Welke led verlichting - Juwel vision 180


judithv

Well-known member
Lid geworden
5 november 2023
Berichten
108
Leeftijd
33
Goedeavond,
1 van de lichtbuizen van mijn 2e hands aquarium begint slecht te worden en daarom ben ik op zoek naar nieuwe verlichting voor in het aquarium.
Nu denk ik dat vooraan sowieso de day led verlichting het beste is?
Maar kan ik voor de achterkant dan het beste de Nature of Colour kiezen?

Ik zag laatst een aquarium met de mogelijkheid tot zonsopgang en onderkomt, dat lijkt me ook prachtig maar dan ben je denk ik wel veel meer geld kwijt?
 
ik weet niet of LED van Juwel zomaar gaat passen in het aquarium wat je nu hebt.
 
Nou om te kunnen spelen met opgangen en onderkomsten kun je meteen voor helialuxspectrum en dimmer gaan ervanuitgaande dat je met een juwel bak bezig bent.
 
Nou om te kunnen spelen met opgangen en onderkomsten kun je meteen voor helialuxspectrum en dimmer gaan ervanuitgaande dat je met een juwel bak bezig bent.
In vgl met het vervangen van een oude juwelbuis wordt dat nieuwespul te aantrekkelijk.
 
ik weet niet of LED van Juwel zomaar gaat passen in het aquarium wat je nu hebt.

Ik heb er nu ook led lampen in zitten dus dat zal wel moeten gaan dan. Alleen er zijn zoveel verschillende soorten dat ik niet meer zo goed weet waar ik het beste voor kan gaan.
 

Bijlagen

  • 20240111_202244.jpg
    20240111_202244.jpg
    4 MB · Weergaven: 12
Nou om te kunnen spelen met opgangen en onderkomsten kun je meteen voor helialuxspectrum en dimmer gaan ervanuitgaande dat je met een juwel bak bezig bent.
Die moet er dan ook zelf ingebouwd worden dacht ik? En ik schrok wel een beetje van de prijs. Maar misschien is het het geld ook wel weer waard uiteindelijk.
 
Ah oke. Ik heb Natur achter en Solar voor. Omgekeerd kan ook. Persoonlijke smaak vooral
 
Oke dus sowieso de colour dan.
Ik dacht dat die altijd gecombineerd moest worden met de Day lamp. Maar dat zou dus ook met de natur kunnen en dan zelfs mooier zijn?
 
Als ik zo kijk naar de kleuren van de color, day en nature zie ik eigenlijk geen reden om iets anders dan een color te nemen. Planten zouden het er goed op moeten doen. Die andere twee voegen eigenlijk niets toe. Of je moet houden van dat blauwachtige van heel koud wit.
 
Jullie advies is dus zelfs 2x colour. Daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht. Hartelijk bedankt allemaal voor jullie tips en ideeen. Hier kan ik zeker wat mee 🤗
 
Toch zit er maar weinig rood in het spectrum van Juwel colour als ik je foto bekijk.
In verhouding tot het groen is het weinig, maar het is nog best wel wat. Bij de nature lijkt vooral het oranjerood meer, maar dat komt vooral doordat er minder groen in zit. Daarbij blijft het diepe rood wat achter. En een overmaat aan blauw krijg je er dan bij.
 
2x color anders eet ik me bonte sneakers op.
Geen meningen of na lezels ervaringen graag van pioniers en probeer en tryen uittevinden waarom mensen.😍😘
 
Maar ik heb dan weer geen ervaring met groen licht, wel met blauwlicht.
Roze led is mooi jongens en meisjes😀
 
Oh, heb je dan geen ervaring met rood licht? 🤪

Ik geef je helemaal gelijk hoor. Al ben ik wel benieuwd welke kleur jij hebt nadat je je bonte sneakers opgegeten hebt. 😁
 

Terug
Bovenaan