Welke filter


Vincent_1976

Well-known member
Lid geworden
26 december 2022
Berichten
62
Leeftijd
48
Hallo allen,

Ik heb mijn 450l bak vervangend voor een 240l. Op de 450l zat een oase biomaster 850, is deze niet te groot/krachtig ?? Voor een 240l bak. Ik heb ook nog een jbl 902 staan, nu lees je verschillende theorieën over debiet en aantal l/pu

Iemand een idee.... Groet vincent
 
Ja ik zag de bijgeleverde interne filter van aqualantis, ik dacht kom ik aanzetten met een kanon van een filter..
 
Hoe groter het filter, hoe beter -zolang je de bakinhoud er niet uit spuit tenminste-, maar de uitstroom is te regelen met spraybars, laten weerkaatsen etc.
 
Ja ik zag de bijgeleverde interne filter van aqualantis, ik dacht kom ik aanzetten met een kanon van een filter..
Tja die meegeleverde filters zijn vaak binnenfilters en oerlelijk.
 
Tja die meegeleverde filters zijn vaak binnenfilters en oerlelijk.
Ja vond ik ook, maar ik denk dat het wel meevalt, de vissen worden niet door de bak geblazen 🤣 🤣 merk weinig verschil de vissen zwemmen op hun oude ritme
 
 
Ziet er prima uit toch.
Maar ik als 2 jaar in de hobby, word best wel soms gek van die regeltjes van dit en dat zoveel dit en zoveel dat, ik doe gewoon op mijn gevoel,
 
Die regels zijn ter indicatie.. als jij een 500l bak neerzet en daar 1 platy in doet heb je een heel ander filter nodig dan dat je m vol gooit met manen en L nummers.. kijk en observeer:) maar de vuistregels zijn er niet voor niets ;)
 
Maar ik als 2 jaar in de hobby, word best wel soms gek van die regeltjes van dit en dat zoveel dit en zoveel dat, ik doe gewoon op mijn gevoel,
Elke bak is anders en zoals Coen al zegt zijn die regeltjes meer richtlijnen en moet je zelf even kijken wat het beste werkt.
 

Terug
Bovenaan