200x70x70 van tuinkabouter


dankje, ik ben benieuwd wat het allemaal gaat worden met de planten.. ik heb geen idee wat het gaat overleven en of ik genoeg licht heb boven de bak.
manen zijn helaas niet op kleur op de foto, zijn een beetje onder de indruk van de bak licht die aan ging om ff te planten..

maar als ik er niet bij had geweest had het ook niet erg geweest, me bioloog kan het water aan dat uit me aquarium stroomt dat heb ik ook vooraf al getest ;)
 
Wauw!!! Prachtige bak met bijna nog mooiere techniek!!!
 
dank jullie

ik hoop dat alle 11 de maanvissen uitgroeien en geen achterblijvers heb.. en anders moeten die maar weg helaas.

techniek draait na al die tijd eindelijk een soort van stabiel..
moet enkel nog me voederautomaat aansluiten op me controller en de lampen fixen en dan is het met de bak zelf klaar..
daarna kijk ik wel wanneer ik de afvoer en toevoer ga plaasten.
 
ff update zonder foto's..
1 van me geophagus koppels heeft dus een soort van succesvol nestje gehad.. papa vis zwemt nu constant met de bek vol vis zegmaar..
heb nu 2x de jongen vrij zien zwemmen en dan is hij mooi op kleur, maar het moment dat de jongen weer zijn bek in gaan word hij grouw en grijs volledig in de schutkleuren en verliest al het rood.
hij duikt op dan ook vrijwel direct tussen de planten en alles wat in zijn "vluchtweg" komt krijgt een duw.

wel een heel leuk om te zien zwemmen zo, ook als de jongen eruit zijn blijven ze netjes tussen papa vis en mama vis zwemmen.

m'n vrouw baalt als een stekker want telkens als zij komt kijken heeft papa vis alle kleintjes alweer in de bek en is ie opweg naar de planten.. zo jammer dat ze geen goed oog voor detail heeft..
 
tuinkabouter zei:
ff update zonder foto's..
1 van me geophagus koppels heeft dus een soort van succesvol nestje gehad.. papa vis zwemt nu constant met de bek vol vis zegmaar..
heb nu 2x de jongen vrij zien zwemmen en dan is hij mooi op kleur, maar het moment dat de jongen weer zijn bek in gaan word hij grouw en grijs volledig in de schutkleuren en verliest al het rood.
hij duikt op dan ook vrijwel direct tussen de planten en alles wat in zijn "vluchtweg" komt krijgt een duw.

wel een heel leuk om te zien zwemmen zo, ook als de jongen eruit zijn blijven ze netjes tussen papa vis en mama vis zwemmen.

m'n vrouw baalt als een stekker want telkens als zij komt kijken heeft papa vis alle kleintjes alweer in de bek en is ie opweg naar de planten.. zo jammer dat ze geen goed oog voor detail heeft..

Misschien een filmpje maken?

Lijkt me echt een heel mooi gezicht. Geniet er maar van!
 
Een filmpje van een vis vol in de camouflage tussen de planten? :p

Heb vandaag gelukkig wat foto's weten te schieten, zal ze morgen ff uploaden ;)
 
dit is ongeveer de helft van de jongen.
toen ik gister thuis kwam zwommen ze vrij rond maar zodra ik naar de bak keek werden ze direct de bek in gedirigeerd..
om de foto te kunnen maken moest ik wel wat dichterbij komen waardoor de geophagus wat weg zwom om de jongen die in zijn bek zaten te beschermen.
296858tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg

ik had ze even met rust gelaten zodat papa-vis alle jongen in de bek kon nemen en toen nog even een foto gemaakt om te showen hoe zijn schutkleuren er uit zien.
914481tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg
 
Wauw!!!! Prachtig hoor!
 
dankje, is zeker een leuk schouwspel om te zien.

gelukkig ook al iemand gevonden die ze wil hebben zodra ze vrij zwemmen :)
zit niet egt te wachten op 100 van die beesten in m'n bak xD
 
nou kandidaat baasje... de eigenaar van de winkel waar ik ze ooit heb gekocht wil graag de jonge visjes hebben :p

maar hoop dat het wat word, ik verdien er iig niks aan (althans was niet mijn plan)
gister heb ik ze wel zelfstandig zien eten toen ik aan tafel aan het eten was, toen kon vrouwlief ze ook eindelijk zien
 
Vind je het niet jammer dat die grindroosters zo goed te zien zijn?
Ik krijg volgende week m'n nieuwe bak en had ook al wat van die roosters gehaald, maar als ik zie hoe 'makkelijk' ze zichtbaar worden, dan ga ik er nog even rustig over nadenken of ik die wel ga gebruiken.
 
Moet een 2 mm matje overheen,he, dan 2 mm grint erop.
 
Wat voor matje bedoel je? Mag ook in PB, dan kaap ik Tuinkabouters topic niet ;-)
 
Och, dat ik die roosters zie maakt me niet zo uit.
En dat ze zichtbaar zijn komt door het gedrag van me geophagusen, als ik die niet zou hebben zou ik ook geen grindroosters gebruiken.
Ze liggen er enkel in zodat me planten een beetje blijven staan met al dat gegraaf
 
helaas bij de leuke dingen horen ook minder leuke dingen...

gister besloot 1 van mijn sleutalgaten te gaan studeren voor dennenappel..
deze heb ik dus ook in laten slapen om het arme beest uit zijn leiden te verlossen.

leuk dingetje:
me nieuwe voeding zit erin en werkt, nu brand dus eindelijk al mijn licht en ook nog eens naar behoren.
ik zal binnenkort even foto's proberen te maken van het resultaat ;)
 
buiwaterzucht ;)
vond hem gister zo.. ogen puilde uit en zijn schubben stonden open.
 
ja is geen pretje..
was al een tijdje wat dikker, maar dar zijn meer vissen als ze veel eten..
maar eergister had ie zich verstopt maar kon er niet bij, en gister hing ie midden in de bak op de bodem..
meteen uit gevangen en in laten slapen.
 
is over het algemeen niet besmettelijk gelukkig ;)

maar idd ik hou het in de gaten, weinig zin in dat de rest erachteraan gaat
 
die zijn er nog, niet alle meer maar ze zijn er nog

volgend nestje ga ik ze denk ik maar wel uitvangen en opkweken maar nu geen zin/tijd voor ;)
 
Prachtige bak, mooi project en wat een techniek!!! nice Job!!
 
jah dankje, ik heb er veel geduld voor moeten hebben om het te krijgen zoals hij nu is.
maar geduld is een schone zaak zegt men
 
weer ff een berichtje met foto's :)

ik ga komende week een weekje weg, mijn vrouw voert dan de viseen voor zover dit nog niet gedaan word door de voederautomaat.
ik heb dus maar ff een grote bak voer gemend ook om zelf na mijn afwezigheid gewoon het voer kant en klaar te hebben liggen
788445tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg

het is opgebouwd uit:
-goedkope vlokken die ik nog had liggen
-goedkoop granulaat wat ik ook nog had liggen
-chicliden pallets
-artemia
-tubifex
-rode muggenlarve
-chicldiden granulaat
-krill vlokken
-"premium" vlokken
-watervlooien

tevens heb ik eergister de nieuwe voeding geplaatst voor mijn verlichting en vandaag de laatste dingen aangesloten en werkend gekregen
met als resultaat:
277491tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg

579961tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg

625797tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg


nu vanmiddag eerst even een nieuwe CO2 fles scoren en ik kan er weer ff tegenaan :D

en na mijn weekje weg maar "even" het meubel bekleden :D
 
dankje, maar de lotus heb ik zo 2e hands gekocht dus hoop dat ie zo mooi blijft :)
 
dankje, en jouw voer word gretig gegeten ;)
 
Erg mooi aquarium zeg!! Ben normaal gesproken niet een groot fan van een doorkijk aquarium, omdat het inrichten van alle kanten mooi moet zijn. Maar deze is erg mooi zo! Knap werk :)!
 

Terug
Bovenaan