2 paar vissen te gelijk aan het paren?


Nou zie ze amper maar de meeste zijn iets minder doorzichtig, hier en daar 1 tje een beetje wit/bruin.
Maar dat kan ook door de noot zelf komen, toen ik ze er op lechde viel me dat gelijk op dat sommige eitjes soort van het water van de kokosnoot op zogen zeg maar. Maar zie verder geen gekke dingen, zijn nog steeds vrijwel allemaal een beetje doorzichtig (niet zoals in begin maar las b.v. dat er na 3 dagen al oogjes in zaten).
 
Dan zou ik het laten zoals het nu is, of de kweekbeschrijving moet anders aangeven.
 
Ja die man zet het in een bakje met water en mos na 8 dagen zegt i maar bedoeld i een klein bakje met wat mos, of een grootte plastic bak. Die heb ik ook staan een grootte bak, ca 25 L.
 
Heb het maar in 2 bakjes gedaan waar het al in lag met mijn aquarium water erbij en wat vers gesnoeide mos 4 soorten (heb er maar een quattro stagioni van gemaakt voor ze) ze eten iig mos in begin. Vraag me alleen nog af of de temperatuur van belang is. Gaat het mis jammer dan, kan het blijkbaar nonstop proberen want ze zijn nog steeds bezig, ben het kleffe setje nu wel zat..
 
Hmmm gaat niet helemaal goed zo geloof ik...

Maar een hoop ook wel al zie je veel niet.
Weer even op het pijltje recht boven klikken voor de grootte foto. Eitje zech maar links tegen de rand die grootte (zit er maar 1) die is bv niet goed toch?
15xaft1.jpg



qywsu8.jpg


Hier ook weer links onder en boven, weet niet of die nu niet goed zijn of bijna uitkomen (zou nu ong kunnen gebeuren)

Hier zatten er ook heel veel op maar daar zie ik amper iets terwijl er ca 15 a 20 op zitten, dit was de eerste zeg maar.
ejg3ux.jpg


Al mijn batterijen waren leeg, dus kan zo e.v.t. een betere foto maken als ze vol zijn zo.
Maar misschien zie je het al?
 
Het is niet heel goed te zien, maar volgens mij zie ik een aantal beschimmelde eitjes.
 
Waarschijnlijk upload je de foto's als miniatuur en niet als volledige foto, dan krijg je deze. Maar wel super gaaf! Vraag me wel af of alles nog onbeschimmeld is

edit; robru was me net voor :oops:
 
Post de link waar i het hele beeld vult dat zie je als je eerst op de foto klikt en dan rechts boven op het pijltje bij "toon in originele locatie".
Dan zie je het met vol beeld, bij mij dan in ieder geval. Klik op dat ding naast die smilie
 
Post de link waar i het hele beeld vult dat zie je als je eerst op de foto klikt en dan rechts boven op het pijltje bij "toon in originele locatie".
Dan zie je het met vol beeld, bij mij dan in ieder geval. Klik op dat ding naast die smilie
Je kunt ook gewoon de knop 'upload bestand' gebruiken. Staat rechts onderaan je bericht naast 'plaats reactie'
 
Duurde ff zag mijn poes weer eens naar een vis springen, dat dacht ik. Maar hij vind die rond draaiende chichiros docter kastje, die rond draaiende lichtjes geweldig blijkbaar.
En in die sprong knalt i tegen de gas regulator aan die weer met de afstelknop tegen de kast aan viel wat ik pas zag toen ik dacht "goh wat leuk, zie eindelijk al mijn visjes eens actief".. En dan ook nog presteren de stekker van de externe verwarming er uit te krijgen...:6
Heeft i wel vaker gedaan blijkbaar want kastje stond regelmatig uit...

Afijn on topic..
Bij deze een filmpje er van, hoop dat dat duidelijker is:


Die laatste bak zitten er best veel, zie echter niks :S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die eitjes met zo'n wattig laagje eromheen lijken mij beschimmeld. Kun je het beste weghalen, kan zo met een luchtslangetje waarbij je aan de andere kant zuigt.
 
Heb ze pas net in water gedaan, moest na 8 dagen volgens de link.
Water uit mijn aquarium gepakt en noot was deco dus heel goed uitgekookt.
Luchsteentje staat niks over in de link wel dat i ze in een bakje met water en mos doet.
Heb 10 cm verder op een bak met verwarming mos pompje en licht (lees ander probeersel) daar kunnen ze ook in e.v.t.
Daar kan ik ook gewoon zo'n spuitbus co2 ding in doen mocht er zuurstof nodig zijn.

Maar moet ik ook als ik een heel klein wit puntje zie op een normaal formaat eitje die weg halen?
 
Daar kan ik ook gewoon zo'n spuitbus co2 ding in doen mocht er zuurstof nodig zijn.

Meer co2 is minder zuurstof volgens mij, dus dat zou ik niet doen.


Ik heb al heel wat eitjes van de corydoras uit laten komen in aparte bakjes.
Nu weet ik niet of het te vergeljken is, maar wie weet verschimmelen de eitjes dan niet.

-men neme een bakje, doen de eitjes daarin
-men voegt een catappa blad toe tegen de schimmel
-een luchtsteentje voor de waterbeweging is ook tegen de schimmel en zorgt voor extra zuurstof
-twee maal per dag 50% waterwissel met kraanwater
 
Ja is mijn eerste keer, anders heb ik nog kansen zat al denk ik niet dat ik dit snel nog eens ga herhalen.
Verder kan ik ze hier in doen staat nu 10 dagen, bodem is een beetje vies omdat ik knip afval heb laten liggen.
k987lk.jpg

Afijn dat is aangemaakt met osmose water en wat aquadur van jbl e.d. pompje op zijn zachtst en verwarmnig en lamp die ik nog had liggen, en mos zat zoals je ziet.
Daar kan ik ze ook in zetten, dat bederft niet zo snel.
Meer info als dit heb ik niet http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/item/zo-kweek-ik-de-aphyosemion-australe
 
Heb ze pas net in water gedaan, moest na 8 dagen volgens de link.
Water uit mijn aquarium gepakt en noot was deco dus heel goed uitgekookt.
Luchsteentje staat niks over in de link wel dat i ze in een bakje met water en mos doet.
Heb 10 cm verder op een bak met verwarming mos pompje en licht (lees ander probeersel) daar kunnen ze ook in e.v.t.
Daar kan ik ook gewoon zo'n spuitbus co2 ding in doen mocht er zuurstof nodig zijn.

Maar moet ik ook als ik een heel klein wit puntje zie op een normaal formaat eitje die weg halen?
Is he t niet zo, al kan ik het compleet verkeerd hebben, dat de eitjes niet tegen licht kunnen en daardoor verschimmelen? Meen dat dat bij corydoras ook zo is, maar helemaal zeker ben ik er niet van
 
Is bijna niks meer van over, waar gaat dat heen??? Heb net weer alles ververst en zit een java moss doompje in en in die andere flame daar heb ik er nog een paar in gedaan, nu maar kijken morgen en overmorgen anders jammer dan. Als ik me ooit de pleuris verveel...
 

Terug
Bovenaan