700L Kubus MJL (Michel)


Michel

Well-known member
Lid geworden
29 december 2016
Berichten
258
Leeftijd
38
Hi allen,
Verhuisd en ruimte voor een grotere bak.
Hij is zojuist geleverd en ik hoop hem deze week te gaan installeren.. Zal vast wel om advies moeten vragen in de toekomst, maar bij deze alvast een foto.

Grt.
IMG-20190728-WA0021.jpg
 
Nice heb zelf een 80x80x70
0F693DAF-7A2E-436B-B90C-FB1EA2CE212E.jpeg
 
Ben benieuwd naar je inrichting
 
Mooi man.. Ook net nieuw of draait die van jou al
 
Hiero 1 bij 1 bij 0,7
 
Genieten van je vissen zeker.. Ik moet nog even wachten.. Ben ook erg benieuwd wat ik ervan ga maken..
 
Dat is een flinke plons water, op een uniek oppervlakte!

Ben zeer benieuwd.
Weet je al wat je ermee wilt?
ik zie een overloop, staat er een mooie bioloog onder?
 
Ja ik wil een school roodneuszalm jes erin.. Heb vier grote stukken kienhout, elke kant 1.. Bioloog van 120L eronder indd
 
Wat een droombak, volg!
 
Mooie maat bak, ombouw is ook erg geslaagd
 
Mooie bak, ben erg benieuwd hoe het gaat worden .
 
Wat een formaat bak :eek: Ben heel benieuwd wat je daarvan gaat maken, succes in ieder geval!
 
Ja ik was erg vastberaden over het formaat en de inrichting.. Nog steeds zeer tevreden met het idee.. Toen ik hem aan wilde zetten, kwam ik er achter dat het bioloog lek was.. Erg vervelend.. Zeker omdat de maker pas een nieuwe kan maken na zijn vakantie van drie weken.. Erg slordig.. Vandaag na veel gepiel eindelijk licht! Van het weekend maar wat mooie modes uploaden en testen.. Heb een Tc421.. Had al plantjes besteld, die heb ik alvast op de stukken kienhout die in mijn lido 200 staan.. Staat daar redelijk vol..
DSC_0395.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Wat een pech hoop dat het hier bij blijft
Verder heel erg goed bezig met mooie planten
Welke techniek ga je gebruiken kwa filtermateriaal enz

Gr hans
 
Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken. Heb jaren een kubusbak gehad en vond het heel lastig om het mooi in te richten. Soms was de zijkant prachtig en dan weer de voorkant.

Groetjes John.
 
Bioloog is er, eindelijk! Hopelijk wordt het geduld beloond, vandaag de bodem in orde maken, morgen vullen.. Spannend.. Lichtschema al ingesteld.. Ik lees alleen tegenstrijdige berichten over rood en blauw LED licht vwb stofwisseling planten/groei algen.. Iemand een betrouwbare bron?
DSC_0573.JPG
 
Ik heb het idee dat ik meer algen had in mijn bak waar ik een rgb strip in had. Ik zou er zelf niet zo snel meer voor kiezen. Doe mij maar een geheel donkere bak in de avonduren.
 
Hmm, we gaan het zien of het bevalt, is het te erg dan zal ik alleen met wit licht gaan werken inderdaad.. Las dat rood de stofwisseling van de planten bevordert, en blauw het diepst in het water komt maar veel algengroei stimuleert
 
Een combinatie van rode, blauwe en witte tinten is het beste, als er algen gaan groeien komt dat niet door een teveel aan blauw licht maar door de situatie in de bak.
Welke verlichting gebruik je nu?
Ik heb het idee dat ik meer algen had in mijn bak waar ik een rgb strip in had. Ik zou er zelf niet zo snel meer voor kiezen. Doe mij maar een geheel donkere bak in de avonduren.
Ik heb in de avonduren ook led verlichting branden, zolang het niet te fel is geeft dat geen problemen.
 
Hmm, we gaan het zien of het bevalt, is het te erg dan zal ik alleen met wit licht gaan werken inderdaad.. Las dat rood de stofwisseling van de planten bevordert, en blauw het diepst in het water komt maar veel algengroei stimuleert
Rood stimuleert voornamelijk de groei, blauw de fotosynthese.
Dat blauw algen “bevorderd” is denk ik vooral omdat algen enkel fotosynthese “nodig” hebben om zich te manifesteren.

Weet zo gouw niet meer waar ik het heb gelezen maar als je op Google kreten intypt als “PAR response curve” of “PAR graph” kom je op een hoop bronnen uit waar je informatie uit kan putten.
 
Thnx voor de info, ik heb 6 uur lang mijn verlichting op 80%, ervoor en erna duurt het 3 uur voor de zonsondergang en zonsopgang, ik heb 7% blauw licht 1% rood licht en 1 % wit licht van 00:00 tot 06:00 om maanlicht na te bootsen.. Ben erg blij hoe de kleuren lopen, maar moet nog even wachten om het effect op algen/planten groei te kunnen analyseren
 
Helaas werkt het aquarium niet in de huidige vorm.. Had wel al vier grote stukken kienhout gekocht en planten, die staan nu maar in de lido 200, kunnen de planten zich alvast op het hout wortelen.
Verkeerde bouwer uitgekozen, na de procedure hoop ik hetzelfde idee te laten maken maar dan door een goede aquarium bouwer..

Ik heb veel goeds gehoord over aquaria van wolferen..
 

Bijlagen

  • DSC_0625.JPG
    DSC_0625.JPG
    38.6 KB · Weergaven: 140
Van Wolferen hebben wij al onze kweekbakken vandaan, op maat laten maken en thuis bezorgd, erg tevreden over
 
Oh? :( Waren er behalve het bioloog meer dingen niet in orde?
Yep. Heb zijn ellende van dichtbij kunnen volgen, maar opeenvolging van fouten gemaakt door de prutser die zich aquariumbouwer noemt.
Maar ik zal Mies zijn topic niet verknallen, aangezien hij vroeg om ervaringen over Van Wolferen.
Antje heeft al gereageerd en is positief. Nog meer mensen ervaringen met die bouwer?
 
Helaas werkt het aquarium niet in de huidige vorm.. Had wel al vier grote stukken kienhout gekocht en planten, die staan nu maar in de lido 200, kunnen de planten zich alvast op het hout wortelen.
Verkeerde bouwer uitgekozen, na de procedure hoop ik hetzelfde idee te laten maken maar dan door een goede aquarium bouwer..

Ik heb veel goeds gehoord over aquaria van wolferen..
Wat werkt er niet dan?

Denk je echt dat het niet gecorrigeerd kan worden?
 
Wat werkt er niet dan?

Denk je echt dat het niet gecorrigeerd kan worden?
Als je de hoofdprijs betaalt en er veel zaken niet goed zijn en je dat keurig aangeeft bij de bouwer en die komt niet met oplossingen dan kom je in een heel vervelende situatie terecht, waarbij je rechtswege niet zelf aan de bak en techniek mag werken aangezien je andets je garantie kwijtraakt en/of zwak komt te staan in een te volgen rechtsprocedure.
Kortom k*t dus.
 
Dan ben ik wel zo eigenwijs om t te vragen: wie is de betreffende bouwer?

Niet om meteen iemand zwart te maken, maar wellicht om 2x na te denken.
 
Ik zal na de procedure een recentie achterlaten.. Advies, hou het bij van wolferen als je geïnteresseerd bent in een aquarium op maat..
 
Begrijp ik goed dat je een rechtszaak hebt lopen tegen die bouwer?

Dat is wel een hele dikke tegenvaller...
 
Wat erg dat je zo moet beginnen. Het aquarium zag er zo mooi uit. Al het geduld wat je heb moeten tonen, de voorbereidingen qua werk etc. Knap waardeloos.

Ben ook benieuwd naar de bouwer om andere dit lot te helpen voor komen. Ik hoop niet dat het zover moet komen met een rechtszaak want dat zal wel weer een hoop tijd en toestanden met zich mee brengen.

In ieder geval succes en hoop ik dat je snel een mooi werkend exemplaar heb staan.
 
Is deze bak soms gebouwd door een mede forumlid genaamd nicksaqua
Ik zag het in een facebook groep van zuid amerika biotoop voorbijkomen in de foto,s
Deze bak komt er met meerdere foto,s op
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan