2 mannen of toch 'n 'koppel'?


Benji_

Active member
Lid geworden
24 mei 2020
Berichten
38
Goedenavond forumleden.

Sinds kort deze twee honinggoerami's rondzwemmen.

Ik heb bij de LFS gevraagd om 'n koppeltje.

Nou is dat uiteraard lastig om te bepalen voor 'n minder getraind oog. En de vraag is of de LFS hier wel echt ervaring mee heeft. (geen dierenwinkel trouwens of bouwmarkt, maar 'n echte speciaalzaak).

Nu is mijn vraag, zijn dit nou twee mannen of toch 'n man en 'n vrouw?

Zelf vermoed ik dat 't allebei mannen zijn. De eerste foto twijfel ik aan.. Maar ik mis toch de kenmerken voor 'n vrouwtje die ik op de meeste sites lees.

Tweede foto is volgens mij overduidelijk een man.

Kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20200611_170558.jpg
    20200611_170558.jpg
    79.1 KB · Weergaven: 111
  • 20200611_170307.jpg
    20200611_170307.jpg
    103.7 KB · Weergaven: 118
Al zie ik toch een verschil in de rugvin als ik 't nog eens bekijk.. Zien jullie 't zelfde of vergis ik me?
 
Bedankt voor de bevestiging. Dan van de week maar eens even teruggaan of ik eventueel kan ruilen voor een vrouwtje.

Of er moet iemand op dit forum nog jongen hebben of een vrouwtje waar een ander plekje voor gezocht wordt..
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de eerste foto een vrouwtje, ik heb zelf ook de trichogaster chuna gehad.

vrouwtje is vaal van kleur, ze is wel iets groter en dikker gebouwd dan het mannetje. Buiten de paartijd om kunnen de kleuren van de Trichogaster chuna wat afwijken, de vrouw kan soms erg op een man lijken. Het geslachtsonderscheid is soms ook te zien aan de rugvin. Bij de man loopt de rugvin uit in een puntje waar de rugvin van de vrouw wat afgeronder is.

Bron: aquainfo
 
Misschien is het hier beter op te zien.

Het lijkt hier idd wel of de rugvin wat afgeronder is. Al lijkt het anderzijds ook weer een puntje...

Maar ze is niet per se groter en dikker dan het andere visje (foto 2 in OP).

Zou het verstandig zijn om het even af te wachten? Of is het verstandig om te kijken of ik er een (extra) vrouwtje bij kan gaan zoeken?
 

Bijlagen

  • 20200611_170547.jpg
    20200611_170547.jpg
    98.9 KB · Weergaven: 92

Terug
Bovenaan