80 centimeter Tanganyika


F

Frank1994

Guest
Ik heb op dit moment een Juwel Rekord 800 draaien (80x30x40), dus een kleine 100 liter bruto. Hierin zwemmen op dit moment 6 Lamprologus Similis (1M5V) met jongen. Op dit moment ingericht met wat maansteen, lavasteen en een hoop slakkenhuizen.

Nu heb ik een meterbak (100x40x50) gekocht met daarin een koppel Neolamprologus Brichardi (+ jong) en een bewezen koppel Julidochromis Ornatus. Deze meterbak is echter veel te groot en zal daarom verhuizen naar het werk van mijn vader. Nu hoop ik eigenlijk dat ik de N. Brichardi en de J. Ornatus toe kan voegen aan mijn bak met Similissen. Zou het jammer vinden als ik deze prachtige vissen weg moet doen.

De N. Brichardi en de J. Ornatus zijn tegenover elkaar (nog?) niet agressief en al helemaal niet territoriaal. Zelfs met jong niet. Ze zwemmen gemoedelijk samen tussen de stenen. Ik ben me er van bewust dat dit met jongen kan veranderen.

De 80 centimeter bak zal ingericht worden met breuksteen en wat vallisneria en hoornblad. Ik twijfel nog of ik het beste een grote stapel stenen in het midden zal leggen met de slakkenhuizen er om heen of aan beide kanten een stapel stenen met de slakkenhuizen er tussen in.

Ik hoor graag jullie meningen, adviezen en ervaringen!
 
Tja als ik de link lees over de Brichardi dan weet ik niet of al die soorten bij elkaar wel een goed idee is want ze kweken allemaal erg snel en veel.
Ik heb alleen de Multifasciatus gehad in het verleden en weet dat je dan snel je bak vol hebt.
Hoe ze zich onderling gaan gedragen als ze een nest hebben durf ik je niet te zeggen en wellicht dat er iemand is die hier ervaring mee heeft.


http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... -brichardi
 

Terug
Bovenaan