130x50x60 zeewater aquarium.


P

piranha92

Guest
heey allemaal, ik heb zelf 2 zoetwater aquariums, 1 van 60cm en 1 van 2 meter. alleen ben ik altijd al geintereseert geweest in een zoutwater vissen en kreeften etc.

nou heb ik een mooie plek gevonden voor een nieuwe 130x50x60.

en met wat meer tijd( ik lees namelijk dat het flink wat meer werk is dan een zoetwater aquarium) ben ik toch van plan aan dit project te beginnen.

ik weet dat ik van grond dieren houdt, hermiet krabbetjes bijv, of een soort aal achtige.

apparte diertjes..

ik heb nog niks besloten, en weet ook nog niet precies wat ik wil, en wat er uberhaubt mogelijk is.

ideeen, of opmerkingen, aanmerkingen, feedback, alles is welkom, wat zouden jullie met een 130x50x60 bak doen,

gr Piranha92.
 
Super leuk. Wil zelf ook binnenkort 'beginnen' met een zoutwater bak. Ben benieuwd wat het gaat worden bij je. Grond dieren zijn ook mijn fav.
Ben benieuwd naar de foto's en misschien dagboek?
 
ik twijfel alleen, of ik meteen met een 130x50x60 ga beginnen, heb namelijk een 80x40x40 staan waar ik eigelijk weinig mee doe, ik denk dat ik eerst in het klein ga expirimenteren. vind de mantis shrimp een ontzettend eigenaardig beestje, en denk dat ik eerst een kleine zoutwaterbak maak speciaal voor die moker kreeft zogezegt.

kan ik ook meteen een beetje lichtelijk beginnen, mezelf in 1 x in het diepen gooien terwijl ik altijd zoetwater heb gehad, ik denk even rustig opbouwen en kijken wat voor problemen ik ga tegenkomen.

ik zal alle vooruitgangen meedelen, en elke vorm van aanmerkingen of iets, zijn van harte welkom.
 
Mantis shrimps zin ge-wel-di-ge beesten. Vooral de peacock variant. Zou alleen wel zorgen voor een aqua met kogelvrij glas :p
 
piranha92 zei:
ik twijfel alleen, of ik meteen met een 130x50x60 ga beginnen, heb namelijk een 80x40x40 staan waar ik eigelijk weinig mee doe, ik denk dat ik eerst in het klein ga expirimenteren. vind de mantis shrimp een ontzettend eigenaardig beestje, en denk dat ik eerst een kleine zoutwaterbak maak speciaal voor die moker kreeft zogezegt.

kan ik ook meteen een beetje lichtelijk beginnen, mezelf in 1 x in het diepen gooien terwijl ik altijd zoetwater heb gehad, ik denk even rustig opbouwen en kijken wat voor problemen ik ga tegenkomen.

ik zal alle vooruitgangen meedelen, en elke vorm van aanmerkingen of iets, zijn van harte welkom.

Als het net zo is als bij zoetwater zou ik bij die van 130 beginnen, houdt er zich makkelijker een evenwicht in stand he.
 

Terug
Bovenaan