70 Liter aquarium nummer twee van KevinMi


Een hele mooie bak! Deze cory's kende ik nog niet, ze zijn prachtig. Maar moet ook zeggen dat de espei (?) meteen mijn aandacht trokken en dat ik dacht 'wat is dit gewone visje toch erg mooi!'
Hey bedankt voor de reactie! Ik kende de Cory's ook nog niet, maar ik was in Krommenie bij Mauie's Viskwekerij en ik moest ze gewoon meenemen.. Ik ben het inderdaad eens de Espei zijn prachtige visjes. ik ben erg blij met m'n keuze waarbij ik ook flink ben geholpen door het forum. Ik had eerst in gedachte om voor de Roodkopzalmen te gaan.
 
Hey allemaal,
De bak gaat erg goed op het moment!. Ik had last van staghorn alg, vervolgens heb ik een aantal dingen aangepast na advies van het forum. De Spraybar over de volledige achterwand en het licht op een dimmer. De staghorn alg blijft tot nu toe weg! overwinning!
De Hygrophila pinnatifida heb ik voor het eerst moeten snoeien. Ik denk dat deze gewoon niet goed gedijt in een zandbodem, want zodra ik deze instak bij de Java varens ging hij als een speer. De Sp. Taiwan groeit zo snel dat ik elke week een krop sla eruit moet knippen, maar dit is tot nu toe nog geen probleem. Hieronder even wat foto's. Ik zal de volgende keer proberen om de Espei goed in beeld te krijgen. Ik moet helaas voor de meeste foto's al bijna m'n camouflage pak en snorkel uit de kast halen...
DSC_1100.JPG

DSC_0027.JPG
DSC_0019.JPG
 
Kleine update:
Ik merk dat de bak steeds stabieler begint te draaien. De planten groeien erg goed en aan het eind van de week moet ik dan ook wel snoeien (vooral de SP. Taiwan.). De Hygrophila pinnatifida blijft ook maar gaan en de meeste stengels heb ik nu wel geknipt en terug geplant. De visjes doen het erg goed ook al blijven ze erg schrikkerig. Op de foto lijkt het net alsof ik geen vissen heb, maar er zitten toch echt 5 corydorassen en 14 Espei in. De corydorassen vertoonde de laatste tijd wat paargedrag (tenminste dat denk ik). De kleuren werden extra fel en ze gingen alle 5 tegelijk continu achterelkaar aan. Het zou kunnen dat ze inmiddels de leeftijd hebben bereikt waarbij het mogelijk is om kuit te schieten, maar het zit denk ik nog op het randje. Ik heb ze nu sinds Juli, dus 3 maanden. Er vanuit gaande dat ze al 3-4 maanden oud waren gaan ze iig richting de leeftijd waarbij het mogelijk is.
DSC_0597.JPG

DSC_0179.JPG

DSC_1149.JPG
 
Hallo allemaal,

Het is weer tijd voor een update, want door mijn nieuwe baan blijft er wel een stuk minder tijd over. Ik denk dat het gewoon even wennen is!
De bak draait echt super en de visjes zijn erg blij. Ze groeien goed en tonen toch wel echt hun kleuren zoals dat zou moeten. De planten groeien ontzettend hard en zeker de sp. taiwan moet ik elke week flink knippen... De Hygrophila pinnatifida gaat ook gigantisch hard en ik krijg nu zoveel stekken dat ik ze niet meer kan terug duwen in de planten, maar dan geef ik ze gewoon aan vrienden! :D. Hieronder een aantal foto's:

DSC_0607.JPG

DSC_0120.JPG
DSC_0600.JPG
 
Hi allemaal,

Dat is een tijd geleden.. Nieuwe baan, feestdagen etcetc. Dan gaat de tijd natuurlijk snel. Ik dacht het is wel weer is tijd voor een update :D
De bak draait eigenlijk heel stabiel. Alles groeit ontzettend hard!. Ik moet eigenlijk elke week de Sp. Taiwan snoeien, want deze bedekt anders het hele oppervlak. De Hygrophila pinnatifida blijft ook gigantisch hard gaan en ik moet tot mijn spijt soms echt stukken eruit halen, want anders overwoekerd het alles. Het belangrijkste is natuurlijk dat de visjes het erg goed doen. Ik hoop stiekem dat eerdaags de Corydoras Brevirostris een keer gaan paaien, maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste. Ik heb ze half Juli toegevoegd, dus ze gaan nu richting de leeftijd waarbij paaien mogelijk is. Ik zet hieronder een aantal foto's:

DSC_0624.JPG

DSC_0623.JPG
DSC_0616.JPG
 
Hi allemaal,

Dat is eventjes geleden. Hier weer even een update:
De bak draait meer dan prima en de visjes doen het erg goed (zijn flink gegroeid). Ik zal even een foto van het begin en van nu naast elkaar zetten. De Corydoras Brevirostris hebben nog steeds geen eitjes gelegd, maar dit is natuurlijk ook geen ramp. De planten doen het erg goed. Waarbij de Nymphoides Sp. Taiwan misschien zelfs wel iets te goed?😅. Ik zal hieronder even wat foto's posten. Ik hoop ook dat ik weer wat vaker iets kan posten!

DSC_0656.JPG
DSC_0623.JPG


Hieronder zie je goed het verschil. De rechter foto is van toen ik de visjes nog niet zo lang had en de linker foto is van de visjes nu.
DSC_0666.JPG
DSC_0036.JPG
 
Mooie foto s Kevin. Hoeveel lumen is de verlichting in die 70 liter van je?
Hey dankjewel!
Het is gewoon de standaard Superfish verlichting "Retro Led". Ik kan nergens vinden hoeveel Lumen de verlichting is en ik zou ook niet weten hoe ik er achter moet komen. Het is een Superfish lamp, dus het lijkt mij niet een erg sterke lamp, misschien 800-1000 lumen?
 
Hi allemaal,

Tijd voor weer een kleine update. De bak draait meer dan prima. De vissen doen het erg goed en de planten groeien ook goed. Ik keek toevallig vandaag terug in het album en ik zag hoe klein de Corydorrassen waren toen ik ze net kreeg. Dat is inmiddels een jaar geleden en ze zijn nu flink aan de maat. Ik heb nog steeds geen paaigedrag gezien helaas. Daar wacht ik al een tijdje op... Ik weet dat het op de foto's lijkt alsof ik geen vissen heb, maar ze zijn erg schuw (Geen idee waarom).
DSC_0712.JPG

DSC_0175.JPG

DSC_0601.JPG
 
Een mooi voorbeeld van hoe hoogteverschil een grote invloed heeft op de indruk van een bak ongeacht het volume. Geweldig resultaat!(y)
 
Mooi bakje Kevin.
Dankjewel!

Een mooi voorbeeld van hoe hoogteverschil een grote invloed heeft op de indruk van een bak ongeacht het volume. Geweldig resultaat!(y)
Dankje! Dit is inderdaad de eerste keer dat ik echt zoveel hoogte heb gemaakt in een aquarium, dus het is nog niet perfect. Ik ben er wel superblij mee overigens! :D
 
Hi allemaal,

Niet lang voor deze foto heeft de bak een snoeibeurt gehad. De bak draait steady en de planten doen het goed. De vissen worden/zijn aardig groot geworden en allemaal volgroeid. Ik hoop nog steeds dat de Corydoras gaan paaien, maar dat lijkt een illusie. Het is de Corydoras Brevirostris (CW027). Ik heb op internet ook niet veel kunnen vinden over het paaien van deze soort. Ik dacht in het verleden wel paaigedrag te hebben gezien, maar dit zie ik inmiddels niet meer. In de bijgevoegd foto hieronder is de Corydoras op de voorgrond is waarschijnlijk een mannetje en de andere op de achtergrond een vrouwtje dit denk ik te kunnen zien aan de bouw.
DSC_0734.JPG


DSC_0724.JPG
 
Leuke foto s Kevin. Ik had destijds de Panda en die zag ik ook nooit paren zonder te weten waarom niet.
 

Terug
Bovenaan