230x60x70 van GynnadVis


Vandaag 10 Otocinclus Affinis bij gekocht bij Aquarium Centrum Helmond.

full


Verder nog een paar andere kiekjes

full


full
 
hoe doen je Herrero's het in combo met de Pulcher? tevreden over? prachtvissen beiden!
 
hoe doen je Herrero's het in combo met de Pulcher? tevreden over? prachtvissen beiden!

Ze laten elkaar eigenlijk over het algemeen met rust. Maar het is wel duidelijk dat de Herrero's de overhand hebben op de Pulchers. Als de Herrero's iets willen dan zullen ze daar ook zeker geraken en gaan de Pulchers netjes aan de kant. Maar over het algemeen gaat het eigenlijk gewoon goed en zwemmen ze allemaal vrolijk rond.
 
op de 2e foto buiten de electric blues geen vis te zien ;)
knappe bak zo zeker niet overbevolkt

jouw ervaring met elecctric blues en heteotilapia multispinosa niet zo goed had gelezen?
 
op de 2e foto buiten de electric blues geen vis te zien ;)
knappe bak zo zeker niet overbevolkt

jouw ervaring met elecctric blues en heteotilapia multispinosa niet zo goed had gelezen?
Klopt, de platen/klep omhoog gezet waardoor ze allemaal zich verstopten. Wel grappig trouwens dat als je ze allemaal open doet dat ze zich verstoppen en als je alleen de linker open doet dat ze dan juist allemaal komen omdat ze weten dat er eten komt..

Bestand momenteel is:
10 a 15 Corydoras Adolfoi
19x Hyphessobrycon columbianus
15 a 20 Otocinclus Affinis
2x Bujurquina oenolaemus
2x Aequidens sp. Jenaro Herrera
2x Andinoacara pulcher electric blue

Kwam pas in de winkel de Farlowella acus tegen, leuk visje om te zien. Las alleen dat deze soms ook aan de planten kan zitten, dat is dan weer niet ideaal... Weet niet of iemand er ervaring mee heeft?
 
die Bujurquina 's doen het ook prima zo te zien(y)(y)(y)

wat was je ervaring met Helmond aquarium center? is voor mij ook doenbaar kwa afstand, als ik een rondje lfs doe, doe ik Coenen in Best erbij
 
die Bujurquina 's doen het ook prima zo te zien(y)(y)(y)

wat was je ervaring met Helmond aquarium center? is voor mij ook doenbaar kwa afstand, als ik een rondje lfs doe, doe ik Coenen in Best erbij
Ik ga eigenlijk altijd naar Aquarium centrum Helmond of Aquabeek.

De zaak in Helmond bevalt goed en ze hebben vaak ook veel verschillende soorten voor een goede prijs, enige jammere is dat niet altijd alles op de website staat, met andere woorden een actuele stocklist hebben ze niet.

Mocht je naar iets op zoek zijn dan kun je het ook altijd vragen en dan kunnen ze het bestellen.

De Bujurquina's komen overigens van VKC.
 
Ik heb met veel plezier je topic gelezen. Wat een mooi aquarium heb je. Mooi om het aankoopproces mee te krijgen. Ben zelf nu in voorbereiding van mijn 200*60*60. Toch wat meekunnen nemen van je.
Op insta zag ik een foto van je PVC. Waar heb je dat gekocht? En welke maten?

Ik blij je volgen!
 
Ik heb met veel plezier je topic gelezen. Wat een mooi aquarium heb je. Mooi om het aankoopproces mee te krijgen. Ben zelf nu in voorbereiding van mijn 200*60*60. Toch wat meekunnen nemen van je.
Op insta zag ik een foto van je PVC. Waar heb je dat gekocht? En welke maten?

Ik blij je volgen!
Dank je!

Wat betreft het PVC, deze heb ik in de maat 32mm en heb het gekocht bij https://www.pvc-handel.nl, welke bij mij in de buurt zit, en een deel online besteld bij https://www.pvchoogeveen.nl/ omdat deze met sommige onderdelen toch wel wat goedkoper waren.
 
Zag een week geleden ineens een jong Hyphessobrycon columbianus rond zwemmen in het aquarium, heb er helaas nog niet fatsoenlijk een foto van kunnen maken. Hij/zij houdt knap stand tussen de chiclide, heb de eieren niet gezien en het lijkt er ook maar 1 te zijn die is uitgekomen/het overleefd heeft tot nu toe.

Gisteren ook 4 farlowella acus toegevoegd aan het aquarium.
 
Kno3 en KH2PO4 kan je mogelijk afbouwen en schrappen gezien je visbestand, wellicht gaat dat nog wat verlichting geven
Heb de Kno3 en KH2PO4 nu gehalveerd en de verlichting gedurende de dag met 15% terug geschroeft en bam de alg is ineens zo goed als weg. De Braziliaanse klimop heeft het wel ineens zwaar te voorduren (al kan het ook komen doordat de stromingspomp nu verplaatst is), maar de rest van de planten lijkt er verder geen last van te hebben en doen het goed.
 
Mooie bak Danny en ik denk je de algen op zn retour zijn omdat je minder licht hebt nu want in principe geven nitraat en fosfaat geen algen als daar wat meer van in de bak zit. Juist tekorten geven algen.
Het is altijd een samenspel van voeding en verlichting en de vraag ernaar.
 
Mooie bak Danny en ik denk je de algen op zn retour zijn omdat je minder licht hebt nu want in principe geven nitraat en fosfaat geen algen als daar wat meer van in de bak zit. Juist tekorten geven algen.
Het is altijd een samenspel van voeding en verlichting en de vraag ernaar.
Dat is deels zo..
Zolang het meetbaar is kan je geen tekort hebben.
 
Heb de Kno3 en KH2PO4 nu gehalveerd en de verlichting gedurende de dag met 15% terug geschroeft en bam de alg is ineens zo goed als weg. De Braziliaanse klimop heeft het wel ineens zwaar te voorduren (al kan het ook komen doordat de stromingspomp nu verplaatst is), maar de rest van de planten lijkt er verder geen last van te hebben en doen het goed.
De Braziliaanse klimop varieert bij mij ook qua groei..
Ene maand is er niet tegenop te snoeien en een maand later lijkt het wel allemaal af te sterven
 
Mooie bak Danny en ik denk je de algen op zn retour zijn omdat je minder licht hebt nu want in principe geven nitraat en fosfaat geen algen als daar wat meer van in de bak zit. Juist tekorten geven algen.
Het is altijd een samenspel van voeding en verlichting en de vraag ernaar.
Absoluut, vandaar dat ik ook de verlichting terug heb gebracht.
 
De Braziliaanse klimop varieert bij mij ook qua groei..
Ene maand is er niet tegenop te snoeien en een maand later lijkt het wel allemaal af te sterven
Bizar dat die plant zo wisselvallig is inderdaad, precies zoals je zegt. Paar weken geleden moest ik hem elke week snoeien en nu lijkt hij af te sterven, al kan het over 3 weken zo maar weer anders zijn...
 
Bizar dat die plant zo wisselvallig is inderdaad, precies zoals je zegt. Paar weken geleden moest ik hem elke week snoeien en nu lijkt hij af te sterven, al kan het over 3 weken zo maar weer anders zijn...
Is bij mij net als crypto’s..
Ik snap er helemaal niks van, ene maand verslijmt alles en de andere maand groeit het de bak uit…
Maar las ook net bij @rjoemman dat hij iets vergelijkbaars ervaart met zijn klimop
 
Zaterdag 2 koppels Apistogramma baenschi gekocht bij Aquabeek, hier een foto van een mannetje en een vrouwtje.

full


full


Totaal overzicht van de bak, de planten doen het goed, behalve de Braziliaanse klimop aan de linkerkant. Pas groeide hij nog de bak uit, nu heeft ie een wat mindere fase.

full
 
prachtige soort
nadeel van aquabeek is wel dat ze geen online stocklist hebben
 
prachtige soort
nadeel van aquabeek is wel dat ze geen online stocklist hebben
Dat is inderdaad jammer, het scheelt dat ik er maar 20km vanaf woon, maar al een aantal keer gehad dat het bij alleen kijken is gebleven, wat soms ook prima is.
 
Dat is inderdaad jammer, het scheelt dat ik er maar 20km vanaf woon, maar al een aantal keer gehad dat het bij alleen kijken is gebleven, wat soms ook prima is.
En toch ook wel knap. Loop hier zelden een aquariumzaak uit zonder wat mee te nemen :juggle:
 
Hoe doed de Bujurquina het bij jou?
Je komt ze weinig tegen heb ik het idee.
 
Fraaie bak Danny, ook ik herken dat van de Braziliaanse klimop. Weet de vinger er ook nog niet op te leggen momenteel.

Gr. Ed
 

Terug
Bovenaan