Zwaardrager met flinke bult onder huid - tumor?


Jasper96

Well-known member
Lid geworden
2 februari 2024
Berichten
86
Leeftijd
28
Het viel me zojuist op dat een mannetjes zwaarddrager een flinke bult aan de linker zijkant.
Het zit onder de huid. Vis eet goed en lijkt verder ook niet ziek.
Is het een tumor of misschien toch iets anders?
Sorry voor de onduidelijke foto maar het visje is nogal druk en laat zich niet gemakkelijk fotograferen.
Screenshot_20240330_155408_Gallery.jpg
 
Kan hij aan het knokken geweest zijn met een ander mannetje? Ik zit aan een kneuzing ofzo te denken, en dan kan het over gaan.
Als het daarentegen een tumor is, kun je het alleen maar aanzien. Zolang hij nog levendig is, laten zwemmen en als hij zich niet lekker voelt, euthanaseren.

Een parasiet als enige van het ene op het andere moment klinkt me niet erg waarschijnlijk de oren.
 
Gaat dat goed ook met de Maanvis want die zijn kieuwvin is ook aardig gehavend volgens mij.
 
Ik denk dat dat zo lijkt omdat ie net op het moment van de foto een wapper doet. (Als mijn ogen me niet bedriegen tenminste...)
 
Ik denk dat dat zo lijkt omdat ie net op het moment van de foto een wapper doet. (Als mijn ogen me niet bedriegen tenminste...)
Ja je kan weleens gelijk hebben en altijd vervelend als de vissen niet even stil blijven "zitten".;)
 
Maanvissen zijn laatst flink ziek geweest waardoor de vinnen waren aangedaan. Nu zijn deze weer volledig hersteld. Het lijkt op de foto inderdaad alsof hij beschadigd is maar dat is die gelukkig niet.

Het is het enigste zwaarddrager mannetje die ik in de bak heb. Verder nog 3 vrouwtjes. Misschien heeft ie het aan de stok gehad met een maanvis of een gourami?
 
Dat kan zomaar, ik weet natuurlijk niet hoe de verhoudingen in jouw bak zijn.
 

Terug
Bovenaan