700 liter - Discus (voorbereiding) van Canon


C

Canon

Guest
Dag mensen!

Dan toch eindelijk maar een topic aanmaken met wat foto's.
Alhoewel ik nog niet helemaal tevreden ben, hoor ik graag wat jullie er van vinden.

Ik heb deze bak al een paar jaar. Alleen deze stond altijd op een meubel/kast van 50cm hoog. Hierdoor kon je amper filters er in kwijt. Dit probleem toch aangepakt en samen met mijn handige opa een stalen frame omgebouwd toe meubel. Deze is nu 80cm hoog en 70 diep. Nu dus een zee van ruimte :).

Dit duurde al met al wel 2 maand. Daarna mijn achterwand aangepast wat ook tijd heeft gekost. Al met al een lange tijd geen vissen in mijn aquarium gehad.

____________________________________________________________
Het gaat om een 170x70x60 (LxBxH)

Het vissenbestand is op dit moment:

+/- 30 kardinaal
+/- 30 corydoras panda
3 x naald meerval
1 x Sturisoma aureum
7 x bijlzalm

Hier wil ik graag binnen enkele weken 7 discussen bij doen.

(lekker basic bestand he :p ?)

Aller eerst een totaaltje:
EH0r8ZOuirJAMAS_vZOritErbZqaCqKN.jpeg


Ben redelijk tevreden. Bodem is redelijk kaal, hierdoor goed schoon te houden. Dit was de bedoeling ook. Ook ben ik tevreden over hoe het hout nu staat/hangt.

Planten vind ik nu nog te klein/kaal. Ik hoop dat die 2 grote nog groter worden (ze staan er nu zo'n 2 weken in). Ook moeten de drijf planten nog flink uitbreiden. Dan ben ik over de volheid van inrichting waarschijnlijk ook tevreden.

Ik hoop dat dan de 2 aanzuigers van mijn filter (als je ze op de bodem zoekt, zie je ze zo) ook iets bedekt zijn.

Op dit moment heb ik 3 potfilters (donkere foto):
EH0r8ZOuirJAMAS_vZOritErbZqaCqKN.jpeg

1x Eheim 2075
2x Eheim 2224

EH0r8ZOuirJAMAS_vZOritErbZqaCqKN.jpeg


EH0r8ZOuirJAMAS_vZOritErbZqaCqKN.jpeg


EH0r8ZOuirJAMAS_vZOritErbZqaCqKN.jpeg


EH0r8ZOuirJAMAS_vZOritErbZqaCqKN.jpeg


EH0r8ZOuirJAMAS_vZOritErbZqaCqKN.jpeg



Sommige foto's zijn niet zo scherp zoals je ziet. Telefoon foto's :).

Opbouwende kritiek altijd welkom!
 
Panda,s houden niet zo van discus temperatuur.
Verder is het een keurige bak :thumbs:
 
MMmm.. Ik hoop dat ze er niet echt minder om gaan doen. Ik heb ze in het verleden ook gehad met discussen en heb toen wel is jongen gehad.

Ik ben van plan mijn bak op zo'n 28 a 28,5 te gaan houden (wil geen hele kleine discussen in het begin). Ik heb van verschillende mensen gehoord dat er hierdoor meer zuurstof in je bak blijft en door het regelmatige voeren dit ten goede kan komen. Ik wil dit eerst proberen en mocht het nodig zijn kan ik het altijd nog een graad warmer maken.
 
Voor niet te klein,grotere discus is 28.5 meer dan zat.
 
Ik heb vandaag mijn water even getest op No2 en No3

No2 = 0
No3 = 5

No3 is wel (te) laag na mijn idee.

Is het nu beter om wat meer vloeibare plantenvoeding erin te doen of??

Wel prettig dat No2 0 is na 2 weken.
 
Mooie bak hoor!
Met een mooi bestand :D
Ik ga ook aan de discussen.
 
Ziet er goed uit! Ben benieuwd met discussen erin.
 
Ik vind de bak wel een beetje klein voor discussen. Je moet echt wel 250 liter rekenen voor ��n discus. Dus dat wil zeggen dat je maar 2 discussen kan houden en dat is niet goed want je moet een oneven aantal discussen hebben. Dan kom je op ��n uit en dat is zielig. Kortom je bent fout bezig. Ze moesten de dierenbescherming op je af sturen. :(
 
nou jah slaat dit nou op???

ik vind het een mooie bak, flinke maat ook kan ik alleen maar van dromen...
 
NLAnaconda zei:
Ik vind de bak wel een beetje klein voor discussen. Je moet echt wel 250 liter rekenen voor ��n discus. Dus dat wil zeggen dat je maar 2 discussen kan houden en dat is niet goed want je moet een oneven aantal discussen hebben. Dan kom je op ��n uit en dat is zielig. Kortom je bent fout bezig. Ze moesten de dierenbescherming op je af sturen. :(

Welkom,250L voor 1 discus? Dat mag je gerust uitleggen. En om iemand te beschuldigen van dierenmishandeling,dien je het zelfs uit te leggen.
 
Geintje Mondeo. Canon is mijn broertje: Meester in de vissenkunst. Ik weet net dat een vis kan zwemmen.
Wij hebben zelf een aquarium en ik wil zelf verlichting maken dus ik dacht, ik registreer even om daar wat over te vragen.
 
NLAnaconda zei:
Ik vind de bak wel een beetje klein voor discussen. Je moet echt wel 250 liter rekenen voor ��n discus. Dus dat wil zeggen dat je maar 2 discussen kan houden en dat is niet goed want je moet een oneven aantal discussen hebben. Dan kom je op ��n uit en dat is zielig. Kortom je bent fout bezig. Ze moesten de dierenbescherming op je af sturen. :(

Sorry??...

Wat een raar en totaal niet onderbouwt bericht dit!!!

ten eerste,Waar haal je deze info vandaan?
ten tweede,wat een belachelijke manier van reageren,of je nu gelijk hebt of niet!

:stom:



Mtt.
 
NLAnaconda zei:
Geintje Mondeo. Canon is mijn broertje: Meester in de vissenkunst. Ik weet net dat een vis kan zwemmen.
Wij hebben zelf een aquarium en ik wil zelf verlichting maken dus ik dacht, ik registreer even om daar wat over te vragen.

Oh,hahaha,wat een humor zeg... :(



Mtt.
 
Kijk das de leukste thuis...en wij er allemaal intrappen haha
 
Sorry mensen.

Wij zaten vroegen samen op een vissenforum waar enorm "mierenneukerig" gedaan werd.
Ik kwam op dit forum kijken en zei tegen Canon: "Goh, wat een aardige reacties allemaal".
Dus vandaar dat ik even een ouderwets berichtje moest plaatsen :)
Excuuuussss. :p
 
Haha, ik las het bericht ook en dacht: Wie is dat nou weer?

Tot ik daarna zijn nickname las :).
 
Hahaha geslaagd grapje hoor ;)
Welke soort kleurslag discussen ga je houden??
 
Zo, weer een kleine update, omdat foto's vaak wel leuk zijn :).

Hier een idee hoe de Panda's aan het relaxen zijn, vaak met 10-tallen onder een tak:
dgOzdbIFNw2AwCpdh6EIJgKo5tynPita.jpeg


Hier als actiever zijn. Rondscharrelend door de bak:
dgOzdbIFNw2AwCpdh6EIJgKo5tynPita.jpeg


dgOzdbIFNw2AwCpdh6EIJgKo5tynPita.jpeg


Nog altijd een vrij kale bak. De drijvers doen het wel goed. Van 3 plantjes naar al 10 (met stekkies). Ik verwacht dat over 1 maand het wateroppervlak aardig onder de drijfplanten zit.
Ook wil ik nog een plant die de naar het water oppervlak groeit.
dgOzdbIFNw2AwCpdh6EIJgKo5tynPita.jpeg



Nu foto's van handige Harrie aka Canon:
dgOzdbIFNw2AwCpdh6EIJgKo5tynPita.jpeg


Je ziet dat de lampen nog niet niet allemaal zijn aangesloten. dit moet ik altijd nog een keer doen, maar dan is het meer met het idee dat ze aangesloten zijn. Ik hoef nu geen over verlichte bak te hebben.

Ook zie je 2 slangen tussen het pur vandaan komen. Dit zijn de 2 slangen die naar de aanzuigers op de bodem gaan.

dgOzdbIFNw2AwCpdh6EIJgKo5tynPita.jpeg

Hier een foto van de hoe het water er weer uit komt. Gewoon met allemaal slangen. (gewoon een keer 10 meter gekocht bij de wildkamp).

dgOzdbIFNw2AwCpdh6EIJgKo5tynPita.jpeg

hier het onzichtbare hokje met 'techniek'. 2 verwarmingen en de aanzuiger van de Eheim 2075. Om de slangen heen van de de 2075 heb ik:
PB021240.jpg


gedaan. zo is mijn Eheim 2075 dus het filter die mijn bak verwarmd. Lijkt tot nu toe goed te werken!

Zal niet zolang meer duren voor er discussen in gaan :).
 
@Visser1997: Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee.

Ik wil wel 7 dezelfde kleurslagen hebben.
 
Ik ben ook benieuwd. Bak is er klaar voor iig
 
ben ook benieuwd, we wachten het af! :thumbs:
 
7 discussen in die bak...lege bedoeling ;) je kunt er met een goed ververs beleid en ingedraaide filter goed een stuk of 20 ik kwijt.
En panda's doen het perfect op discuswater de mijne zijn de 5jr al gepasseerd.
Canon bij vragen doe maar een pb :)
 
5 jaar is dan ook niet oud voor Corydoras. Ze kunnen zeker 15/20 worden, maar panda's op discustemperaturen niet...

Waarom vragen niet openbaar op het forum? Dan kunnen anderen er nog wat van leren.

Mooie flinke bak, Canon. Ik ben benieuwd naar de schijfjes. :)
 
Denk dat de ene panda ook niet de andere is. Duncs zegt ok niet dat ze nu niet dood zijn he Jones ;)
 
Bedankt allen :D

@Duncs haha, 7 of 9 worden het er :). Ligt aan aanbod + prijs.

Over de panda's: Deze heb ik nu zo'n 3 jaar. Ik had er eerst 15 ofzo en is een keer 5 bij gekocht voor iets grotere school + nieuwe 'genen'. Het zijn er nu 30 dus ik ben niet zo bang voor dat ze het niet goed doen.
 
Zo, ze zijn er :D!!

Het zijn 9 altum flora's geworden. Kinderen van de nummer 1 van Nederland (ofzo :) ).

Ben er zeer blij mee en ze eten nu al flink. Zijn nieuwsgierig etc.

Dit zijn ze! Vind het een mooi schooltje.
Hopelijk kan ik ze groot krijgen!

4aeDAY-NdxT6STIJMVTapwGvlJURlA5_.jpeg


4aeDAY-NdxT6STIJMVTapwGvlJURlA5_.jpeg


4aeDAY-NdxT6STIJMVTapwGvlJURlA5_.jpeg


4aeDAY-NdxT6STIJMVTapwGvlJURlA5_.jpeg


4aeDAY-NdxT6STIJMVTapwGvlJURlA5_.jpeg
 
Flink voeren,dat ze mooi groot mogen worden.
Veel plezier ervan :thumbs:
 

Terug
Bovenaan