60 CM Azië


H

Huh

Guest
Hey,

Ik had vorige week al een post gedaan, maar na wat rondkijken wil ik denk ik een biotoop maken.
Ik zat zelf te denken aan vissen/garnalen uit Azië, ik weet dat Azië erg groot is en dat daardoor een biotoop niet altijd helemaal een biotoop is maar het leek mij toch leuk om te proberen!

Ik heb dus een aquarium van 60 x 30 x 30. En mij leek het erg leuk om deze vissen in het aquarium te doen:
Boven: Koppeltje Colisa chuna
Midden: 10 x (of meer) Danio margaritatus

Voor de onderkant van het aquarium ben ik nog opzoek naar een vis/garnaal. Iemand leuke suggesties? Ik hoor het graag!

Verder vroeg ik mij af wat in dit aquarium een goede temperatuur is en wat eventueel nog dingen zijn waarop ik moet letten (Planten? Stroming? etc)

Ik hoor graag van jullie.

Mvg
Bart
 
Temperatuur kan in principe op kamertemperatuur. Beide soorten mogen op lagere temperatuur gehouden worden.

Daar kan je dan bijvoorbeeld Dario soorten of Badis soorten bij houden.

Let er wel op dat deze droogvoer niet of zelden accepteren. Enkel diepvries- of levend voer.

Stroming mag minimaal zijn, als je maar zorgt voor een beetje oppervlaktestroming voor de gaswisseling. Qua planten kan je lekker losgaan. Kunnen de vissen wel waarderen, zeker het vrouwtje van de C. chuna. Mannetjes kunnen soms aandringerig zijn. Neem daarnaast ook wat drijfplantjes voor je C. chuna om hun schuimnest in te bouwen.

Succes!
 
Dank voor je reactie!

Qua planten en stroming gaat het goed komen!

De dario en Badis soorten lijken me erg ingewikkeld, ook denk ik dat mijn bak niet groot genoeg is zodra zij een nestje krijgen en ook de Colisa Chuna.. Of zeg dat ik verkeerd ? :p
Is er niet een soort vis uit Azië die qua gedrag een beetje lijkt op een Otocinclus of een corydoras?

Verder vroeg ik mij af of de Colisa chuna of Danio margaritatus nog speciale eisen hebben voor de waterwaarden??
 
Leuk plan. Wanneer je garnalen erbij wilt nemen dan moet de bak voldoende schuilplekken hebben want anders zullen de vissen de jonge garnaaltjes merendeels snel opeten hoor. dat is ook de reden dat ik ze niet met vissen samen hou in de regel.
 
@Plankje, dankje! Erg handig linkje
Ik zou ervoor zorgen dat er genoeg schuilplekken komen waar de garnalen kunnen schuilen:) Zouden jullie voor vuurgarnalen gaan (zijn Aziatisch toch?) Of eerder voor bv: Japonica of crystal red gaan?
 
Wat betreft de garnalen is het denk ik vooral wat je zelf leuk vindt. Misschien hebben anderen heel andere ervaringen maar ik had de Celestichthys margaritatus met vuurgarnalen in een bakje eerst en ondank de vele plantjes, mossen, schuilplekjes groeide de populatie vuurtjes gigantisch. Nu heb ik de visjes (in een groter aquarium) samen met crystal black en red en die populatie groeit ook nog steeds, maar minder hard dan met de vuurtjes. Ik ben daar eerlijk gezegd wel blij om.
De japonica's kweken uberhaupt niet in zoet water dus daar zul je nooit jonkies van zien opgroeien.
 
Microdevario kubotai:petjeaf: Thailand! Maar dan kan de Chuna niet i.v..m stroming
 

Terug
Bovenaan