200 liter aqaurium


RedCap GoldFish

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
82
Leeftijd
25
Ik heb momenteel een aquarium van 205 liter met 7 tiger barbs en 6 corydoras. Iemand suggesties van wat mogelijk leuke nieuwe bewoners kunnen worden?
Ik dacht ook om de school met tigerbarbs uitvergroten en er 11 van te maken.

Info:
Grootte: 200 liter aquarium
Filter: Buitenfilter 800liter/u
Deco: Drift Wood & stenen, zandbodem, waterplanten.
 
Ik heb momenteel een aquarium van 205 liter met 7 tiger barbs en 6 corydoras. Iemand suggesties van wat mogelijk leuke nieuwe bewoners kunnen worden?
Ik dacht ook om de school met tigerbarbs uitvergroten en er 11 van te maken.

Info:
Grootte: 200 liter aquarium
Filter: Buitenfilter 800liter/u
Deco: Drift Wood & stenen, zandbodem, waterplanten.
Nog meer Tiger Barbs? Geen idee hoe breed de bak is, indien meer dan een meter mogelijk een Labeo Bicolor erin? De kleur zal leuk afsteken.
 
Bedankt voor je reactie Roel, het aquarium is L= 100 B=40 H=50 . Ik had inderdaad al ingekeken in de Labeo Bicolor, omdat deze ook uit dezelfde regio (Azie) komt als de tiger barbs. Maar had veel klachten online gelezen over zijn agressief gedrag, heb jij er toevallig één?

Over de Tigerbarbs denk je dat 7 genoeg is? ze doen het wel echt harstikke goed nu, maar had ergens gelezen dat 10-11 de ideale groepsgrootte is voor hun.
Nog meer Tiger Barbs? Geen idee hoe breed de bak is, indien meer dan een meter mogelijk een Labeo Bicolor erin? De kleur zal leuk afsteken.
 
Bedankt voor je reactie Roel, het aquarium is L= 100 B=40 H=50 . Ik had inderdaad al ingekeken in de Labeo Bicolor, omdat deze ook uit dezelfde regio (Azie) komt als de tiger barbs. Maar had veel klachten online gelezen over zijn agressief gedrag, heb jij er toevallig één?

Over de Tigerbarbs denk je dat 7 genoeg is? ze doen het wel echt harstikke goed nu, maar had ergens gelezen dat 10-11 de ideale groepsgrootte is voor hun.

Ik heb zelf ooit een jonger exemplaar gehad, deze werd echter nooit oud. Sumatranen lijken mij wel wat drukker, dus dan zou het moeten kunnen? Ik weet het niet 100% zeker.
Ik ben zelf altijd fan van meer vis per soort dan meer soorten in ieder geval. Momenteel heb ik wat scholenvissen die ver boven hun minimum zitten, en dan wordt het allemaal aangenamer om te zien.
 
De Sumatranen zijn inderdaad super druk, ik denk niet dat het drukker kan :p. Voor de bodemvissen ik zag dat jij een gelijkaardige bak hebt met een combo van cory's en kuhli's? dat kan mischien ook wel mooi zijn...
 

Terug
Bovenaan