7 liter vaas Dave_aqua_scaper


Dave_aqua_scaper

Well-known member
Lid geworden
26 maart 2024
Berichten
49
Leeftijd
58
5 cm Ryu Xingu, 2 cm goedkope fijne keizel, een stuk Redmoor wood, 2 stukjes lavasteen en een paar keitjes.
Anubias Barterei nana, Bucephalandra sp green (in vitro), Anubis nana petite, Valisneria Spiralis Torta, Accorus Gramineus Ogon (moerasplant die uit het water steekt), Phillanthus (drifplant)
Twee rode Neocaradina garnalanen (Samson en Delilah gedoopt, maar hernoemd door de kleindochter tot Samson en Marie)

Staat gewoon aan het raam in de woonkamer nu. Water blijft algenvrij, enkel een 80% waterverversing elke week om de bruine verkleuring door het hout web te nemen.

Best een leuk weekend projectje.

IMG_0408.jpg


IMG_0483.jpg


IMG_0486.jpg
 
Leuk idee šŸ˜Š. Ik had zoiets ook gezien op md fish tanks op YT
 
Yep, daar heb ik me door laten inspireren en het is redelijk goed gelukt :)
Als de zaak stabiel genoeg is, zet ik er wat meer garnalen in, ik denk dat "Samson en Marie" eigenlijk "Samson en Gert" zijn, dus veel kweken zal er niet gebeuren ;-)
 
Yep, daar heb ik me door laten inspireren en het is redelijk goed gelukt :)
Als de zaak stabiel genoeg is, zet ik er wat meer garnalen in, ik denk dat "Samson en Marie" eigenlijk "Samson en Gert" zijn, dus veel kweken zal er niet gebeuren ;-)
Jaaaa dat dacht ik al. Heb je ook nutri base gebruikt of niks qua voeding
 
niks nul comma nul... het zijn Anubis enzo, dus die hebben niet echt veel nodig als voedingsstof omdat ze zo traag groeien.
En moest er iets te veel aangemaakt worden van Nitraten ofzo dan halen die drijfplanten en de moerasplan dat er wel uit.

Ik heb wel de bokaal gevuld met water van m'n EHEIM aquarium (zie handtekening) om de bacteriƫn en wat voedingsstoffen erin te brengen.
Ik zie veel over het houden van garnalen en het gebruik van RO water en dan reminelariseren. Maar ik vond het he een uitdaging om na te gaan of ik het met gewoon kraantjes water kon doen.
Dat heeft een TDS van 240 ppm dus zou redelijk ok moeten zijn voor Neocaradinia's

Nu heb ik wel een ml AP-3 toegevoegd na de laatste waterwissel want ik vind dat de waterplantjes en de moerasplantjes niet zo fel groen meer zien (en drijfplantjes hebben enorm lange wortels gekweekt) dus ik denk dat er net iets te weinig voedingstoffen in het water zitten.
Bij de volgende waterwissel van m'n EHEIM ga ik gewoon wat water van die bak gebruiken om de vaas z'n water te verversen.
Nog een leuke uitdaging om te kijken of dat lukt.

Dave
 
niks nul comma nul... het zijn Anubis enzo, dus die hebben niet echt veel nodig als voedingsstof omdat ze zo traag groeien.
En moest er iets te veel aangemaakt worden van Nitraten ofzo dan halen die drijfplanten en de moerasplan dat er wel uit.

Ik heb wel de bokaal gevuld met water van m'n EHEIM aquarium (zie handtekening) om de bacteriƫn en wat voedingsstoffen erin te brengen.
Ik zie veel over het houden van garnalen en het gebruik van RO water en dan reminelariseren. Maar ik vond het he een uitdaging om na te gaan of ik het met gewoon kraantjes water kon doen.
Dat heeft een TDS van 240 ppm dus zou redelijk ok moeten zijn voor Neocaradinia's

Nu heb ik wel een ml AP-3 toegevoegd na de laatste waterwissel want ik vind dat de waterplantjes en de moerasplantjes niet zo fel groen meer zien (en drijfplantjes hebben enorm lange wortels gekweekt) dus ik denk dat er net iets te weinig voedingstoffen in het water zitten.
Bij de volgende waterwissel van m'n EHEIM ga ik gewoon wat water van die bak gebruiken om de vaas z'n water te verversen.
Nog een leuke uitdaging om te kijken of dat lukt.

Dave
Helemaal duidelijk, ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen
 
Leuk project Dave.
 
Idd. interessant om te proberen zo , lees graag de vorderingen.;)
 

Terug
Bovenaan