130x50x50 met een nanoaquarium visbestand


tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Berichten
559
Leeftijd
30
Locatie
Putten, NL
ik ben mijn 130x50x50 aan het opstarten, morgen ga ik planten halen, er zitten nu alleen wat stekjes uit de garnalenbakken van mijn moeder in. (en een pootjebadende gatenplant)

mijn idee is om er 1 grote school Boraras brigittae in te doen, met garnalen en en koppel of harem Trichopsis pumila.

ik heb alleen geen idee hoeveel B. brigittae er in kunnen, ik ga uit van veel. ik zit te denken aan een groep van tussen de 30 en 50, ik denk dat er meer in kunnen, maar ze zijn niet gratis helaas...

verdere aanvullingen zijn welkom, het moet nog minstens 3 weken indraaien, en dan gaan eerst alleen de dwerggarnalen (die mijn moeder over heeft) er in zodat die alvast kunnen gaan kweken voor de vissen er in gaan.


hoe het er nu bijstaat:

20200918_111607.jpg
 
Hee leuk, wij zitten ook in die richting een beetje.

Wij hebben ook een 130x50x50, en hebben ongeveer 25 ember tetra's en 1 koppel honing gourami's. Verder momenteel nog japonica garnalen die niet aangevuld gaan worden, 10x corydoras habrosus en 8x corydoras pygmeus. Oh, en tegenwoordig nog 2 gele ancistrussen.

Ons bevalt het goed. Met kleinere vissen lijkt je bak erg groot, en je ziet in de, voor hun wat grotere bak toch ander gedrag vind ik.

Heel veel succes en plezier met je bak :)
 
Let er wel op dat je de kleinste Trichopis species krijgt, het iets grotere type lust wel een boraras....


Groetjes John.
 

Terug
Bovenaan