200x70x70 van tuinkabouter


inderdaad heel mooi.

hoe komt het eigenlijk dat een paar van je manen wat faal van kleur zijn?
 
Ziet er goed uit! Javavaren begint er beetje bovenop te komen!
 
inderdaad heel mooi.

hoe komt het eigenlijk dat een paar van je manen wat faal van kleur zijn?
Waarschijnlijk omdat ik 2 tellen terug alle ramen heb staan soppen.
Maar het gebeurd wel vaker dat er een paar niet mooi op kleur zijn.
 
sop jij je ramen zo ruig dan :D

kan ook gewoon een onderdanige maan wezen.. althans als dat zo werkt bij manen :)
 
Nou ja mij vinden ze niet eng, bij iedereen zwemmen ze naar voren en zijn ze meestal op kleur.
Maar zodra ik het glas inspuit met glassex en de trekker erover trek verschieten ze en gaan ze in een hoekje zitten
 
Blijft een mooi aquarium.

Zijn dat nog 'speciale' slangen die je van opvoerpomp naar PVC gebruikt? Ze zijn geribbeld, is dat met een doel?
 
gisteren weer onderhouds dag geweest, en alles viel redelijk mee..
niet heel veel groen verloren aan de algen, deze worden ook langzaam weer minder :D
wel was deze week 2 dagen de co2 afwezig omdat deze op was..
was ook wel te merken, zodra ik de nieuwe co2 fles had aangesloten begonnen de planten weer belletjes te blazen :p

heb helaas nog neeg foto's gemaakt.. wel is het huis schoon en opgeruimd dus misschien dat ik het vanavond of morgen avond nog even doe ;)
 
want wat is een foto boek zonder foto's...
DSC_0274-edit.jpg

DSC_0288-edit.jpg

DSC_0292-edit.jpg


dit maal zijn de foto's wel bewerkt.. ik had de verkeerde kleur correctie op de camera ingesteld..
klopte geen klap van de foto's het leek wel of er een ruimte schip voorbij vloog tijdens het maken van de foto's..
 
Hoe krijg je zo een fijn blad op de hydrocleys nymphoides? Die dat ik hier ontvangen heb hebben een blad formaat van 8-10cm!
 
Veel licht met veel voeding?
Ik heb geen idee.. ik heb ook planten die zich verschillend vormen in de verschillende aquaria die ik heb gehad
 
Hele mooie foto's ook al zijn ze bewerkt! Dat mag ook wel eens;)
 
Ufo of niet, de foto's zijn van tijdschrift-kwaliteit. Leuk! Ik kan het waarderen!
 
Hele mooie foto's. En prachtige manen. Volgens mij hebben die manen de ufo gezien hoor! Ze zijn zo aandachtig aan het kijken.:D

De HN heeft bij mij ook kleine bladeren, met rode vlekjes. Ik denk dat het nog jonge planten zijn. De ouderen zullen wel grotere bladeren maken.
 
Haha dankje, maar gezien de plantjes er nog maar 2 weken in staan en er vrij veel blad verloren is gegaan de eerste dagen zou het heel goed kunnen.
Hebben ook nog rode plekken idd de bladen
 
Altijd leuk, zo'n kraamkamer.

Even een ander vraagje. Waarom heb jij die honingraten op de bodem liggen? Want ze komen steeds tevoorschijn.
Zonder zou toch ook kunnen?
 
Zonder zou idd kunnen, probleem is dat me geophagus constant alle planten uitgraven.
Dus nu hebben ze een kans voldoende te wortelen en dus te overleven.
Meeste gaten die iedere keer terug komen is op plekken waar ik voer en waar ze nestjes maken
 
Zonder zou idd kunnen, probleem is dat me geophagus constant alle planten uitgraven.
Dus nu hebben ze een kans voldoende te wortelen en dus te overleven.
Meeste gaten die iedere keer terug komen is op plekken waar ik voer en waar ze nestjes maken

Mss volgende keer het rooster eerst bekleven met zand? Zo valt het minder op!
 
Mss volgende keer het rooster eerst bekleven met zand? Zo valt het minder op!
Ik hoop dat er geen volgende keer komt als je snapt wat ik bedoel ;)
Maar had idd een goed idee geweest om te doen voordat er water in ging
 
Hangt een btje van het moment af..
Meestal verdedigen ze een vlak van 20x20 cm en ongeveer 35cm hoog
Zodra de jongen eruit zijn en eten kan dit oplopen tot 70x70x70, maar ook met zo'n groot gebied mogen de andere vissen wel gewoon eten zodra er gevoerd word.
Zodra het voer weg is moeten de vissen ook weer weg
 
Leuk hoor kleintjes.
Is het weer hetzelfde koppeltje?

Werkt het wel die honingraat?
Ik ga natuurlijk hetzelfde probleem hebben....
 
valt opzich wel mee dan, althans wel op het formaat van jou bak :D
zou ze ook niet in een kleinere bak dan 1,5m doen..
Erg mooie bak! En vissen!
Dankje
Leuk hoor kleintjes.
Is het weer hetzelfde koppeltje?

Werkt het wel die honingraat?
Ik ga natuurlijk hetzelfde probleem hebben....
yup weer hetzelfde koppel, andere koppel verdedigd het minder fel en bij hun beschimmeld alles om een of andere reden..
Maar de honingraat werkt prima, hardscape staat erop vast met ty-raps en staat als een huis
 

Terug
Bovenaan