11 baby molly's in kweekbakje


V

Vissie4life

Guest
Ik blijk nogal hitsige molly's te hebben, ik heb al 4 pubers in de bak zitten en nu heb ik 11 baby's gevangen. Dus ik krijg een beetje last van overbevolking. Nu heb ik ze alle 11 in een kweekbakje zitten want ik wil ze niet aan hun lot overlaten, maar is 11 niet een beetje veel voor zo'n bakje?
Nog een bakje erbij halen?

AUB geen berichten met dat ik ze niet in het bakje moet doen enzovoort. dat is namelijk mijn eigen beslissing.
 
Dan wordt het een beetje lastig reageren. ;)
Want het zijn gewoon niet erg geschikte bakjes en dan maakt de hoeveelheid weinig uit...

Ik zou meer in oplossingen denken. Wat ga je met de vissen doen als ze groot worden? Wat als pa en ma molly nog meer jongen krijgen?
Misschien dan ervoor kiezen de natuur haar werk te laten doen of een aparte bak te regelen waar de visjes fatsoenlijk in kunnen opgroeien.
 
je hebt overbevolking laat ze lekker zwemmen. En als je al weet dat zo'n bakje niet goed is hoef je ook niet te vragen.....
 
Ik zeg niet dat het niet goed is, zo'n bakje, maar velen vinden dit wel.
Mijn vraag was alleen of het nu overbevolking is in dat bakje, en eventueel hoeveel visjes er WEL in kunnen.
 
Ongeveer hoeveel?
 
Ik weet niet hoe groot jou kweekbakje is maar ook baby vissen hebben wel goed ruimte nodig om ze van begin af aan te beschermen tegen groeiachterstand. Bedenk ook dat de molly's zeker een lengte moeten hebben van bijna anderhalve cm voor ze niet meer opgegeten worden door de andere molly's en dan nog weet ik niet welke vissen je hebt die ook wel een ukkie lusten.

Mijn idee is dan ook dat het niet goed voor ze is om ze zo lang daarin te houden tot ze een bepaalde lengte hebben bereikt tot het veilig is, al zou het gaan om 1 visje.

Ik zou je ook aanraden om het erop te gokken ze in de bak te laten met veel verstopplaatsen. Als je bodem van zwart grind is, kunnen ze opperbest cammoufleren of als je drijfgroen hebt, kunnen ze zich daarin verstoppen. Of anders een klein aquarium erbij om ze te laten opgroeien en ondertussen een nieuwe thuis voor ze zoeken of afspraak maken bij je lfs en vragen of je ze later daar heen mag brengen in ruil voor voer.
 
Er zwemmen nu nog 3 los die ik erin gelaten heb ivm overbevolking, maar ze leven gewoon nog steeds!
ENnnn.. ze zwemmen gewoon door de bak en de volwassenen laten ze met rust.
Ik denk dat ik er 5 inlaat om zeker te weten dat er een paar het overleven.
Is het dan wel goed ivm evt groeiachterstand, met 5 stuks?
 
Je houdt er altijd wel over! Zelfs als je ze bij de ouders laat zitten. Ik zou jou dit trouwens willen adviseren, want er komen echt wel meer, hoor. Het kan zelfs zo zijn dat je door het apart zetten zwakke visjes overhoudt, die anders door de natuur opgenomen zouden worden (lees: opgegeten).

Je spreekt trouwens over een bakje. Alleen met (koud) water? Dan zwemmen je visjes toch �cht liever bij kannibalistische ouders.
 
Een kweekbakje heeft aan de onderkant gleufjes zodat er water in en uit kan stromen.
En daar heb je inderdaad gelijk in, alleen het sterke geslacht krijgt een lang leven.
 
Molly's zijn niet zo heel kannibalistisch ingesteld, is mijn ervaring. Ik zou ze loslaten. Je houdt er altijd wel wat over en als ze allemaal overleven, word je ook niet blij.. Zorg wel voor voldoende drijfgroen.
 

Terug
Bovenaan