300x70x70 Amazonia Piranha Adventure v3 van mcc95


Via rechtsboven komt het verse water = groen
Via links onder in de bioloog = paars, zit een nood overloop.

Het is allemaal wat lastig tekenen met paint maar goed...

Op zich zou het wel in een lijn kunnen. Ook die overweging kan ik nog maken. Bedankt voor je aanvullig!
 
Hebje geen vijver in de tuin waar het water in kan lopen wat door de overloop stroomt?

Of regenton met overloop naar een putje achter het huis. Zo kan je je oude aqua water weer gebruiken voor de tuin of kamer planten. Die zijn dol op aquarium water.

Prachtig formaat. Weet dat mijn vader ongeveer het zelfde formaat heeft gehad kan je heel wat moois van maken.
 
Qua filteratie maakt het geen verschil of het nou parallel of niet is. Die keuze ligt dus geheel open :)
 
Rein-van-der-Wal zei:
Hebje geen vijver in de tuin waar het water in kan lopen wat door de overloop stroomt?

Of regenton met overloop naar een putje achter het huis. Zo kan je je oude aqua water weer gebruiken voor de tuin of kamer planten. Die zijn dol op aquarium water.

Prachtig formaat. Weet dat mijn vader ongeveer het zelfde formaat heeft gehad kan je heel wat moois van maken.

Helaas geen vijver, hoe mooi ik het ook vind. Ik denk niet dat ik echt 50 liter per dag nodig zal hebben voor de planten :p

xChlo� zei:
Qua filteratie maakt het geen verschil of het nou parallel of niet is. Die keuze ligt dus geheel open :)

Dat dacht ik wel ja :)
 
Valt mee Chlo�. Ik kan er toch niet meteen mee aan het werk.
 
Hoe zie je dat voor je met die regenton
 
Als ik er niet meer uit kom, zijn tonnen een optie.

Het bakje staat :D Vanavond laat foto's. Nu eerst een verjaardag. Druk daggie dus.
 
Zoals beloofd de foto's.Vanmorgen zijn rond 11:00 vertrokken, en waren pas rond 17:00 uur terug. In totaal 7 man om de bak te tillen, en nog 2 om de karretjes te sturen. Met 9 man en karretjes was het overigens prima te doen. Uiteraard nog zwaar, maar het viel me mee.

941157mcc95_0_82_in_bus.jpg

In de bus. Goed ingepakt met dekens.

647845mcc95_0_82_compleet.jpg

Van de achterkant genomen, anders paste hij niet helemaal op de foto :p Let niet op de chaos aan de voorzijde van het aquarium.

688595mcc95_0_82_leidingen.jpg

Wat leidingen. Moet nog uitzoeken of ik ze kan gebruiken op de manier als ik in gedachten had.

782656mcc95_0_82_overloop_en_droogkamer.jpg

Overloop + droogkamer.

419848mcc95_0_82_bodemdoorvoeren.jpg

Gaten in de bodem als aan of afvoer.

896768mcc95_0_82_stukje_achterwand.jpg

Stukje van de achterwand die er nu inzit. Buiten dat het niet mijn smaak is, niet echt mooi afgewerkt. Ik hoop morgen nog wat tijd te hebben om deze er al (gedeeltelijk) uit te kunnen halen.
 
Dat wordt nog een klusje zeg ;)
alle aanslag er even handmatig af halen? :D

Succes er mee, komt vast helemaal goed.
Al een idee wat voor achterwand er dan wel in komt?
 
Mitch, dat is op zich een mooie bak waar jezelf in kan badderen he :D
Zal wel een werk worden alles te krijgen zoals jij het wilt maar ja dan heb je ook wat he.
Succes.
 
oef heel wat werk nog....maar als dat eenmaal staat...

mooi hoor, oh kon het niet helpen, heb toch naar de troep gekeken... :p
 
Geweldig, zo'n grote bak. Ben heel benieuwd hoe die eruit komt te zien. Blijf dit topic zeker volgen.
 
dat is bijna een binnen zwembad :O maarja daar kan je tenminste ook wat vissen in houden:p.
 
Heerlijk formaat. Ga ik zeker volgen en veel succes!
Mvg
 
sodeknetters, net zo groot als de breedte van mn woonkamer! gaaf hoor!
 
hallesh*t! wat een bak!!
mijn moeder noemt mijn 60cm al 'de grote bak' :p
 
Nou,dat licht dansen ,kun je vergeten.

Eerst in de droogkamer!
 
Wat een ding h�! Chloorwater d'r in, palmboom in de kamer zetten en je hebt een tropisch zwem paradijs :D Was helemaal vergeten dat 12 mm glas z� dik was. :p
 
Bedankt allemaal :) De eerste uurtjes werk zijn vandaag verricht. Alle wandjes er uit gehaald, en de kit resten verwijderd. Morgen even kijken of ik met wat schoonmaakazijn de kalkaanslag weg krijg. Misschien vast wat tempex en tegellijm halen om een klein wandje te maken als probeersel.

q&q zei:
oef heel wat werk nog....maar als dat eenmaal staat...

mooi hoor, oh kon het niet helpen, heb toch naar de troep gekeken... :p

Ik kon die troep even niet helpen. Dat krijg je met een verhuizing h�? ;)

Mascha&Ivo zei:
Is dat alles? :D

Voorlopig wel :D Niet genoeg dan? :p

472115mcc95_0_82_sam_2514.jpg

Overzicht van voren.

989959mcc95_0_82_sam_2512.jpg

��n van de redenen waarom ik de wandjes er uit heb gehaald. Er zat 15 cm ruimte tussen de bodem en de wandjes.

726938mcc95_0_82_sam_2515.jpg

Eerste wandje aan de linker zijde er uit.

137897mcc95_0_82_sam_2517.jpg

6 hele wandjes er uit gehaald van 50x55, en wat losse stukjes.
 
Sodeju wat een bak! Daar ben je voorlopig nog wel even zoet mee.. erg mooi!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Ik ben zeker nog wel een tijdje zoet ja. :)
 
daar gaat wel wat werk in zitten!
Heerlijk zo'n grote bak..
 
Wat doet een droogkamer eigenlijk precies?

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Wat doet een droogkamer eigenlijk precies?

~ Ivo

Daarin kun je snoeren en leidingen, naar beneden de bak leiden.
 
Mondeo zei:
Mascha&Ivo zei:
Wat doet een droogkamer eigenlijk precies?

~ Ivo

Daarin kun je snoeren en leidingen, naar beneden de bak leiden.

Inderdaad. Op die manier kan het aquarium stak tegen de muur gezet worden. Iets wat bij brede aquaria erg handig is.



Vandaag bezig geweest met een proef wandje. Ik wou eigenlijk alleen even proberen hoe het zou uitpakken als ik meerdere platen op elkaar zou plakken. Uiteraard probeer ik hem voor het grootste gedeelte op 1 plaat dikte te houden (4 cm) op zo veel mogelijk liters te behouden. Morgen smeer ik de 2e laag tegellijm erop, en als dat genoeg is een likje verf proberen.

497257_0_82_sam_2518.jpg

50x35 als test wandje.

478371_0_82_sam_2519.jpg

Eerste laag tegellijm.

De echte wand die in het aquarium komt krijgt meer structuur. Bij deze nog niet gedaan omdat het een test is.
 
Lekker smerig bakkie, Mitch ;). Jij hebt nog wel even werk :D
 
Zeker weten Fabienne. ;)


Vandaag 2e laag tegellijm aangebracht op het test wandje, en de bak half afgenomen met een doek en schoonmaakazijn. Ik heb de geur nog in m'n neus hangen. :oops:

236972_0_82_sam_2520.jpg

Met de 2e laag tegellijm.

269312_0_82_sam_2521.jpg

Zo vies was het.

247571_0_82_sam_2523.jpg

Weer als nieuw. :D
 
Gestaag vordert het :)

Heb je toevallig al eens onderwaterbeelden van Piri's gezien? Wil je dat nabootsen/als inspiratie gebruiken?

~ Ivo
 
Zeker weten Ivo. Ik zal het even opzoeken. ;)
 
Haha kom je meteen m'n kamer zo mooi poetsen? :D
 

Terug
Bovenaan