Welke verlichting is dit?


B

Ballast

Guest
Hoi,

Ik heb een 2e hands bak als kado gekregen maar weet iemand wellicht welke led's dit zijn qua opbrengst en warmte? De volgende vraag is dan; is dit de juiste verlichting voor mijn bak?

Ik heb 2 led balken met de tekst "GT820W BG25-33(HW)LED-01PCB" (70 cm) en "GTR825R BG25-42RGB-LED-01PCB" (50 cm)

Ik heb een 80x40x40cm bak en met name de voorgrond planten doen het niet goed.

Alvast bedankt voor de hulp en het meedenken

Groeten Menno
 
heb je er toevallig foto's van?

denk zomaar dat het getal achter de GT/GTR de kleurcode is
fotometrische%20gegevens%20640-827-830-840-865.gif

bg25 geen idee
na BG25- denk ik het totaal aantal ledjes en het type?
dus de 50cm buis/strip zou dan 42 RGB ledjes hebben?
en de ander 33 witte ledjes?
 
Hierbij de gevraagde foto. Het getal 33 danwel 42 staat inderdaad voor het aantal ledjes zag ik

IMG_0013.JPG
 
Bedankt!
 
Niet alles uit china is slecht. Maar de TOP kwaliteitsproducten uit China zijn op één hand te tellen.
Het meeste is in het beste geval matig. Daarvoor moet je bv in Japan of Singapore zijn.

Maar dit is naast de kwestie. Dat was ook mijn bedoeling niet.
Superfish is héél goedkoop, en de kwaliteit is evenredig. Eender waar het gemaakt is.
 
Nee, dat heb ik niet gezegd.
Maar zo heel veel positieve reacties van China heb ik nog niet gehoord, zowel op aquaristiek gebied als de rest van alle producten die er zijn.
Er zullen er kenbaar ook wel goede zijn. ;)


Ik koop heel veel rechtstreeks in China. Meestal rommel die veel goedkoper is dan in de lokale winkel en ook hier uit China geïmporteerd wordt.
Maar als het een imitative alternatief is gaat de kwaliteit meestal even snel achteruit als de prijs.
Als je geen superkwaliteit verwacht kan je er best wel serieuze koopjes doen.
Laatst nog een 'fitbit' gekocht voor 9€ en werkt als een zonnetje. :)
 
Dan kan je beter iets duurder gaan kopen, wat ook kwaliteit heeft.
Als het telkens stuk gaat, heb je er helaas ook niet veel meer aan, en heb je na een tijd even veel geld uitgegeven met telkens nieuw aan te schaffen.
 
En waar denk je dat heet merendeel van alle producten vandaan komt wat je zogenaamd als kwaliteit product koopt?
Natuurlijk zit er rommel tussen, maar dat geld zeker niet voor alles.
 
De kwaliteit is inderdaad matig, maar ik zal het er voorlopig toch mee moeten doen ;-)
 
En waar denk je dat heet merendeel van alle producten vandaan komt wat je zogenaamd als kwaliteit product koopt?
Natuurlijk zit er rommel tussen, maar dat geld zeker niet voor alles.

Echte kwaliteit wordt zelden in China gemaakt.
Dan is het eerder een ander Aziatisch land.
Je kan ze allemaal op een hoop gooien, maar het verschil is wereldbreed.
 
Echte kwaliteit wordt zelden in China gemaakt.
Dan is het eerder een ander Aziatisch land.
Je kan ze allemaal op een hoop gooien, maar het verschil is wereldbreed.

Hier wil ik toch even op inhaken. Ik weet niet hoevaak jij in China komt, en wanneer de laatste keer is geweest, maar dit is echt achterhaald.
De meeste elektronicabedrijven produceren, in ieder geval halffabrikaten in China die vervolgens in andere landen word afgebouwd.
Japan heeft nog veel semiconductor industrie maar de meeste apparatuur word ook voor Japan in China in elkaar geschroefd (geloof mij, mijn werkgever heeft een heleboel Japanse klanten).
Juist de dingen als LED systemen, wat toch allemaal SMT techniek is, word in China gedaan omdat de lonen daar laag zijn en de scholing relatief goed in orde is in vergelijking met andere lage lonen landen.
Misschien een stukje eindcontrole of eind assemblage in andere landen.

Echte kwaliteit word ook in China gemaakt, zeker weten. De laatste 5 tot 10 jaar worden er enorme stappen gemaakt doordat ze gebruik maken van Europese en Amerikaanse experts op het gebied van productie en quality assurance. De tijd dat er alleen rommel gemaakt wordt in China is echt voorbij. Ze zijn er heus nog wel, maar het wordt steeds minder. De rest van de wereld zoekt steeds meer kwaliteit en China gaat daarin ook mee.
 
Dat ze een serieus inhaalmanneuvre maken ben ik mee eens.
Maar mijn inziens halen ze nog steeds onze standaarden niet wwat kwaliteit betreft.
Het beste voorbeeld is hun autoindustrie.
In 10 jaar tijd een wereld van verschil, maar nog steeds een lange weg te gaan.
Deze week nog een net niet brand gehad met een usb lader uit china van 10€. Dus zeker geen goedkoopste model naar china normen.

Het probleem is dat china de reputatie heeft van heel precies te zijn, maar in de praktijk zijn ze net héél laks.
Wie veel particulier in china besteld zal dat al zelf gemerkt hebben.
Waar wij als Europeanen wel aan kunnen leren is hun bescheidenheid en onderdanigheid. Dat is dan wel weer een hele goeie eigenschap die ze hebben.
tot zo ver mijn persoonlijke ervaring.
 
Ik bestel veel in China, en ga ook veel zelf ophalen wanneer ik er toch ben. Maar heel zelden iets ontvangen dat niet de gewenste kwaliteit had, meestal ben je er zelf ook bij. Is het TE goedkoop? Laten liggen.
Ja, er komt nogsteeds prut vandaan maar op elektronica gebied is het meeste tegenwoordig gewoon veilig.
Als je rondkijkt in je huis is er aan elektronica maar heel weinig dat niet in China geproduceerd wordt, alle grote merken hebben zelf fabrieken of laten het bij contract manufacturers maken.
Wij hebben zelkf 4 (Binnenkort 3) fabrieken in China en je ziet dat de mindset langzaamaan veranderd. Ze beginnen het belang van kwaliteit in te zien. Minder retouren en onderzoeken naar fouten als je net even wat meer tijd besteed tijdens de ontwikkeling.

Auto's ben ik het volledig mee eens, de meeste modellen zijn simpelweg levensgevaarlijk. Ik zit er regelmatig in, ook nieuwe, moderne auto's van Chinese makelij en sta vaak genoeg doodsangsten uit.
 
Moet je eens het youtube kanaal bigclivedotcom bekijken.
Een electronica expert die vanalles open schroeft.
Heel vaak komt hij dingen tegen die een ware tijdbom zijn.
Gaat over het gebrek aan sparkzones, of slecht geisoleerde bedrading.
Of zaken die gewoon aan elkaar hangen met warme lijm ipv soldering...

Nee, betrouwbaar is het echt niet.

Ook dat CE label is in china onbetrouwbaar.
Ze hebben een eigen label die heel hard op ons europees kwaliteitslabel lijkt.
Maar het staat gewoon voor made in china of zo.
https://nl.wikipedia.org/wiki/CE-markering

Producten met dit Chinees label hebben geen enkele kwaliteitsgarantie. De meeste zaken zouden zelfs gewoon Europa niet binnen mogen. Altans de kenners die ik volg op youtube.
Denk aan Bigclivedotcom, EEVblog of Louis Rossmann.

Er is heel weinig te vertrouwen uit China wat niet het Europees keurmerk gepasseerd is.
 
CE gebeuren ben ik erg goed mee bekend (ben quality engineer voor een multinational).
Ja, er worden veel verkeerde CE logo's gebruikt. Altijd om een CE keuringsrapport vragen en dan van het gebruikte lab de accreditatie opvragen.
Denk dat we het redelijk eens zijn hoor, er komt veel troep uit China, maar lang niet meer alles.
Als er geen betrouwbare CE rapportage is dan niet gebruiken of erg voorzichtig zijn.
Punt dat ik wil maken is: Het wordt steeds beter. Niet alles is troep, er is veel kwaliteisspul te krijgen. Vooral de spullen die je in Europa haalt voldoen gewoon aan de eisen (sinds 1-1-2016 worden producten met verkeerd CE logo geweigerd door de douane, zelfs al kun je een rapport overleggen)
Als het niet in orde is, komt het niet op de markt. Wat je particulier importeert is eigen verantwoordelijkheid.
 
CE gebeuren ben ik erg goed mee bekend (ben quality engineer voor een multinational).
Ja, er worden veel verkeerde CE logo's gebruikt. Altijd om een CE keuringsrapport vragen en dan van het gebruikte lab de accreditatie opvragen.
Denk dat we het redelijk eens zijn hoor, er komt veel troep uit China, maar lang niet meer alles.
Als er geen betrouwbare CE rapportage is dan niet gebruiken of erg voorzichtig zijn.
Punt dat ik wil maken is: Het wordt steeds beter. Niet alles is troep, er is veel kwaliteisspul te krijgen. Vooral de spullen die je in Europa haalt voldoen gewoon aan de eisen (sinds 1-1-2016 worden producten met verkeerd CE logo geweigerd door de douane, zelfs al kun je een rapport overleggen)
Als het niet in orde is, komt het niet op de markt. Wat je particulier importeert is eigen verantwoordelijkheid.

En als er al CE op staat kan het ook het logo van China Export zijn wat (heeeuuullll toevallig) erg veel lijkt op het CE-logo

http://plazilla.com/page/4295114627/waarschuwing-ce-markering-kan-ook-china-export-betekenen
 
Het 'China Export' logo is meer een grapje dan iets officieels.
Omdat ze een logo gebruiken dat niet klopt, maar er wel op lijkt heeft mijn dat bedacht.
Ik zit er dagelijks in en heb al heel wat producten langs zien komen die een dergelijk logo hebben.
 
Een schuivende discussie... Werd er vroeger geproduceerd in Japan, nu inmiddels te duur, men ging dus naar Korea. Van Korea naar China en nu zelfs naar Indonesïe. Dit gebeurde bijv. met muziekinstrumenten (Gitaren!). Het gekke is, gaf men vroeger af op dat Japanse spul, tegenwoordig wordt het gezocht om hun kwaliteit. Denkelijk is dat met overige producten ook wel zo, zou het niet?
 
Kwaliteit weet ik nog zo net niet..... prijs/kwaliteit-verhouding eerder denk ik
Dat deel van de zinsnede sloeg op de Japanse gitaren die ik als vergelijk gebruikte, Niwla. En daarbij kan er niet meer gesproken worden over prijs/kwaliteit, ze zijn nl. harstikke duur geworden!
 
Dat deel van de zinsnede sloeg op de Japanse gitaren die ik als vergelijk gebruikte, Niwla. En daarbij kan er niet meer gesproken worden over prijs/kwaliteit, ze zijn nl. harstikke duur geworden!

:thumbs:
 

Terug
Bovenaan