2 meter aquarium


6

6112112

Guest
Wat is volgens jullie de prijs die ik hier voor kan vragen, heb hem op marktplaats staan en krijg alleen stomme biedingen van 100 euro en 125 euro.

Heel mooi zoetwateraquarium compleet met vissen en alle toebehoren

Het aquarium is voorzien van vrijwel nieuwe led verlichting met easy time control.
Dit hebben we kort geleden geinstalleerd op een compleet aluminium frame. Totaal 6x led van 92 cm en een tl lamp voor de plantengroei.

Het aquarium heeft een hele aparte ombouw.

Bij het aquarium zitten
1 eheim proffesional 2 tot aqaurium 600 liter
1 christal profi green line tot aquarium 200liter
los luchtpompje
Schepnetje
Stofzuiger

Het aquarium is nu nog compleet met vissen over te nemen, hij is eventueel ook leeg over te nemen maar dan wordt er eerst een goed tehuis voor de vissen gezocht.3

Er zitten op dit moment in het aquarium aan vissen
1 blauwe volwassen discusvis
2 marlboro red discusvissen
5 blauw turqoise discusvissen
5 ornje zwarte volwassen maanvissen
1 zilverkleurige maanvis
2 grote algeneters
2 grote rugzwemmers
8 corrydoras
een aantal slangetjes
2 blauwe kreeftjes

en wellicht nog een paar kleintjes die ik ben vergeten.

Link naar advertentie http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... mympSeller
 
Misschien kun je de vissen apart proberen te verkopen? ik denk dat je er dan uiteindelijk meer voor kunt krijgen.
Leeg zou ik denk ik rond de 125-150 euro bieden.
 
Leeg echt wel meer waard dan 150 als je het mij vraagt. Zitten er (veel) krassen op? Glasdikte?
 
Ik denk dat er te veel aquariums aangeboden worden, waardoor de prijs enorm laag ligt. Als je even rondzoekt heb je een 2m bak voor 100�
 
Pol_de_gezzmol zei:
Ik denk dat er te veel aquariums aangeboden worden, waardoor de prijs enorm laag ligt. Als je even rondzoekt heb je een 2m bak voor 100�

inderdaad. 2 meter is natuurlijk niet een maat die je heel vaak tegenkomt, maar aquariums vind je hier bij bosjes.
Maar die ombouw is niet mijn smaak, daarom zou ik niet zoveel bieden.
Er moet maar net iemand zijn die dat mooi vind.
 
alles apart gaan verkopen ikzelf heb wel belang bij de verlichting
en twee discus red en de maanvissen

denk dat het aquarium zonder toebehoren 200 ongeveer oplevert

met toebehoren nog geen 500
 
ik denk dat je wel wat realistischer moet zijn lowie, dit komt echt niet in de richting van 500.

vissen zou ik sowieso los verkopen, meestal is een bak met visbestand meer een afknapper dan een meerwaarde.

ik ben opzoek naar een 2meterbak, maar ik zou hier ongeveer 150-175 euro voor geven.
het schepnetje en stofzuiger e.d. heeft voor mij (en in mijn mening in het algemeen) geen waarde en voegt dus niks toe.
Het enige waar ik naar kijk is verlichting, krassen e.d., onderkast en filters.

200 lijkt me erg redelijk.
 
zwits mag ook wel wat realistischer zijn

of beter lezen , als je leest wat er aan visbestand inzit, en de verlichting die erbij zit

moet het totaalpakket 500 kunnen opleveren

het aquarium zonder toebehoren zitten we niet veel uit elkaar jij 175 ik 200

als je echter 200 bedoelt voor dit

Het aquarium is voorzien van vrijwel nieuwe led verlichting met easy time control.
Dit hebben we kort geleden geinstalleerd op een compleet aluminium frame. Totaal 6x led van 92 cm en een tl lamp voor de plantengroei.

Het aquarium heeft een hele aparte ombouw.

Bij het aquarium zitten
1 eheim proffesional 2 tot aqaurium 600 liter
1 christal profi green line tot aquarium 200liter
los luchtpompje
Schepnetje
Stofzuiger

dan is 200 echt te weinig

zie eerst eens wat de verlichting allleen al kost
 
Inuz zei:
Misschien kun je de vissen apart proberen te verkopen? ik denk dat je er dan uiteindelijk meer voor kunt krijgen.
Leeg zou ik denk ik rond de 125-150 euro bieden.

geloof ik best
 
Pol_de_gezzmol zei:
Ik denk dat er te veel aquariums aangeboden worden, waardoor de prijs enorm laag ligt. Als je even rond zoekt heb je een 2m bak voor 100�
Zoals Pol_de_gezzmol al eerder aangaf is het aanbod op MP erg hoog, hou deze de laatste weken dagelijks in de gaten en als je ziet wat er per dag nieuw aan aquaria bij komt.

Heb zelf pas mijn Cayman verkocht en zelfde verhaal werd vrij laag geboden. Toen ik een echt ge�nteresseerde kreeg na 2weken gelijk verkocht met filter terwijl ik deze eigenlijk voor mijn nieuwe bak wilde gaan gebruiken, maar was blij dat ik er nog iets voor kreeg. En de ruimte had voor mijn nieuwe bak ;)
 
We gaan nu idd de vissen ook los zien te verkopen. Zal als ik tyd heb overdag even zien of ik mooie foto's kan maken. en dan alles maar los, in ieder geval al wel bedankt voor jullie mening

gr jelle
 
jammer dat ik van mijn vrouw de eerste tijd niets meer mag besteden aan het aquarium

maar succes met de verkoop
 
jullie kunnen wel zeggen dat er genoeg aanbod is op mp met grote aquariums.
maar hier in friesland een stuk minder,dan in de rest van het land vooral.
zulke grote formaten.meeste friezen willen niet naar de andere kant van het land rijden om een aquarium.vooral omdat ze moeilijk te vervoeren zijn.deze bak vind ik zelf persoonlijk meer waard dan 200 euro.zonder vissen vind ik een prijs van 300 tot 350 euro reeel.je moet geduld hebben.de koper is geboren.
 
Dat vind ik wel wat mee vallen.
Ik zie regelmatig 2 of 3 meters voor bij komen.

Maar als je een goede prijs wilt. Kun je toch gewoon een richtprijs aangeven. Alleen bieden vind ik ook zo zo, bied ik natuurlijk lager. Als je bijv. 250euro neer zet en mensen er ook onder laat bieden dan krijg je wel meer serieuze kopers.
 
dat ben ik eerlijk gezegt niet met je eens.hoe vaak zie je wel niet,dat er 200 gevraagd word en ze bieden 50 of 75.dan kun je beter er gewoon vaste prijs 200 bij zetten.of bieden vanaf 200.en dan nog durven ze nog een mail te sturen,van 50 euro haal ik hem op.
de meeste die echt belang hebben die bellen.
 
petie zei:
jullie kunnen wel zeggen dat er genoeg aanbod is op mp met grote aquariums.
maar hier in friesland een stuk minder,dan in de rest van het land vooral.
zulke grote formaten.meeste friezen willen niet naar de andere kant van het land rijden om een aquarium.vooral omdat ze moeilijk te vervoeren zijn.deze bak vind ik zelf persoonlijk meer waard dan 200 euro.zonder vissen vind ik een prijs van 300 tot 350 euro reeel.je moet geduld hebben.de koper is geboren.

neem aan dat je dat zonder de led verlichting bedoelt
 
petie zei:
de meeste die echt belang hebben die bellen.

inderdaad.
Doe ik wel altijd, vooral met grote dingen. Wat kleine dingetjes/bedragen mail ik nog wel eens, maar ik vind het niet meer dan normaal om te bellen met zo'n aankoop. Of eerst bieden, dan bellen.
 
lowie1960 zei:
zwits mag ook wel wat realistischer zijn

of beter lezen , als je leest wat er aan visbestand inzit, en de verlichting die erbij zit

moet het totaalpakket 500 kunnen opleveren

het aquarium zonder toebehoren zitten we niet veel uit elkaar jij 175 ik 200

als je echter 200 bedoelt voor dit

Het aquarium is voorzien van vrijwel nieuwe led verlichting met easy time control.
Dit hebben we kort geleden geinstalleerd op een compleet aluminium frame. Totaal 6x led van 92 cm en een tl lamp voor de plantengroei.

Het aquarium heeft een hele aparte ombouw.

Bij het aquarium zitten
1 eheim proffesional 2 tot aqaurium 600 liter
1 christal profi green line tot aquarium 200liter
los luchtpompje
Schepnetje
Stofzuiger

dan is 200 echt te weinig

zie eerst eens wat de verlichting allleen al kost

Het is gewoon realiteit dat vissen hoe duur ze ook zijn ingekocht niks meer waard zijn als ze met bak en al worden verkocht, ikzelf wil deze bak kopen, maar heb een Afrikaans bestand in gedachten, dan sta ik daar al met die vissen, dus de bak wordt niet aan mij verkocht ;)

Nieuwprijs zal die bak wel genoeg gekost hebben, maar je mag toch rekenen dat je soms maar 25 tot 40% van de nieuwprijs meer krijgt als je hem verkoopt.
 
Het werkt ongeveer hetzelfde als met auto's.
Loop je er de winkel mee uit, dan halveerd de waarde bij wijze van spreken.
Geduld is een schone zaak. Mits je er "veel" voor wil krijgen. Als je hem snel kwijt wil dan zal je geluk moeten hebben voor de juiste prijs.
Probeer idd je vissenbestand te verkopen, al is het maar per soort.
 
Oke bedankt voor jullie meldingen, we gaan ze idd los verkopen moet alleeen even de tyd hebben om ze goed op de foto te hebben en te krijgen.
 
petie zei:
jullie kunnen wel zeggen dat er genoeg aanbod is op mp met grote aquariums.
maar hier in friesland een stuk minder,dan in de rest van het land vooral.
zulke grote formaten.meeste friezen willen niet naar de andere kant van het land rijden om een aquarium.vooral omdat ze moeilijk te vervoeren zijn.deze bak vind ik zelf persoonlijk meer waard dan 200 euro.zonder vissen vind ik een prijs van 300 tot 350 euro reeel.je moet geduld hebben.de koper is geboren.

Om eerlijk te zijn ligt provincie Zeeland ook in een uithoek, en rijden we ook niet zomaar even naar Friesland/Groningen.
Ben ooit een keer in Friesland geweest voor onderdelen voor mijn auto (maar hij had nog meer leuke en interessante onderdelen). Maar dat heeft ook een hele dag in beslag genomen (en anderhalve tank benzine).
 
6112112 zei:

niet om te stoken maar die nancy die het hoogste bod heeft bij jou, komt die toevallig ook uit duitsland?

die had bij mij ook het hoogste bod en afspraak gemaakt e.d. ik op de afgesproken dag de hele dag thuis gewacht,...
niemand gezien, en daarna een mailtje gehad dat ze die dag last had van internet storing dus ze kon me niet mailen bellen of mijn adres uit de mail ophalen.

verder niets meer gehoord,...

just so you know
 

Terug
Bovenaan