24k gold guppen


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,325
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Ik heb mijn 24k gold guppen weer op orde. Was er ooit mee begonnen en heb gaanderweg er flink pech mee gehad. Dus ben opnieuw begonnen en heb nu weer de eerste juiste resultaten ermee en nu kan ik weer gaan lijnkweken.
399571399_2064237170594031_3564194012731360486_n.jpg
399634116_2064236520594096_2625960679027212282_n.jpg
399603391_2064236657260749_570916982720981529_n.jpg
 
Leuke visjes Stan al vond ik die van gister wel mooier maar smaken verschillen;)
Zekers mooie visjes die je post Stanovic.(y)
Ooit in een grijs verleden guppy's gehad maar deze waren niet sterk en overleden snel....hoe zit dat met dit soort zijn deze sterker dan de doorsnee die je koopt in de winkel ?
 
Leuke visjes Stan al vond ik die van gister wel mooier maar smaken verschillen;)
Dank je, John. is maar goed ook dat de smaken verschillen. Zou saai zijn als iedereen dezelfde preferenties zou hebben.
Zekers mooie visjes die je post Stanovic.(y)
Ooit in een grijs verleden guppy's gehad maar deze waren niet sterk en overleden snel....hoe zit dat met dit soort zijn deze sterker dan de doorsnee die je koopt in de winkel ?
Deze zijn zonder meer sterker domweg omdat ik ze selectief heb gekweekt. Commerciële guppen die van veelal Aziatische fish farms komen zijn vaak zwakker. Daar zijn meerdere redenen voor te vinden. Weinig tot geen selecteren, het rap opgroeien van de vissen, de preventieve medicatie die erbij gebruikt wordt en ze gebruiken veel meer zout in het water ter preventie.
 
Als jij hier niet post voor de handel, wat let je dan nog om er iets van te delen met ons?
 
Waarom bied jij jou guppen nooit eens hier op het forum aan?
Ik kan niet voor Stan spreken maar zover ik hem ken staat hij vaak met zijn visjes op beurzen dus daar zal hij het nodige normaliter aan de man brengen denk ik en ik heb hem dan ook zelf enkele malen op het Vivarium zien staan en mogen ontmoeten.
Niemand is natuurlijk verplicht om hier zijn visjes aan te bieden en Stan kiest denk ik voor andere kanalen;)
 
Wat is het nadeel dan waardoor ze zwakker zijn? Is dat de overgang naar onze bakken met geen zout?
Omdat ze nadat ze verscheept worden naar de importeurs (veelal de groothandels), worden ze idd in bakken gedaan zonder zout, datzelfde geldt voor als ze bij de groothandel weggaan dat de winkelier ze ook in een bak doen zonder zout. Het zijn wat slagen die ze te verwerken krijgen. daarbij worden ze in een rap tempo op laten groeien waardoor ze al minder sterk zijn en door het rappe opgroeien al in een versnelde levenscyclus zitten.
Als jij hier niet post voor de handel, wat let je dan nog om er iets van te delen met ons?
Ik snap jouw hele houding niet. Jij hebt zonder mij te kennen al een behoorlijke afkeer van mij. En daarbij is dit forum niet per definitie voor de handel bedoelt. Er kan wat aangeboden worden doch is dat hier niet de hoofdmoot. En om heel eerlijk te zijn, biedt ik op geen enkel forum (zelfs niet op Facebook) mijn vissen aan. Als je denkt dat ik enkel vissen kweek voor de handel dan heb je het totaal mis. Ja, ik verkoop vissen op relevante aangelegenheden. En ook wel terloops als iemand zich bij mij meldt. Doch je zult mij geen vissen zien aanbieden. Want ik ben in eerste instantie een aquariaan en ten tweede een terloopse handelaar maar zeker geen "broodfokker". daar zijn er al genoeg van. Ik ben in hart en nieren een aquariaan.
Het heeft niets te maken met dit forum dat ik geen vissen aanbiedt. Als leden zich geroepen voelen om vissen van mij af te nemen dan kunnen ze dat per persoonlijk bericht doen. En dat is hier ook wel gebeurd. Maar ik herinner me nog dat jij voor een lange tijd geleden een aantal keren mij gevraagd hebt om guppen. Dat kon heb ik gezegd. Je vroeg zelfs om het bij je langs te brengen. Ik heb toen gezegd dat kan als ik in de buurt zou verkeren. Dan kan ik ze voor je meenemen. Da's helemaal geen punt. Doch ik had nog geen reden om bij jou in de buurt te verkeren. En dat heb ik je ook gesteld. Daar werd je pissig om. Ik heb voorgseteld dat ik het ook kon versturen. Doch heb ik wel gevraagd om dan de verzendkosten op je te nemen. Daar ben je ook pissig om geworden. En ik heb gesteld dat ik vissen best gratis weg doe als het om de vissen uit mijn mutt tanks gaat. Winkels en mensen maken daar oiok gebruik van. Doch jij vond dat het slechte guppen waren omdat het vissen betroffen die ik heb afgekeurd omdat ze niet voldoende voldoen aan de eisne die ik er aan stel. Heb ook gezegd dat het goed en gezonde vissen zijn maar dat ze qua aftekening danwel kleur of vinvorm niet voldoen. Het kunnen prachtige vissen zijn maar ik kan met het als serieuze kweker niet veroorloven om afwijkende vissen in de kweekgroep te laten omdat het de vraag is of de afwijking zich dominant in de doorvererving doorzet. Maar goed, jij betitelde ze als rotvissen en dat dat een slechte insteek van mij was om die gratis weg te doen. Je wist echt niet waar je over sprak. Maar goed, zoals je zelf weet hebben we hier en public fel tegen elkaar gereageerd. En heb je uitspraken gemaakt waar ik niet van gediend was. En ik kan goed voor mezelf op komen.
Maar als je daardoor kwaad op me bent en en public op het forum steeds onzinnige uitspraken over mij stelt, dan ligt dat niet aan mij doch geheel aan jou. Jouw hele vraagstelling "Als jij hier niet post voor de handel, wat let je dan nog om er iets van te delen met ons?" slaat nergens op en heeft wat mij betreft totaal geen kracht. Denk eens bij jezelf na waarom jij zo'n rare houding hebt. Ik heb het wel vaker gesteld dat jij dat niet enkel naar mij toe doet. Doch schijn ik wel op nummer 1 te staan die jij graag onder vuur neemt.
Ik kan niet voor Stan spreken maar zover ik hem ken staat hij vaak met zijn visjes op beurzen dus daar zal hij het nodige normaliter aan de man brengen denk ik en ik heb hem dan ook zelf enkele malen op het Vivarium zien staan en mogen ontmoeten.
Niemand is natuurlijk verplicht om hier zijn visjes aan te bieden en Stan kiest denk ik voor andere kanalen;)
Ik heb het net al in mijn betoog naar Edwin toe gesteld van het hoe en waarom. Nogmaals, als mensen hier vissen van mij willen hebben dan kan dat via een persoonlijk bericht. Ik bied uit mijzelf domweg mijn vissen nergens aan. Niet op fora, Facebook of op marktplaats. Want ik ben geen broodfokker. Ik ben een gepassioneerd aquariaan en dat zal altijd op de eerste plaats staan. Verhandelen van vissen is een bijkomstigheid. En ik ben nu eenmaal in de fortuinlijke situatie dat mensen zich bij mij melden. En dat zijn mensen vanuit Nederland en over de grenzen. Ik zoek bewust geen klanten op om vissen te kunnen verhandelen. En het is ook niet dusdanig dat ik vissen a lá minute weg moet hebben. Ik heb net zo goed andere afzetgebieden. Eén ervan is binnen Poecilia Nederland waar ze bij liefhebbers terecht komen. Maar goed, zoals je weet heeft Edwin nu eenmaal de pik op me Waardoor hij steeds negatief denkt te moeten reageren. En daar sta ik gewoon boven. Want het schijnt dat niemand blijkbaar tot hem door kan dringen dat hij zo raar reageert. Ik ben d'r nu wel klaar mee. Ik heb die jongen zelf niets gedaan en toch moet hij zijn agressie op mij kwijt.
 
Geen afkeer en al die omschrijvingen over me dat heb jij verkeerd geinterpreteerd.
Anyway excuus als ik een verkeerde indruk bij jou heb gemaakt.
Er zijn zat guppen op de wereld en ik vind jou absoluut geen broodfokker hoor!
 
Geen afkeer en al die omschrijvingen over me dat heb jij verkeerd geinterpreteerd.
Anyway excuus als ik een verkeerde indruk bij jou heb gemaakt.
Er zijn zat guppen op de wereld en ik vind jou absoluut geen broodfokker hoor!
Ik accepteer jouw excuus. Doch jouw uitspraken kunnen helaas niet anders geïnterpreteerd worden. Je geeft het er steeds een negative toon aan. En daar ben ik niet van gediend. Maar goed, zoals ik reeds stelde, accepteer ik jouw excuus.
 

Terug
Bovenaan