100x30x40 bak van vriend van de cory


Dankje :D

Ja veel mensen zeggen dit, ik denk dat het is omdat hij niet zo breed is maar vooral lang.

Ik ga in de vakantie wel wat dingen veranderen in mijn bak.
Dit komt vooral doordat de lichten niet van al te goede kwaliteit zijn..
 
Als ik volgend jaar ook in gent zit , heb ik geen tijd om mijn 1m te verzorgen.
Nu deed ik het op het zicht, en trimmen ook.
Maar ga er wat makkelijkere planten in zetten, en stoppen met de co2. (als iemand interesse heeft in mijn kit pm me ;) )

Maar het zal nog altijd een prachtbakkie zijn hoor ;) .
 
Ik heb de bak helemaal opnieuw gedaan!

Hier wat foto's :

upload_2017-11-5_20-47-21.png


upload_2017-11-5_20-47-47.png


upload_2017-11-5_21-14-29.png

upload_2017-11-5_21-15-40.png


upload_2017-11-5_21-20-37.png


upload_2017-11-5_21-21-13.png
 
spijtig genoeg met de gsm getrokken dus kwaliteit is slecht ...
 
Zeer mooie bak :thumbs: zoals op de eerste foto te zien is zit er nogal wat troep op je filter inlaat wat je doorstroming kan beperken.
 
Mooi contrast tussen je dieren. Ziet er knap uit.

Dankje ! :D

Zeer mooie bak :thumbs: zoals op de eerste foto te zien is zit er nogal wat troep op je filter inlaat wat je doorstroming kan beperken.

Bedankt om het op te merken, zodra ik thuis ben kuis ik hem even, maar ga hem ook wat beter wegsteken.




Ik ga eens fotos nemen met een goede camera :p
 
Ah balen, nooit leuk als het gebeurd.
Bak daarentegen zag (hint :foto:) er iig goed uit
 
Oei, dat is echt klote....
Is de ziekte weer uit de bak?;)k
yess na veel dode visjes :(

Ah balen, nooit leuk als het gebeurd.
Bak daarentegen zag (hint :foto:) er iig goed uit

Morgen ga ik fotos nemen met een beter apparaat! Zal deze in de loop van de week dan eens uploaden.

Ik heb nog effe last gehad van algen maar dei zijn er ook uit nu , een 1 plantje dat is afgestorven.
 
Mijn foto bestanden zijn te groot... Ik kan maar 1 foto uploaden :(

DSC_0012.JPG
 
Dan moet je ze eerst iets verkleinen! ;)
Ziet er goed uit je bak!
Aardige vracht ph verlagende bodem aangebracht zie ik ;)
 
Dan moet je ze eerst iets verkleinen! ;)
Ziet er goed uit je bak!
Aardige vracht ph verlagende bodem aangebracht zie ik ;)

zo het is gelukt :D
Bedankt :) .
Yess, maar het heeft maar weinig effect vind ik , ook al gebruik ik osmose.




Ik heb eindelijk het grootste deel van de algen weg gekregen.
Het is wel nog goed te zien dat ik er nogal last van had :p
 
Welke bodem is het dan precies en hoeveel osmosewater gebruik je?
 
Prachtige bak zeg. Gaat t weer goed met je visjes en zijn dit de ramirezi’s die je nog hebt?
 
Prachtige bak zeg. Gaat t weer goed met je visjes en zijn dit de ramirezi’s die je nog hebt?

Dankje :) .

De vissen die het overleefd hebben doen het goed, vooral mijn oto's. En ik heb jammer genoeg nog maar 4 ramirezi in deze bak ... Op de foto's staat er maar 1denk ik maar een ander koppel zit met een nestje ergens achter de stenen.
 
Ik ben eigenlijk aan het twijfelen of ik niet wat kardinalen terug zou bijhalen.
 
ik heb vandaag mijn corydoras metae waar ik er nog maar 2 van heb bij mijn arcuatus gezet haha , en het grappige is dat de arcuatussen constant het vrouwtje achtervolgen en zich "aanbieden" voor haar in de zogenaamde t-positie. Grappig om te zien :p .
 
Leuke bak en bewoners!
Uit interesse: Welke ziekte had je in de bak en hoe heb je het opgelost?

Wat ik me nog afvraag:
Op de laatste foto's zie ik een aantal zebraslakken die op hun (rug) schelp liggen. Sommige lijken leeg maar bij een paar lijkt het alsof de slak er nog inzit... Zijn dat levende slakken of allemaal lege schelpen?
 
Leuke bak en bewoners!
Uit interesse: Welke ziekte had je in de bak en hoe heb je het opgelost?

Wat ik me nog afvraag:
Op de laatste foto's zie ik een aantal zebraslakken die op hun (rug) schelp liggen. Sommige lijken leeg maar bij een paar lijkt het alsof de slak er nog inzit... Zijn dat levende slakken of allemaal lege schelpen?

Dankje !
Een stukje van mijn nerite slakken zijn gestoven, er zitten er wel nog wat in maar ze kruipen overal naartoe. Ik heb de schelpen gewoon in de bak gelaten omdat ze wel mooi zijn.
Ik denk dat ze gestorven zijn omdat niemand ze omdraaide als ze op hun rug vielen :( .Normaal doe ik het maar ik ben ook niet altijd thuis. En ze vielen dan weer omdat de ramirezi ze lastig vielen.

Over de ziekte, ik heb nog altijd geen idee wat het was. Ik denk een of ander virus aangezien niets op een bacterie aanwees. De vissen lagen van vandaag op morgen gewoon dood ...
Ik heb elke dag gewoon 25% water gewisseld tot het is weg gegaan . Maar dan nog ben ik op een week tijd bijna alle zwarte neons en ramirezi kwijtgeraakt, en het grootste deel van de kardinalen.
 

Terug
Bovenaan