijn (1-3mm) zwart grind op de bodem liggen en ga op de achterkant een zwart karton of donkere achterwand van in de winkel hangen.

Trigonostigma espei zijn idd wel leuk! Corydorassen is mijn vriend minder fan van, hij wilt liever een klein blijvende l-nummer erin maar ik weet niet of die bestaan.
Heb nog 3 weken tijd om te beslissen dus als er nog andere ideetjes zijn, altijd welkom!
 
Kleinblijvende L-nrs bestaan er zoals de Panaque maccus (beschreven dus nu geen L-nr meer oficieel). Echter ze liggen maar wat achter of op een stuk hout en dat is het. Net zoals een Betta een mooie vis maar qua gedrag erg saai.

Panaque maccus
Vfu9fik_HCzw9TT8yIetFg2nBwfvH4Nw.jpeg
 
De betta die ik heb gehad zwom nochtans rond heel de dag :) hoop dat de nieuwe dat ook doet. Ale, ga de vriend overtuigen om toch cory's te nemen, want vind ze super schattig! :D
 
Ik heb wel 30 Betta's gehad maar dat waren niet zulke zwemmers. Een dumbo ear is al helemaal geen zwemmer want die kunnen amper normaal zwemmen door hun mismaakte borstvinnen. Hier zou ik bij aanschaf van deze vis ernstig overna denken.

Zo lijkt het heel wat maar de praktijk is anders.

http://www.bettafish.com/attachment.php ... 1308248710
 

Terug
Bovenaan