60x60x40 Dicrossus en Paracheirodon


MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Berichten
4,118
Leeftijd
22
Locatie
Appingedam, (Groningen)
Hallo allemaal!
Ik heb een 60x60x40cm (LxBxH) bakje die als biotoop ingericht wordt. De bedoeling is om Dicrossus filamentosus en een Paracheirodon soort te houden. Omdat de maten van de bak verre van standaard zijn heb ik wel 3 vraagjes over dit bestand. De oppervlakte is gelijk aan die van een bak van 80x45cm.

1.- Hoeveel Dicrossus kunnen erin? Ik weet dat ze in groepen gehouden kunnen worden maar ik weet niet of dat verstandig is.

2.- Zou Paracheirodon axelrodi (kardinaaltetra) kunnen? Ik weet dat ze in principe 80cm nodig hebben maar deze bak is natuurlijk een stuk dieper dan de standaard 60cm. Zal anders toch wel echt simulansjes moeten nemen, al heb ik geen bewijs gezien dat ze met Dicrossus leven.

3.- Hoeveel kardinalen/simulansen zou ik kunnen nemen?
 
Opp is misschien hetzelfde maar de langste zwemafstand niet.
Pytagoras a2+b2=c2

bij een 60x60=84,8cm
bij een 80x45=91,7cm

Ik zou de 80cm bak nemen
 
Opp is misschien hetzelfde maar de langste zwemafstand niet.
Pytagoras a2+b2=c2

bij een 60x60=84,8cm
bij een 80x45=91,7cm

Ik zou de 80cm bak nemen
De bak heb ik al, al jaren zelfs. Voor de Dicrossus is de oppervlakte juist belangrijk dus die kunnen er gewoon in, voor de baantjeszwemmers (in dit geval de Paracheirodon) is het inderdaad net iets anders. Dat een 80cm bak voor die specifieke vissen beter is begrijp ik, de vraag is of het kan in deze bak.
 
ik moet de kardinaal tetra die baantjes trekt nog zien..
naar mijn idee moet het echt prima kunnen.
 
ik moet de kardinaal tetra die baantjes trekt nog zien..
naar mijn idee moet het echt prima kunnen.
Goed punt. Ik ben mijn rasboras zo gewend dat ik bij schoolvissen altijd denk aan hyperactieve minivisjes :p

Weet je hoeveel erin zouden kunnen? Lfs verkoopt ze hier per 8 maar misschien is 16 teveel van het goede. 12 lijkt me iets beter.
 
Goed punt. Ik ben mijn rasboras zo gewend dat ik bij schoolvissen altijd denk aan hyperactieve minivisjes :p

Weet je hoeveel erin zouden kunnen? Lfs verkoopt ze hier per 8 maar misschien is 16 teveel van het goede. 12 lijkt me iets beter.

Mijn rasbora espei waren beduidend een stuk drukker, die zaten in een 60x30.

persoonlijk houd ik er wel van om wat vis te zien, zeker met die diepte van 60cm kan je er m.i. wel 16 kwijt.
mocht je dan nog wat uitval hebben, valt die niet direct op.
 
Heeft niemand een idee hoeveel Dicrossus erin zouden kunnen? Een site geeft 10 stuks aan voor 30-55 gallon, allemaal bakken met een vergelijkbare oppervlakte als die van mij maar het lijkt mij teveel van het goede. Misschien kan het wel maar ik kan er voor de rest helemaal niks over vinden...

Edit: Lees nu op een forum 1m1v en 1m2v. Dat lijkt er meer op.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan