54l, platy danio grondel


H

Hephi

Guest
Hoi iedereen,

Ik heb een bak van 54liter, 60x30x30 die aan het indraaien is. Ik zou er graag volgende visjes in doen. Graag jullie advies.

3 mannetjes Platy (Mickey)
10 Danio Margaritatus (Galaxy Rasbora)
2 Tateurdina Occelicauda (Pauwooggrondel)

Streefwaarden zouden dan pH 7 zijn, temp van 23-24 C en GH 8-10.

Morgen zet ik de plantjes en wat verstop hout. Ik dacht aan java varen, eikebladvaren, speerblad, java mos en watervorkje. Substraat is bruinig grind 3mm.

Grtjs
 
3 mannelijke Platy's gaan elkaar de hele dag achterna zitten. Dat zal de dominante net zolang toen tot de zwakkere dood zijn. 6 of meer mannen gaat vaak wel goed.

Platy's wensen ook harder water dan je andere vissen en een hoofdzakelijk plantaardige voeding. Ook zijn ze wat te druk voor bij de Danio's. Die net als Platy's liever bij 22 graden zitten.
 
Bedankt voor jullie reacties. Heb men water getest, pH 7,5, GH 11, KH 8, nitriet 0. Temp 23C. Bak is al drie weken aan het draaien met anderhalve week plantjes er in.

Gezien deze waarden heb ik mijn keuze aangepast en de galaxy rasboras weg gelaten. Ook de pauwooggrondel wou zachter water.

Nieuwe keuze:
3 Mickey Platy 1m2v (poeciliidae)
5tal Desmopuntius Rhomboocellatus (cyprinidae)
1 of 2 Gastromyzon Punculatus (balitoridae)

Ik plaats misschien een tweede filter voor wat stroming gezien de laatste twee dit blijkbaar graag hebben.

Wat denken jullie van deze setup?
 
Moest het ff opzoeken maar lees dat je de Desmopuntius beter in een grotere bak kan houden.
 
Voor de pauwooggrondel: Als ik me niet vergis staat er GH maximum 8 terwijl mijn 11 is.

Voor de desmopuntius: op de aquavisie databank staat min 60 cm maar ik vind een school van visjes tot 5cm toch ook al groot. Misschien kies ik dan beter voor de kleiner blijvende Poecilia Wingei (endlers)?

Ik zou van de Platy misschien liever 1 solo houden en nog een ander solo of koppel visje toevoegen.
 
O ja, ik keek enkel naar de kh en zie dat de gh niet boven de 8 moet zijn. Hmmm, ik heb ze op een gh van 13 gehad en ze kweekten als konijnen maar ja misschien is het wel degelijk minder gunstig voor deze vis.
De Rosy Loach is ook een leuke vis maar ja die moeten in een schooltje.
 
Ik wil ook pauwooggrondels en mijn GH was al lange tijd > 14 en nu op de helft namelijk >7 en meet ik altijd met test strips van eSHa.
 
Strips zijn niet al te betrouwbaar en ik zou het eens laten testen met druppels als dat zou kunnen.
 

Terug
Bovenaan