Wat schaft de pot bij jullie vandaag?


Gisteren restant Zuurkoolstamp
Vandaag Mac & Cheese proberen gemaakt met slow cooker
IMG_20230709_170734.jpg
is nog bezig hier.
Ben benieuwd
Smakelijk eten Allemaal.
 
Hier het restant macaroni en net nog even een bamischijf en kroket verorbert.
 
Gisteren restant Zuurkoolstamp
Vandaag Mac & Cheese proberen gemaakt met slow cooker Bekijk bijlage 362481 is nog bezig hier.
Ben benieuwd
Smakelijk eten Allemaal.
Dat heb ik dus nog nooit gedaan he? De pasta of rijst bij de saus garen.
Hoe is dat gelukt?

Ik kook pasta en rijst in de magnetron, ik heb daar een speciale pot (klik) voor en dat werkt erg goed als je de pot niet te vol maakt, voor 1-2 personen is prima.
Gebruik dan wel snelkookrijst.

Water koken, pasta of rijst in de pot, kokend water erop, even roeren. In de magnetron. 1 minuut op vol vermogen en de rest op 50%
Klaar is Klara.
 
In de magnetron. 1 minuut op vol vermogen en de rest op 50%
50%??/ Kan dat dan met een magnetron? Nou zal wel weer een gevalletje gebruiksaanwijzing niet lezen zijn met mij dan:eek:
 
Ach jee, ik weet hoe de magnetron werkt en de stand voor de snacks maar ja verder dan dat kom ik niet en als ik al die knopjes zie dan wordt ik al moedeloos.
 
Dat heb ik dus nog nooit gedaan he? De pasta of rijst bij de saus garen.
Hoe is dat gelukt
Is gelukt maar begrijp nu het overgewicht probleem bij de Amerikaanse samenleving
Pff zo machtig dat spul.
Wat maken betreft eigelijk heel simpel
Alle ingrediënten in de pan doen en laten sudderen 30 minuten op 96 graden en klaar.
Of dat met andere pasta gerechten ook mogelijk is dat ga ik een ander keer ontdekken.
Rijst koken is mogelijk zit een programma voor op het apparaat.
Nog niet geprobeerd.
 
Rijst koken is mogelijk zit een programma voor op het apparaat.
Maar als je rijst kookt in de multi cooker kun je bv ondertussen geen babi pangang maken. Terwijl het zo enorm lekker is als je zoiets op 85 graden maakt. En het uren laat sudderen. Of je maakt het natuurlijk een dag eerder.


Of dat met andere pasta gerechten ook mogelijk is dat ga ik een ander keer ontdekken.
Mag ik je een tip geven?

Om je vingers bij af te likken. Dan wel de pasta apart koken.

Tot nu toe gebruik ik de slow stand het meest alhoewel ik ook wel eens pannenkoeken gebakken heb in dat ding. Stomen nog nooit gedaan terwijl je dan met een 35 minuten agv op tafel hebt staan.
Nadeel van low slow…je ruikt de hele dag het eten en daar krijg je honger van. Geur ruik je dus ook door huis.

Die Mac and Cheese :) Ik heb het nooit gegeten maar lijkt mij heerlijk. Op deze manier heb ik de multi cooker ook nog niet gebruikt. Ik ga zekere eens een recept opzoeken.
 
Ik at de laatste portie van de pastasalade.
 
Die Mac and Cheese :) Ik heb het nooit gegeten maar lijkt mij heerlijk. Op deze manier heb ik de multi cooker ook nog niet gebruikt. Ik ga zekere eens een recept opzoeken.
500 gram macaroni
425 ml kookroom
480 ml kippenbouillon
480 gram geraspte cheddarkaas
alles in de pan multicooker doen even door roeren.
multicooker op sudder stand 96 graden 30 minuten
let wel is erg machtig eten en voor de calorie tellers niet geschikt.
 
Dat is weer iets anders dan een slowcooker toch want die hebben wij.
Komt op zelfde neer de multicooker heeft wat meer programmas er op
Zolang de slowcooker een mogelijkheid heeft om temperatuur en tijdsduur in te stellen gaat daar ook mee
 
multicooker op sudder stand 96 graden 30 minuten
Mijn multicooker heeft geen sudderstand maar wel die slow op high en die is 95 graden, dus in mijn multi cooker kan het prima
let wel is erg machtig eten en voor de calorie tellers niet geschikt.
Mijn hemel, wat een recept. Het klinkt heerlijk maar ik pas hahaha. Die calorieën kan ik wel missen. Eens kijken of dat ook met van die magere kookroom kan. Dat heet dan anders maar komt op hetzelfde neer. Nou wil een van de twee makkelijker schiften en ik meen dat dat met de kookroom was en minder met die magere.

Zolang de slowcooker een mogelijkheid heeft om temperatuur en tijdsduur in te stellen gaat daar ook mee
@jessicapilon Kan in jullie slow cooker prima. Gezien de temperatuur op high zetten en dan even testen of de pasta gaar is met 30 minuten.
 
De onze heeft alleen low en high en dat is 96 en 100 dacht ik en dat ligt dus dicht bijelkaar.
 
De onze heeft alleen low en high en dat is 96 en 100 dacht ik en dat ligt dus dicht bijelkaar.
Op high zou hij niet mogen koken maar klopt inderdaad, Jes heeft het me wel eens verteld herinner ik me nu.
Nou dan moet ze hem dus op LOW maken.

De multi cooker van mij is 85 graden op low en 95 op high. Dit zouden ook de gebruikelijke marges zijn. Ik heb er een gehad die niet warm genoeg werd, ik meen een Bestron. Die is retour verkoper gegaan. Kwam erachter toen ik pindakip aan het maken was. Fijn zo, kip op 45 graden :rolleyes:. Gelukkig kon ik het meten. Je zou er nog wat van oplopen.
 
Vanavond frietjes in de vorm van patat met Oliehoorn saus.
 
Mini krieltjes, braadworst en zoetzure komkommer.
 
En mij pientje is er ik ben alleen der vader maar focking bloedig, zal ik nog es een kabinet voor ze vormen dan vuurvogel feniks


Overal tijd voor anders leef ik niet, voor alles, kijk zo is praten
 

Bijlagen

  • 20230710_174606.mp4
    306.5 MB
Hier vanavond nasi. Ik had nooit kunnen denken dat ik zoveel plezier zou hebben van een rijstkoker. Wat een gemak :)
En altijd lekkere rijst.
 
Maandag snelle hap patat en fricandel
Dinsdag gebakken aardappelen met rode biet
En gehakt bal
Vla toe
Nu bakplaat bloemkool met aardappelen en kip en kaas
Komkommer toe
Smakelijk eten Allemaal
 
Aardappels nieuwe oogst, verse boontjes en gehaktbal, met yoghurt toe.
 
Het liep weer eens wat anders vandaag, niet thuis gegeten dus maar een salade opgehaald.
 
Dat heb ik dus nog nooit gedaan he? De pasta of rijst bij de saus garen.
Hoe is dat gelukt?

Ik kook pasta en rijst in de magnetron, ik heb daar een speciale pot (klik) voor en dat werkt erg goed als je de pot niet te vol maakt, voor 1-2 personen is prima.
Gebruik dan wel snelkookrijst.

Water koken, pasta of rijst in de pot, kokend water erop, even roeren. In de magnetron. 1 minuut op vol vermogen en de rest op 50%
Klaar is Klara.
Mn rijst meet ik af met water (1 deel rijst 1.5 deel water, zonder deksel roeren en koken tot het bijna weg is en daarna gas af en deksel er op) en mn pasta giet ik af met een timer en voorproeven (bijna gaar is afgieten en deksel er op). Maar met de saus koken kan heel goed werken. Je moet alleen rekening houden met vocht verlies. Maar mac n cheese dan is het geen saus toch? Ik gooi gewoon een pakje geraspte kaas en wat hamblokjes bij me pasta 😄
 
Gebakken aardappelen met sla bereid met tomaat en paprika en honing mosterd dressing eitjes er door
Vla toe
Smakelijk eten Allemaal
 
Veel zinlose koolhydraten komen eraan.
Eiwitrijke maaltijden kosten wat, dan vooral de opgroeienden.
Eten je zo arm.
 
Lunch zalm uit de airfryer
IMG_20230715_125609.jpg
 
Als lunch 2 broodjes en een banaan en vanavond maak ik ovenschotel prei met gehakt.
 
Hier vanavond shoarma van kippendijfilet en uien met een broodje, knoflooksaus en appel-komkommer-yoghurtsalade

Morgen rijst, gegrilde groenten en teriyaki-saus. Yoghurt na.
 

Terug
Bovenaan