60cm Garnalenbak van S@mmy


Haha, thnx.
Nick, macro is een ratio van 1:1. dat betekent dat een beeld die je fotografeert op werkelijke grootte dan op je sensor komt. de sensor in mijn camera is 22,2mm. dat betekent dat het dichtstbij wat je met een echte macrolens kan komen (met uitzondering van de 65mm die 5:1 kan) is dus dat je 22,2mm op je scherm ziet. Nu zijn de meeste garnalen in mijn bak nog zo rond de 1cm. als je dus kijkt naar de foto's en een garnaal bedekt de helft van een foto is het al een echte macro ;) . wat jij denk ik bedoelt is dat ik echt alleen een kop er van in beeld kan proberen te krijgen. ik heb ook nog Extension Tubes waarmee ik nog dichterbij kan komen dus ik ga mn best doen :D . ik was het al van plan maar ik kan geen goeie resultaten voor je verzekeren ;)
 
Mascha, ik heb nog foto's gevonden van de lichtkap. jammer genoeg is die een beetje krom gaan staan omdat ik hem niet helemaal dicht heb gesmeerd met epoxy. in al mijn bakken gebruik ik nu afdekplaten van plexiglas wat echt top helpt. dit zorgt er ook voor dat je niet voor ip68 hoeft te gaan voor de lamp maar dat ip65 al voldoet.
Heb je meer vragen? dan hoor ik het wel ;)
hier wat fotootjes:


aqua19oktober-00006_zps2965e601.jpg


aqua19oktober-00008_zps20541efc.jpg


aqua19oktober-00011_zps607994d1.jpg
 
Ze zwemmen nu al een tijdje keihard door de bak heen als een stelletje wilde gekken. weet iemand wat dit zou kunnen zijn? De garnalen zitten er pas sinds zondag middag in. kunnen ze nu al paringsdrang hebben?
 
Ja dat heb ik gelezen inderdaad, maar kan het dat ze dat nu al hebben? aangezien ze er nog maar twee dagen in zitten.
 
S@mmy zei:
Haha, thnx.
Nick, macro is een ratio van 1:1. dat betekent dat een beeld die je fotografeert op werkelijke grootte dan op je sensor komt. de sensor in mijn camera is 22,2mm. dat betekent dat het dichtstbij wat je met een echte macrolens kan komen (met uitzondering van de 65mm die 5:1 kan) is dus dat je 22,2mm op je scherm ziet. Nu zijn de meeste garnalen in mijn bak nog zo rond de 1cm. als je dus kijkt naar de foto's en een garnaal bedekt de helft van een foto is het al een echte macro ;) . wat jij denk ik bedoelt is dat ik echt alleen een kop er van in beeld kan proberen te krijgen. ik heb ook nog Extension Tubes waarmee ik nog dichterbij kan komen dus ik ga mn best doen :D . ik was het al van plan maar ik kan geen goeie resultaten voor je verzekeren ;)

Ben benieuwd ;)
Maar dat bedoelde ik inderdaad
 
Wow!!!!!!!
je kan zelfs de haartjes op zijn voelsprieten zien!
Ik weet niks van cameras maar hoe duur kost het om scherpe garnalen foto's te maken?
ze hoeven niet zo scherp als jou te zijn maar haha
 
Die macro is inderdaad erg mooi gelukt. :petjeaf:
 
Haha thnx :D
het kan allemaal goedkoper, maar wat ik er voor gebruik:
canon 350d (tweedehands) 150
canon 100mm macro 500
Extension tubes met autofocus en diafragmacontrol 90
flitser yongnuo 460II 65
yn 602 (draadloos flitsen) 40

totaal 845 euro, maar het kan dus goedkoper. goedkopere macro lens bijv en tweedehands flitser.

ik heb nog meer camera spullen maar dit gebruik ik bij deze foto's
 
wouw, :petjeaf: meer kan ik niet zeggen:smile:

ik zou trouwens je foto's gaan verkopen:smile:
 
thnx :D
en hoe zou ik dan ooit en aan wie mijn fotos moeten verkopen? ;)

ik heb er trouwens wel nog een paar. misschien komen die er eens deze dagen nog op. of jullie moeten ze heel graag willen :p
 

Terug
Bovenaan