60cm bak foto update van 50Laqua


5

50Laqua

Guest
Zo, een update van mij na een aantal weken bezig te zijn met mn bak, begin ik er toch wel tevreden over te raken ;)

Ik heb nu 11 Pristella Redley en 5 Corydora Sterbai.

Ik heb er een donkere folie aan de achterkant opgeplakt en extra fijn (wit) zand voor de Cory's erin gedaan.

Verder zijn mijn plantjes aardig doorgegroeid en heb er nog wat extra planten en een stuk Kienhout in gedaan. Hierdoor is er achterin aardig veel schaduw en voorin genoeg zwemruimte.

l4we.jpg

Vooraanzicht van mijn bak

xmbe.jpg

Close up van de Pristella Redley

t6bn.jpg

Aantal van de Corydora Sterbai

Iemand nog tips of een leuk idee voor een koppeltje dat ik er bij wil doen?
 
Mooie bak, alleen willen de sterbai liever iets groter zitten. Als ik me namelijk niet vergis kunnen deze 8 � 9 cm worden. Verder leuke inrichting. Heeft je aqua nou ook een bolle voorruit?
 
@Killerfish: heb inderdaad een 'panorama' glas aan de voorkant, ziet er wel mooi uit vind ik! Sterbai heb ik poosje over getwijfeld, 60cm is inderdaad aan de kleine kant, volgens LFS kon het net. Ze kunnen 6-8 cm worden. Eventjes aankijken nog maar, ze vertonen iig normaal gedrag :)

@Harry, @OlivierW: haha dank je!

@Nilo1804: Ja misschien een goerami soort. Zat zelf al naar de dwerggoerami te kijken!
 
Ik vraag me af of iemand hier weleens C. sterbai van 8 a 9 cm. heeft gezien. Dat lijkt me wel erg groot. Ik ben ze nooit groter dan een cm. of 5 a 6 tegengekomen.
 
De Pristella Redley bestaat niet. De oude naam is Pristella riddlei en thans alweer een jaar of 30 Pristella maxillaris. Soortnamen ook altijd met ene kleine letter.

De pristella ogen nogal bleek. Je bodem is nogal licht van kleur en je hebt geen drijfplanten. Omstanddigheden waar deze visje niet van houden wat ook duidelijk te zien is aan jou dieren. Wat stenen op de bodem om de kleur te breken kan enigzins helpen.

De plant achterin rechts, de Javavaren staat deze op hout? Het is namelijk een epifyt. Het zelfde geld eigenlijk ook voor de plant rechts voor.

De Dwerggoeramie is een leuke vis als je graag je visverkoper ziet. Of als je met je familie een gok wedstrijd wilt gana houden wat betreft de levensduur van deze vissen. :p Hoger dan een paar weken zou ik niet inzetten. ;) http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1153377

Zo kunnen ze worden onder juiste omstandigheden.

%D0%9F%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B0-%D0%97%D0%B2%D0%B5%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B0-Pristella-maxillaris.jpg
 
@Botia: Heb inderdaad gezien dat ze nogal bleek zijn. Heb dit met diepvriesvoer geprobeerd te verhelpen. Ik ben al een poosje op zoek naar goede drijfplanten, had ze wel maar die gingen dood. Zat ook al over stenen/extra stuk hout na te denken, dus dat komt er sowieso in :) Bedankt voor je tips in ieder geval, zo leer ik stukje bij beetje meer na een nogal valse start gehad te hebben! Wist dat trouwens niet over dwerggoerami's, dus tweemaal dank ;)

@Jones: Precies de reden waarom ik ze wel heb. De man bij de LFS zei ook dat het net aan kon in mijn bak. Vind het echt hele mooie visjes :)
 
Het zijn scharrelaars, geen zwemmers en naar mijn ervaring een rustig soortje. Ik vind eigenlijk ook wel dat ze in een 60 cm. bak kunnen mits deze niet vol planten staat.
 
Niets te danken. Ik hoop dat de bleke kleur gaat verdwijnen als je wat meer hout en stenen hebt en drijfplanten. Al moet ik zeggen dat het spierwitte zand een probleem blijft vormen. Zo mooi als in een bak met drijfplanten en een donkere bodem zullen ze nooit worden.

Wit weerkaatst ook licht en dit zijn visjes van een schemer omgeving.

Een andere leuke en sterke Goeramieis de Colisa chuna.
 
@Jones: Ja ze zijn zeer rustig, schrikken nog wel eens af en toe maar verder hebben ze het prima naar hun zin!

@Botia: Ik heb ook expres planten met grote bladeren erin staan, er is al aardig wat schaduw in de bak (Foto is een beetje flets)

Ik ga zo nog langs de LFS voor extra hout en drijfplanten :)
 
Vanmiddag langs de LFS geweest, 2 stenen en een nieuw stuk hout en een klein plantje gehaald

Ziet er nu zo uit:

1fz4.jpg

Vooraanzicht

sw2h.jpg

De 'update'. Klein plantje vooraan, de grote steen achteraan en 1 kleinere steen aan het stuk hout gedaan zodat het beneden blijft.

Verkoper bij LFS gaf trouwens als optie voor een koppeltje een rustige lichtblauwe Ramirezi. Blijft klein en is rustig, kan met andere vissen. Wat vinden jullie daarvan?
 
Dit ziet er al een stukje beter uit.Doch ik vrees dat met dit spierwitte zand de visjes nooit zo mooi worden als ze kunnen worden.

Het plantje vooraan is een epifyt.

De Electric blue ramirezi is ongeschikt. Je bak is te klein en ze zijn vrij gevoelig.

Eigenlijk heb je wel vis genoeg in je bak. De dieren zijn nog jong en zullen nog flink groeien. De sterbai's zijn helemaal forse vissen alsze uitgegroeit zijn dus ik zou het hier lekker bij laten.
 
Los van dat de bak klein is en het een gevoelig soortje is, combineert de ramirezi ongelukkig met Corydoras soorten.
Aangezien je al een bodembewoner en een schooltje in het midden hebt is de vaker genoemde honinggourami een goed alternatief.

~ Ivo
 
Wat betreft de ramirezi, heb ze hier ook gehad icm c. panda. Dit ging in het begin best goed maar naarmate ze groter werden, begonnen ze de panda's en garnalen te pesten. Dit nam vooral toe toen 1 vd 2 overleed. Dit gaf ivo ook al aan
 
Thanks voor de adviezen, ramireza schrap ik definitief van mijn lijstje ;) Honinggoerami ben ik niet zo gecharmeerd van. Voor een Betta mannetje is het zeker net te druk in mijn bak, met de 11 Pristella erbij?
 
Vandaag nieuwe LED verlichting erin gedaan om de overgang van dag/nacht wat beter te laten verlopen:)

Hier een foto:

g5ky.jpg
 
Heb wel een beetje last van alg op het glas, maar dat hoeft niet erg te zijn toch?

Heb nu wat artikelen besteld :)

iyd5.jpg

Kokosnoot met javamos

h3mj.jpg

Bamboestok met javamos

1mol.jpg

Totaaltje, met nog extra javamos op 1 van het kienhout :)
 
Ziet er mooi uit. Met die nachtverlichting zullen je vissen zeker blij zijn. Mss heb ik erover gelezen, maar wat is je bestandje nu?
 
Ik hoop dat ze er blij mee zijn haha! Het ziet er in ieder geval mooi uit :) Heb de tl-balk ook vervangen. Mocht ook wel na 3 jaar, en vond het fel witte licht niet zo mooi. Heb nu een warmere kleur wit, wat het waer een beetje bruin/geel achtg maakt. Moet er een beetje an wennen maar vind t wel wat natuurlijker.

Heb nu het volgende visbestand:
11x Pristella maxillaris
7x Corydora sterbai

Heb er dus 2 sterbai bijgehaald. Vond ze nogal schuw met zn 5en, ook al is dat wel een beetje hun karakter. Nu scharrelen ze vrolijk rond in de bak :D

Morgen komen er meer foto's.
 
De nachtverlichting foto's zijn niet heel erg goed gelukt.
Foto's:

f3dm.jpg

Geel/bruin achtige gloed met de nieuwe tl-lamp

7tin.jpg

Twee nieuwe aanwinsten

ml4o.jpg

Nachtverlichting

6y8s.jpg

��n van de cory's in de led-verlichting

u1g6.jpg

Nog een keer totaaltje met nachtverlichting
 

Terug
Bovenaan