Zwart/witte garnaal tussen de blue dreams


Sophie1

Active member
Lid geworden
9 april 2023
Berichten
37
Leeftijd
35
Hoi allemaal!

Sinds een aantal maanden een groep van 20 blue dream garnalen. Ik zie de garnalen erg weinig, binnenkort verhuizen ze (als het lukt ze te vangen) naar een 30L aquarium. Maargoed dit is niet de reden van dit topic :p

Ik zag net ineens een hele bijzondere garnaal zitten. Moeilijk hem goed op de foto te krijgen maar hij hij is zwart wit met gele ogen. Foto's zijn zonder flits gemaakt dus die ogen zijn echt zo gekleurd in het echt.

Heeft iemand dit wel eens gehad? Wel eens gehoord dat er bv ineens een rode of wildkleur uit kan komen maar vind dit wel een aparte kleur?

20230922_164729.jpg


20230922_170344.jpg
 
Het zijn allemaal Neocaridina s en het hangt mede af van de genen die ze meedragen zover ik weet. Uit allemaal gele garnalen kan ook zomaar een andere kleur komen als ze genen meedragen van ouders/voorouders.
 
neocaridina's zul je moeten blijven uitselecteren wil je ze mooi op kleur houden en daar kan soms van alles uitkomen. Ook de minder gekleurde kun je er beter uithalen (wel oppassen dat dit vaak mannetjes zijn en je niet alleen vrouwtjes overhoud).
 
Bedankt allebei :) dat je moet blijven uitselecteren wist ik wel maar tot nu toe is alles wat ik heb gezien nog mooi blauw van kleur behalve dus deze :p maar hij of zij mag lekker in het huidige aquarium blijven en tzt ga ik de rest dus overzetten naar de 30L.
 
Pas dan wel op dat deze niet voor die tijd weer kruist met je huidige garnalen.
 
Oke dan ga ik hem gelijk scheiden van de rest :)
 
Hoi allemaal!

Sinds een aantal maanden een groep van 20 blue dream garnalen. Ik zie de garnalen erg weinig, binnenkort verhuizen ze (als het lukt ze te vangen) naar een 30L aquarium. Maargoed dit is niet de reden van dit topic :p

Ik zag net ineens een hele bijzondere garnaal zitten. Moeilijk hem goed op de foto te krijgen maar hij hij is zwart wit met gele ogen. Foto's zijn zonder flits gemaakt dus die ogen zijn echt zo gekleurd in het echt.

Heeft iemand dit wel eens gehad? Wel eens gehoord dat er bv ineens een rode of wildkleur uit kan komen maar vind dit wel een aparte kleur?

Bekijk bijlage 366176

Bekijk bijlage 366177
Ideetje om ze te vangen, zonder de hele boel overhoop te halen....Hier zaten de drie japonica's binnen 5 minuten in 'de val' ☺️
 

Bijlagen

  • IMG20230928132101.jpg
    IMG20230928132101.jpg
    2.3 MB · Weergaven: 36
Ideetje om ze te vangen, zonder de hele boel overhoop te halen....Hier zaten de drie japonica's binnen 5 minuten in 'de val' ☺️
Leuk idee om uit te vangen maar ja dan vang je ook de goede en mooi gekleurde garnalen.
 
Ik gebruik gewoon een garnalennetje om ze te vangen. Stelt niets voor.

Deze witte garnaal is een paar kweekselecties verwijderd van de black carbon rili, welke ook afstamt van de blauwe neos.
 

Terug
Bovenaan