60x30x30 cm Jungle aquascape van Ed Tensen


Jullie hadden nog even een update te goed van dit bakje na de laatste grote snoeibeurt van een aantal weken geleden.

Grootste verrandering is dat ik de Riccia heb verwijderd, ondanks ze het prima naar hun zin hadden. Het was ff te massaal en qua snoeien beviel het me niet waar dit heen ging. Ook de overige mossen even flink uitgedunt en plukken gericht terug vast gemaakt op het hout.

Geen eitjes gevonden tussen de Riccia, of ik moet kippig wezen wat ook goed mogelijk is 😅😉.

Verder laat ik de Micranthemum micranthemoides meer omhoog groeien vanuit achter voor een meer blad effect. Heb de nodige stekken al herplant, links en rechts achterin. Het mooie van de micranthemoides is dat je deze plant ook kan gebruiken is kleine stengelplant ipv bodem kruiper. Voor dit laatste heeft hij wel veel licht nodig.

Weer ff wat plaatjes van begin deze week:

20220711_170615.jpg
20220711_170601.jpg
20220711_170625.jpg
20220711_170540.jpg
20220711_170535.jpg
20220711_170554.jpg


Gr. Ed
 
Als die erin zat verdenk ik toch een orca afzet 🤔.
 
Staat er keurig bij hoor!
Heel mooi rustig zo,
 
Lekker groene bak en gaaf hoe die knalrode garnalen eruit springen! (figuurlijk gezien dan he :DD )
 
Thx allemaal. Die garnalen knallen er idd lekker uit Mike 😉.
 
Netjes Ed, als je een klein beetje geluk hebt worden de jongen wel groot.
Ik heb hier ook weer een stuk of 20 luxopthalmus zwemmen, eitjes die nog in het bakje zaten....



Groetjes John.
 
Something that cost almost a year to build, broken down in an hour............

Helaas lekkage 🥺, bak was niet meer te redden. Bewoners verhuizen naar het bakje van mijn zoon. Buce's en Anubiussen kunnen redden. Geen deelname aan de Europese kampioenschappen dit jaar 😕.

Gelukkig weinig schade aan meubels en vloer in de kamer, maar ontzettend klote..........

Gr. Ed
 
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Wat ontzettend jammer van dit ontzettend mooie aquarium! Ik zat net al je foto's aan mijn zoon te laten zien, van wow, wat een mooi aquarium is dit. En dan komt dit bericht als laatste. Wat ontzettend. Er kwam nog een woord achteraan, dat mag je zelf invullen. Ik hoop dat je snel weer een nieuwe doorstart kan maken met alle spullen en vissen die je nog hebt.
 
Jeetje wat een pech Ed en heeft de kitrand het begeven?
 
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Wat ontzettend jammer van dit ontzettend mooie aquarium! Ik zat net al je foto's aan mijn zoon te laten zien, van wow, wat een mooi aquarium is dit. En dan komt dit bericht als laatste. Wat ontzettend. Er kwam nog een woord achteraan, dat mag je zelf invullen. Ik hoop dat je snel weer een nieuwe doorstart kan maken met alle spullen en vissen die je nog hebt.
Dat dacht ik zelf ook in gedachte Esther. Finale foto had ik eind oktober in gedachte voor de wedstrijd. Maar dat pakt ff anders uit...........de spullen zijn gelukkig her te gebruiken. En met de apparatuur komt het ook wel goed, behalve het aquarium zelf 😑.

Jeetje wat een pech Ed en heeft de kitrand het begeven?
Aan de onderkant ergens John, ben er nog niet precies achter waar 😵‍💫.
 
Garnalen en lichtoogjes staan inmiddels over te wennen dmv de druppelmethode. Nu eerst maar eens eten en straks verder.
 
Heel erg jammer Ed, sterkte.
Hopelijk heb je snel een nieuwe bak op orde....

Groetjes John.
 
Misschien heeft de bak toch wat te lang droog gestaan.
Links achter onderin de hoek was de kitnaad niet best meer. Zou best kunnen John, bij het voelen aan de naad vandaag leek hij nog flexibel genoeg.
 
Vandaag de pomp ook opgeruimd. Deze heeft 2 dgn stilgestaan en ik kwam er niet aan toe deze eerder op te ruimen. Wat mij verbaasde is dat er een levende garnaal uitkwam 😅. We zeggen vaak tere beesjes die garnalen, maar dit is een harde.

Gr. Ed
 
Stevig Balen Ed 😞,

Dat was een mooie kunstwerkje dat je daar had staan.
Al een "geluk" dat de waterschade nogal meevalt.
 

Terug
Bovenaan