1 Sluier hapt veel lucht

Discussie in 'Goudvissen' gestart door Manoe, 1 dec 2018.

View Users: View Users
  1. Manoe

Manoe

Lid geworden:
    23 dec 2017
    Hallo,

Een van mijn 5 sluiers hapt ineens veel lucht. Hwt begon een paar uur geleden, eerst dacht ik dat het "eten vragen/zoeken" was en heb ze wat eten gegeven. Maar nu is het zo dat hij al dik 5 min aan t lucht happen is met af en toe een zwem rondje er tussen. Met de rest vd vissen is niks aan de hand. Aquarium wordt elke week verschoond, ik heb 2 filters en 5 vissen op een 450L bak, dus aan t water zou t niet moeten liggen. Iemand een idee?

2. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Heb je je water gemeten? want voetstoots ervanuit gaan dat hetd at niet kan zijn doordat je wekelijks ververst vind ik ietwat kort door de bocht.

3. Bertus

Bertus

Lid geworden:
    2 sep 2008
    aan de hand. Aquarium wordt elke week verschoond, ik heb 2 filters en 5 vissen op een 450L bak, dus aan t water zou t niet moeten liggen.

Hoe versta ik dat? Al het water? Hoelang draai die bak?
    WAt voor filters h je>

Heb je er een zuurstof pomp op.
    Foto zou makkelijk zijn.

4. TS
    TS
    Manoe

Manoe

Lid geworden:
    23 dec 2017
    Ik heb op jullie aanrade het water gemeten, maar dit is goed. De andere vissen doen ook gewoon normaal.

De bak draait nu 2,5 jaar. De vis heb ik nu 4 jaar. Altijd gewoon helemaal vrolijk en gezond geweest. Is het mogelijk dat dit happen een soort "vermaak" voor de vis is? Ik heb gisteren het licht uit gedaan in de hoop dat ze zouden gaan slapen en dit hielp. De hele avond niet meer gehapt. Maar nu is ze weer vollop bezig.

Nicolientje-W vindt dit leuk.
  5. Bertus

Bertus

Lid geworden:
    2 sep 2008
    Dat happen is naar zuurstof.

Wat heb je dan gemeten?
    Heb je een foto van de vissen? en je filter?

6. TS
    TS
    Manoe

Manoe

Lid geworden:
    23 dec 2017
    No2
    En ik probeer even een foto te uploaden. Weet niet zeker of dat lukt. (Is net even snel gemaakt) 20181201_194608.jpg 20181202_160151.jpg

7. TS
    TS
    Manoe

Manoe

Lid geworden:
    23 dec 2017
    De filters zijn 2 verschillende. Een van 900 en de ander 1200 liter/u. Van Eheim en JBL.

Edit: Is het happen naar zuurstof of happen naar lucht? Aangezien dit twee verschillende dingen zijn, met een verschillende oplossing.
    Wat raden jullie aan? Ik kan bijv morgen een hoop bossen waterpest halen? Als t echt om zuurstof gaat.
    (Zou de rest t dan ook niet moeten doen?)

Laatst bewerkt: 2 dec 2018
  8. RednasNL

RednasNL

Lid geworden:
    16 okt 2018
    Met happen naar lucht bedoelen ze een zuurstof te kort in het water waardoor de vis dit probeert te halen uit de lucht boven het water. Verder heeft hij boven water niks te zoeken.

9. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Dat is niet per defenitie zo, het kan ook een NO2-probleem zijn of zwemblaasprobleem. (dat NO2-probleem is getackeld wegens de meting, maar voetstoots ervanuit gaan dat het zuurstoftekort is, is te kort door de bocht)

10. TS
    TS
    Manoe

Manoe

Lid geworden:
    23 dec 2017
    Zwemblaas probleem is het gelukkig ook (nog) niet. Ze zwemt goed rond en duwt stenen weg zoals we van haar gewend zijn ;) Van kracht verlies is dus gelukkig ook geen sprake.

Nicolientje-W vindt dit leuk.
  11. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Ja het is jammer dat Michelle niet meer actief is, maar in mijn herinnering heeft ze al eens eerder mensen hierover geadviseerd, je zou eens kunnen zoeken op het forum in andere topics

12. Seabait

Seabait

Lid geworden:
    11 dec 2011
    Was nieuws voor mij,net even uitgezocht en heb het gelezen.
    Echt een gemis voor het forum...

13. Bertus

Bertus

Lid geworden:
    2 sep 2008

Weer die batterijen, he. Als hij boven water lucht of Tja. zuurstof...… hapt. lijkt het mij dat ,he.

Kan ook beter niks zeggen, he. lijkt mij nu wel betr.

RednasNL vindt dit leuk.
  14. RednasNL

RednasNL

Lid geworden:
    16 okt 2018
    Hoor je mij nergens zeggen ik gaf antwoord op een vraag.

15. edje555

edje555

Lid geworden:
    11 nov 2015
    Al gekeken naar de kieuwen op verkleuring of kieuwwormen, parasieten ?