1 is maar alleen..?


N

Nerfherder

Guest
Hallo allemaal :zwaai:

Na het ter hemelen gaan van een leeuwenkop, buikwaterzucht, ben ik in dubio. Is het beter t alleen bij de laatst resterende leeuwenkop te houden, of is het beter voor de vis als je minimaal een koppeltje hebt?

Bak is 120l, kale bodem met wat plantjes, temperatuur rond de 22graden.

Heb nog niet veel ervaring en weet niet wat er verder qua vissen geschikt zou zijn. Ben ook voornamelijk verknocht aan orandas/leeuwenkoppen.
Zebraslakken zitten er nu wel bij. Grote waaierhandgarnalen oid zou ik leuk vinden maar kan er niet veel wijzer uit worden of dit te combineren is?

Is er iemand die ervaring met fancy goldfish tanks heeft die mij een duwtje in de juiste richting wilt geven?
 
Helaas is je bak te klein voor leeuwenkoppen, dus eentje erbij nemen lijkt me geen goed idee. Er zijn ook geen qnderen vissen die bij goudvissen kunnen in 120l...
 
Buikwaterzucht krijgen vissen ook niet zomaar,misschien is het beter om eerst eens naar heel het reilen en zeilen van je bak te kijken want misschien is er iets niet helemaal oke.
 
Maestrocygni, bedankt voor je input. Dan hou ik het bij 1.
Seabait, waterwaardes zijn prima, planten doen t goed. Bak is zover ik kan zien en meten aardig in balans. Enige dat ik sinds een x aantal weken niet meer doe is een aquasafe gebruiken bij waterverversing.
 
Maestrocygni, bedankt voor je input. Dan hou ik het bij 1.
Seabait, waterwaardes zijn prima, planten doen t goed. Bak is zover ik kan zien en meten aardig in balans. Enige dat ik sinds een x aantal weken niet meer doe is een aquasafe gebruiken bij waterverversing.[/QUOT
Goudvissen zijn zeer sociale dieren en een vis in zijn eentje houden is gewoon sneu.

Het is aan te raden om een grotere bak te kopen, of een liefhebber te vinden die wel de juiste omstandigheden kan bieden.
 

Terug
Bovenaan