170 x 60 aquarium (biljoenblik)


Heb ik ook gedaan in december, maar dat was een verhuizing op slechts 45 min rijden. Je bent wel écht heel de dag zoet.
Ja, dat weet ik. Heb ik 2 jaar geleden ook gedaan. Alles in 1 dag.
Maar dat ben je dus 1 hele dag met alleen je aquarium bezig.

Nu moet op 1 dag het hele huis over….
 
Vissen zijn uit logeren.

DCA990D3-D793-49C7-B6B4-F357FF41D2E8.jpeg
 
Nu flink spinazie eten Marcel om de bak weg te krijgen.
 
Heel veel succes met de verhuizing 👍. En ben benieuwd naar de wederopbouw van je bak 😉.
 
Afgelopen vrijdag maar eens begonnen aan het opstartklaar maken van het aquarium.
Dus de zogeheten lektest.

Het aquarium is niet gaan lekken, maar de kitnaden vertoonden geen vertrouwenswekkende indruk.
Op mijn vorige adres had ik dit aan 1 kant van het aquarium. En door het aquarium in 1 hoek wat omhoog te schroeven loste dit het probleem deels op.
Ik bedoel daarmee, bij een volledig gevuld aquarium leek alles in orde. Maar bij deels leeg (waterverversing) kwam het probleem steeds terug.

Ik kreeg als enige opmerking. Het aquarium staat niet vlak. En waterpas zetten is niet voldoende.

Echter nu kreeg ik aan beide zijden dezelfde problemen. En door wat te stellen wordt het aan 1 kant minder, en aan de andere kant erger.
Je bleef in een eindeloze cirkel afstellen, zonder resultaat.
Bij de huidige problemen kreeg ik ook weer hetzelfde antwoord. Staat niet vlak.
Terwijl je overal in handleidingen leest. Dat je het onderstel waterpas moet zetten.
Na meerdere uren bezig te zijn geweest de knuppel in het hoenderhok gegooit.
Water eruit. En klaar.

Ik ben het vertrouwen in deze bak compleet kwijt. Ook verkopen begin ik niet aan, want dat geeft gegarandeerd gezeur.
Dus enige optie. Afvoeren naar het stort.
Ik zal hier eventueel nog een ad posten met gratis af te halen.

Laat ik een ding duidelijk zeggen. Ik geef hier niemand de schuld. Het kan mijn onkunde zijn. Het kan de verhuizing zijn.
Het kan ook de bouw zijn.

Hieronder wat beelden.

20240202_141529.jpeg20240202_181341.jpeg20240202_181311.jpeg20240202_181258.jpeg20240202_181251.jpeg
 
Het lijkt niet helemaal stijf vast te zitten, maar wat ruimte, of zie ik dat onjuist?

Wat ontzettend balen dat het niet te vertrouwen is. Als ik het goed zeg heb je deze toch laten maken? Kan de maker er evt. niets aan doen, zodat het wel betrouwbaar weer bruikbaar zou zijn?

Man man, hoop dat je niet alle moed verliest en nog wel een opstart (ergens mee) gaat doen!

Sterkte en succes in ieder geval hiermee!
 
Erg jammer , maar ik snap je wel.
Geen fijne gedachte als je geen vertrouwen in de bak hebt.
Als je in de buurt had gewoond had ik hem graag opgehaald ,al is het alleen al voor het meubel.
Dus voor personen die wel in de buurt wonen goed onderstel en zelf een bak op laten maken 👌🏼👌🏼.
 
Een van wolveren bakje?

Ik heb al 7 jaar hetzelfde fenomeen op m'n aquarium namelijk.
Meermaals waterpas nagelopen en word rondom prima ondersteund (20mm tempex op 18mm betonplex).
Toch bij een 50% wissel zijn dit soort dingen te zien, helemaal gevuld zie je niks.

Nog geen druppel water verloren maar in de begin periode sliep ik er toch wat minder..
 
Jammer Marcel maar een goed gevoel is erg belangrijk dus in dat opzicht snap ik je.
 
Het lijkt niet helemaal stijf vast te zitten, maar wat ruimte, of zie ik dat onjuist?

Wat ontzettend balen dat het niet te vertrouwen is. Als ik het goed zeg heb je deze toch laten maken? Kan de maker er evt. niets aan doen, zodat het wel betrouwbaar weer bruikbaar zou zijn?

Man man, hoop dat je niet alle moed verliest en nog wel een opstart (ergens mee) gaat doen!

Sterkte en succes in ieder geval hiermee!
De maker zegt gewoon dat de bak niet goed staat. Dus ja.
Maar goed, ik heb er geen goed gevoel bij.
En bij fabrieksbakken heb ik dit nooit gezien.
Ook bij mijn laatste ronde langs de fabrieksbakken valt me wel op, dat de laag kit tussen de glasplaten iets dikker is. Dus dat kan ook iets meer corrigeren.

Ik ga weer voor een fabrieksbak met meubel. Waterpas erop. En bak erop.
 
Een van wolveren bakje?

Ik heb al 7 jaar hetzelfde fenomeen op m'n aquarium namelijk.
Meermaals waterpas nagelopen en word rondom prima ondersteund (20mm tempex op 18mm betonplex).
Toch bij een 50% wissel zijn dit soort dingen te zien, helemaal gevuld zie je niks.

Nog geen druppel water verloren maar in de begin periode sliep ik er toch wat minder..
Ja, ik krijg het nu dus helemaal niet meer weg.
En ik wordt hier zeer onrustig van. En al helemaal op de 1e verdieping.
Dan heb ik dus 2 woonlagen met waterschade.

Dure grap. Maar rust is ook veel waard.
 
Ja, ik krijg het nu dus helemaal niet meer weg.
En ik wordt hier zeer onrustig van. En al helemaal op de 1e verdieping.
Dan heb ik dus 2 woonlagen met waterschade.

Dure grap. Maar rust is ook veel waard.
Tja bij mij zou het zuur zijn van de vissen maar verder weinig aan de hand, loopt zo de kruipruimte in.
En de vloer stond al op de nominatie..

Ik heb voor mezelf maar geredeneerd dat als iemand die honderden aquaria heeft gebouwd zegt dat er niks aan de hand is het wel goed komt.
Mijn enige referentie kader zijn aquaria met zwarte kit, als daar dit soort dingen in gebeuren zie je het niet omdat het allemaal zwart is..
Dus wie weet, misschien doen juwel bakken wel exact hetzelfde alleen ziet niemand het.
 
Erg jammer van deze bak Marcel maar geef je groot gelijk, als je de bak niet meer vertrouwt, niet meer gebruiken. Los van de ellende die het kan geven, zal je nooit gerust van de bak kunnen genieten.


Dus wie weet, misschien doen juwel bakken wel exact hetzelfde alleen ziet niemand het.
Jawel, ik heb het met een tweedehands Juwel bak gehad. Die is ook druppelsgewijs gaan lekken. Was de reden om halsoverkop een Fusion te kopen.
De luchtbellen waren duidelijk te zien, grijzig.

Er moet op het forum nog ergens een foto van staan maar waar...
 
Tja bij mij zou het zuur zijn van de vissen maar verder weinig aan de hand, loopt zo de kruipruimte in.
En de vloer stond al op de nominatie..

Ik heb voor mezelf maar geredeneerd dat als iemand die honderden aquaria heeft gebouwd zegt dat er niks aan de hand is het wel goed komt.
Mijn enige referentie kader zijn aquaria met zwarte kit, als daar dit soort dingen in gebeuren zie je het niet omdat het allemaal zwart is..
Dus wie weet, misschien doen juwel bakken wel exact hetzelfde alleen ziet niemand het.
Ja, dat was ook zijn mooie verhaal. Maar ik heb ook regelmatig met mijn neus op de naden van de fusion gezeten, en je ziet heus wel of het homogeen vast zit, of dat er belletjes in komen.
Het enige wat mij logisch lijkt. Is dat bij deze bak slechts tienden milimeters kit tussen de glasvlakken zit.
En bij fabrieks bakken zie je dat er toch echt zeker 1 milimeter dikte kit tussen zit.
Dat kan wel iets opvangen.
Dat is mijn redenering.
 
Ja, dat was ook zijn mooie verhaal. Maar ik heb ook regelmatig met mijn neus op de naden van de fusion gezeten, en je ziet heus wel of het homogeen vast zit, of dat er belletjes in komen.
Het enige wat mij logisch lijkt. Is dat bij deze bak slechts tienden milimeters kit tussen de glasvlakken zit.
En bij fabrieks bakken zie je dat er toch echt zeker 1 milimeter dikte kit tussen zit.
Dat kan wel iets opvangen.
Dat is mijn redenering.
Ik verdedig hem ook niet, ik ga ook geen aquarium meer bij hem kopen.
Maar als alles zo slecht was zou hij toch geen klanten over houden?

Maar ik zou ook kiezen voor gemoedsrust, veel succes met de zoektocht naar een nieuw aquarium ;)
 
Ja, dat was ook zijn mooie verhaal. Maar ik heb ook regelmatig met mijn neus op de naden van de fusion gezeten, en je ziet heus wel of het homogeen vast zit, of dat er belletjes in komen.
Het enige wat mij logisch lijkt. Is dat bij deze bak slechts tienden milimeters kit tussen de glasvlakken zit.
En bij fabrieks bakken zie je dat er toch echt zeker 1 milimeter dikte kit tussen zit.
Dat kan wel iets opvangen.
Dat is mijn redenering.

Bij dit formaat bakken zou ik het ook bij merk bakken houden, gebouwd in een gecontroleerde omgeving zonder enig risico van vette vinger afdrukken in de kitnaad etc.
 
Bij dit formaat bakken zou ik het ook bij merk bakken houden, gebouwd in een gecontroleerde omgeving zonder enig risico van vette vinger afdrukken in de kitnaad etc.
Denk zelf dat het helemaal niks uit maakt.
Met elke bak kun je pech hebben 🤷‍♂️
 
Denk zelf dat het helemaal niks uit maakt.
Met elke bak kun je pech hebben 🤷‍♂️

Merkbakken worden machinaal gelijmd, een beunhaas lijmt ze op de "ambachtelijke" manier.
 
Ben wel benieuwd wie jij dan beunhazen vind.
Sorry voegt niets toe maar kon het niet laten.:DD
 
Sorry voegt niets toe maar kon het niet laten.:DD
Begrijp ook niet wat je bedoeld maar dat zul je vast gaan vertellen.
 
Begrijp ook niet wat je bedoeld maar dat zul je vast gaan vertellen.
Ik haakte aan op de term beunhaas:)
Net watertest gedaan: 4 lekken. Het was mijn eerste keer dus dit was te verwachten. Ik heb extra silicone aangebracht en ga morgen opnieuw testen. Ik ga het waternivea markeren en als het na een paar uur niet gezakt is ga ik verder met mijn plannen.
 
Jammer Marcel maar het lijkt op het niet goed hechten van de kit op de ruit en dat heeft niets te maken met waterpas zetten of het echt kwaad kan :juggle:
Maar ik begrijp je onrust zeker op de tweede woonlaag
Succes met kiezen van de nieuwe
 
Jammer Marcel maar het lijkt op het niet goed hechten van de kit op de ruit en dat heeft niets te maken met waterpas zetten of het echt kwaad kan :juggle:
Maar ik begrijp je onrust zeker op de tweede woonlaag
Succes met kiezen van de nieuwe
Dankjewel Jaap.

Achteraf bezien heb ik mij destijds misschien te snel af laten schepen met de opmerking dat de bak niet goed staat.
Maar goed.
Laten we ons richten op de toekomst.
Nu eerst dit aquarium maar gaan afvoeren. En dan met frisse moed aan de gang.

Ik zal denk ik nog wat laatste foto’s posten als het aquarium uit elkaar ligt.
 
Stort is zonde... zullen toch wel mensen zijn die dit willen voor knaagdieren, schildpadden of slangen. Bijvoorbeeld een opvang?
 
Stort is zonde... zullen toch wel mensen zijn die dit willen voor knaagdieren, schildpadden of slangen. Bijvoorbeeld een opvang?
Ik zou zeggen zet hem op MP met het euvel erbij en dan zijn er vast wel liefhebbers want Hollanders zijn gek op gratis spullen.
 
Ik denk ook dat als je die bij knaagdieren en reptielen op marktplaats zet, deze wordt opgehaald. Doe je er nog iemand een plezier mee en je hoeft het niet zelf af te voeren.
 
Nou, dat publiek wil ik doorgaans niet aan de deur hebben.
Zelfs met gratis krijg je nog gezeur.
 
Daar ben ik heel duidelijk in. Ophalen, niet zeuren en wegwezen. Gaat meestal goed. Wel zeuren? Daar is de deur. Maar de meeste mensen zijn gewoon blij en aardig is mijn ervaring.
 
Nou, dat publiek wil ik doorgaans niet aan de deur hebben.
Zelfs met gratis krijg je nog gezeur.
Ja dat gebeurt soms wel inderdaad maar ja aan de andere kant is het weggooien van zo n bijna nieuwe bak ook iets natuurlijk. Kun je niet aan je lfs vragen of die klanten weten die misschien graag zo n bak gratis willen hebben? Het is maar een idee hoor.
 

Terug
Bovenaan