Wat kan er nog bij?


Nevaheinis2

Well-known member
Lid geworden
24 april 2023
Berichten
126
Leeftijd
23
Hallo, ik heb nu een aquarium staan met ongeveer 10 neontetras erin, en 3 bijlzalmpjes. Zou ik hier nog iets bij kunnen doen? Ik dacht zelf aan guppy’s of platys. Het aquarium is 125 liter. 80x35x50
 
Iets voor de bodem lijkt me ook leuk want levendbarenden kweken ook als konijnen.
 
Ja, maar weet niet of ik genoeg ruimte op de bodem heb. Had afgelopen jaar 4 apistogrammas, maar die hebben helaas het loodje gelegd inmiddels. Was ook van plan als ik dan guppy’s of platys neem om dan alleen mannetjes te nemen. Ik zal een foto bijvoegen van mijn aquarium
image.jpg
 
Misschien waren vier Apistogramma’s teveel ivm territoriumgedrag of had het een andere oorzaak? Ik zou het aantal bijlzalmen aanvullen. Voor zover ik weet zijn dat scholenvissen.
 
Allebei de schooltjes wat uitbreiden: 10 tetra's is aan de magere kant, en de 3 bijlzalmpjes gaan ook veel gelukkiger zijn met meer soortgenoten.
Verder zou ik in er inderdaad een leuke bodemvis(groep) bij zoeken.
Apiostogramma's zijn tere en kwetsbare visjes. Het kan heel goed zijn dat ze net niet goed genoeg zaten (watertemperatuur/ samenstelling/ stress/....) of van een zwakke familie waardoor ze zo snel overleden zijn.
 
Tja volgens mij is de bodem minder geschikt voor bodembewoners want ik denk niet dat het een afgeronde korrel is.
 
Nee dat klopt. Hebben jullie suggesties? Ik zou het toch wel leuk vinden om een nieuwe kleurrijke vis of visjes erin te hebben, daarom dacht ik aan guppy’s of platys omdat ze er leuk uitzien, zou dat niet kunnen?
 
Nee dat klopt. Hebben jullie suggesties? Ik zou het toch wel leuk vinden om een nieuwe kleurrijke vis of visjes erin te hebben, daarom dacht ik aan guppy’s of platys omdat ze er leuk uitzien, zou dat niet kunnen?
Wanneer je graag guppen of platy's wilt dan zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar de platy wagtail. Heel mooi gekleurd naar mijn mening. Misschien ook een goede suggestie, een kegelvlek barbeel als extra vissen.
Maar een grotere school van een soort is eigenlijk mooier.. Precies wat @Lysia aanraadt.
 
De Espei is een leuk gekleurd visje dat erg goed schoolt en ik had deze in de 80cm ook.
 
Nee dat klopt. Hebben jullie suggesties? Ik zou het toch wel leuk vinden om een nieuwe kleurrijke vis of visjes erin te hebben, daarom dacht ik aan guppy’s of platys omdat ze er leuk uitzien, zou dat niet kunnen?
Volgens mij heb je de keus al gemaakt en hoop je op bevestiging😉?
 
Je zou je bestaande schooltjes kunnen uitbreiden en dan misschien een koppeltje honinggoerami's of een mooie betta erbij kunnen doen?
Of laag in de bak Fundulopanchax gardneri?
 
Hallo, ik heb nu een aquarium staan met ongeveer 10 neontetras erin, en 3 bijlzalmpjes. Zou ik hier nog iets bij kunnen doen? Ik dacht zelf aan guppy’s of platys. Het aquarium is 125 liter. 80x35x50
Wat dacht je van een aantal schoudervlekzalmen? Heb er ook een aantal en is een mooi en leuk visje om naar te kijken.
 
Ik zou zelf kijken voor een leuke bodembewoner sla de bodem dit toelaat.
 

Terug
Bovenaan