2e vis?


S

Sabiner

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje 2 sluierstaarten.
even voor de makkelijkheid noem ik ze gerrit en Theo.
gerrit zat Theo altijd achterna, wat Theo naar mijn idee zeer onprettig vond.
helaas is Gerrit een week terug overleden. Maar sindsdien is Theo veel rustiger, zwemt ie meer rond en verstopt hij zich minder.
Nu weet ik dat sluierstaarten graag samen leven, alleen merk ik dat Theo dus het veel fijner alleen heeft.
Nu vindt ik het erg lastig om een nieuwe sluierstaart te nemen, omdat ik bang ben dat het weer niet soepel loopt en Theo zich weer niet op zijn gemak voelt.
ik hoor graag jullie adviezen!!

groetjes
 
Om wat voor bak gaat het hier Sabiner?
 
Het gaat om een 60L bak.
 
Een 60L bak is veels te klein voor sluierstaarten. Sluierstaarten hebben minimaal 50L per vis nodig en een aquarium van minimaal 100cm. Als ik jou was zou ik een grotere bak aanschaffen zoals een 100x50x50 en daar 3 sluierstaarten in doen of een 120cm en daar 4 in doen of de sluierstaart naar iemand brengen die er goed voor kan zorgen en een ander visbestand kiezen voor je 60L bak.
 
Goed advies! Welke vis is wel geschikt voor een 60L bak?
 
Je kan misschien op de bodem corydoras panda doen en neon tetra's. Ik weet niet 100% zeker maar je zou miss ook nog honing goerami kunnen doen op de bovenlaag alleen dan heb je volgensmij wel drijfplantjes nodig.
 
Je kan een topic openen in samenstelling visbestand met de vraag wat goed in je 60cm zou kunnen.
 

Terug
Bovenaan