1 meter bak met 3 Goudvissen en garnalen


A

Aquariumxl

Guest
Hoi iedeen ben ik weer heb wat vragen over mijn vissen ondertussen is het bestand al iets veranderd nu van een 80liter naar een 180liter
Met in totaal
Sluierstaart 5 cm telescope oog
Sluierstaart 20 cm komt uit een 60 liter bakje dus zwaar vergroeit
En een goudvis ook uit een 60 literbakje heeft een tijd in me vijver gezeten maar is het enige vrouwtje dus werd steeds opgejaagd
1 schildpad 6cm valt gelukkig geen vissen aan aleen bevroren vis en muizen krijgt ook zijn eigen hok binekort

Vragen komen nu

is de 180liter genoeg is 1 meter lang 40 breed 50 hoog weet van de 50liter de vis dus dan kom ik goed uit toch

Kunnen er garnalen bij als de schildpad een eigen hok heeft dacht zelf aan
Japonica
Vuur
Mini Japonica garnalen
De japonicas zijn hopelijk te groot en de andere kweken best snel

Welke planten kunnen er bij heb nu waterpest gaat goed

Dacht zelf aan.
Anubias
Vallisneria
Eginodoris

En wat kan ik voeren naast droog voer want daar ben ik geen fan van

Dacht aan wormen komkommer maden water vlooien
Muggenlarven
Tubifex


En als filter heb ik nu een binnenfilter van het 80liter en een 60liter bak beide
Houd het water goed helder maar er komt een planten filter bij zelfbouw

Van een
Pompje
Slangetje
Hydro korrels
Plantenbak 1m
Planten

Pomp sluit je aan op de slang de slang op de bloembak op de zijkant vn de bloembak maak je een paar gaten waar water door kan in de bak komen hydro korrels en darin planten
 
Volgens mij worden garnalen voer voor dit soort vissen.
 
goudvissen zijn groeneters... je diepvriesvoer is dus goed voor eens op een weg maar niet voor alledaags. Wat je nodig hebt zijn zinkende pellets met groot groenaandeel.
Garnalen gaan gewoon doodvallen in een bak met deze bewoners, daarvoor is het water veeeeeeeeeeeeel te vuil.

180l, dat is dan een grote meterbak?
Qua liters begint dat er al op te lijken maar qua lengte vind ik dat nog net te weinig voor een gewone goudvis.
 
Ik geef mijn sluierstaarten zinkende pellets (Hikari en VoerVoorVis lusten ze ook, maar de plantaardige pellets vinden ze het lekkerst) en eenmaal per week levende Artemia. Daarnaast eten ze eenmaal per week ook van het Repashy gelvoer dat ik aan mijn Ancistrus geef. Af en toe voer ik mosselvlees omdat ik daar mijn Anetome Helenaslak mee in leven houd, en ook de sluiers eten mee. Soms voer ik diepvries rode muggenlarven (niet te vaak want dan wordt de Ancistrus te dik, leververvetting en zo) en als ze er weer zijn levende watervlooien. Ik heb veel drijfplantjes, vlotvaren, drijfbamboe en Amazonekikkerbeet, en ook waterpest vinden ze fijn om af en toe van te eten.
 

Terug
Bovenaan